تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم

فهرست مطالب

مقدمه

اگر دانش آموزی موفق به کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی نشده باشد؛ تجدید شده محسوب میشود. در این مقاله قصد داریم در مورد تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم و راه حل این مشکل صحبت کنیم:

 در صورتی که دانش آموز موفق به کسب نمره قبولی در امتحان نهایی نشود باید چه کند؟

بسیار مشاهده شده است که دانش آموزان به دلیل تداخل امتحانات نهایی و کنکور نمیتوانند به خوی برای کنکور مطالعه کنند. در نتیجه در امتحانات نهایی دوازدهم موفق نمیشوند.

به دلیل اهمیت نمره پایه دوازدهم در امتحانات کنکور جبران تجدیدی اهمیت زیادی دارد. دانش آموز بعد از تجدید شدن در امتحانات نهایی دوزادهم باید در امتحاناتی که در شهریور و دی ماه برگزار میشود شرکت کند. در این حالت نیز سوالات زیادی برای دانش اموز ایجاد میشود:

اگر موفق به کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی خرداد یا شهریور نشویم چه باید بکنیم:

چه شرایطی برای شرکت مجدد در امتحانات نهایی وجود دارد؟ شرایط تک ماده چیست و چه موقع میتوان از ان استفاده کرد؟

از آن جا که قبولی در امتحان نهایی پایه دوزادهم یکی از شروط اساسی برای ورود به دانشگاه پس از قبولی در کنکور است دانش آموز باید تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم را جبران کند. از طریق شرکت در امتحانات جبرانی باید تلاش کند نمره قبولی را کسب کند.

به دلیل مشغله تحصیلی بسیاری از دانش آموزان برای کنکور گاهی دانش آموز نمیتواند حد نصاب نمره را که 7 است در امتحانات نهایی دوازدهم بدست بیاورد و تجدید میشود. البته توجه کنید این نمره در صورتی قابل قبول است که دانش آموز حداقل نمره سالانه 10 به بالا را کسب کرده باشد.

بعد از تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم چه باید کرد؟

در صورتی که شرایط استفاده از تک ماده را داشتید میتوانید از آن استفاده کنید. در این صورت در امتحانات قبول شده و میتوانید در کنکور شرکت کنید.

گاهی برای دانش آموز پیش میآید که تمایلی به استفاده از تک ماده ندارد. در این صورت باید در حتما در امتحانات نهایی شریور شرکت کنید و نمره قبولی بدست آورید.

شرایط تک ماده برای دانش آموزان مقطع دوازدهم

دانش آموزان در صورت تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم میتوانند از تک ماده برای قبولی استفاده کنند. این در صورتی ممکن است که دانش آموز در یک یا چند واحد درسی خود  تجدید شود اما شرایط استفاده از تک ماده را داشته باشد. در این صورت میتواند از سامانه پادا کارنامه خود را دریافت کند.

در صورتی که دانش آموز در یکی از دروس خود نمره 7 یا کمتر بدست آورده باشد و حداقل سالانه بالای 10 داشته باشد سیستم به شکل اتوماتیک او را قبول اعلام میکند.

اگر دانش آموزی نمره معدل امتحان نهایی بالای 12 داشته باشد میتواند در دو درس خود که نمره کمی دارد از تک ماده استفاده کند.

شرط اصلی تک ماده این است که معدل کل و نمره سالانه هریک از دروس دانش آموز از 10 پایین تر نباشد.

 نکات بسیار مهم در مورد تجدید شدن در امتحانات دوازدهم:

در صورتی که حتی پس از امتحانات جبرانی نیز نمره ای بهتر از خرداد کسب نکرد؛ ملاک نمره درج شده در کارنامه همان نمره خرداد خواهد بود.

دانش آموز پایه دوزادهم در 4 درس میتواند از شرایط تک ماده بهره ببرد. دو درس  شامل امتحانات نهایی و دو درس امتحانات غیر نهایی است. برای امتحانات غیر نهایی شرط قبولی حداقل نمره 10 است.

4.5/5 - (4 امتیاز)