تحلیل آزمون آزمایشی کنکور

فهرست مطالب

مقدمه

آزمون آزمایشی کنکور پل اصلی برای ورود به دانشگاه در کشور ایران است. اما یک نکته بسار مهم است آن هم این است که اگر شما قادر به تحلیل آزمون آزمایشی نباشید نمیتوانید در ادامه آزمون های بعدی نتایج دلخواهی کسب کنید. بنابراین تحلیل یک آزمون ازمایشی در کنار مشاوره تحصیلی در کسب موفقیت یک داوطلب بسیار مهم است.

بسیاری از داوطلبان بدون تحلیل آزمون آزمایشی قبلی و چشم بسته برای آزمون آزمایشی بعدی حضور پیدا میکنند.

دقت کنید این مورد جز اتلاف وقت و هزینه و انرژی که در آزمون صرف میکنید هیچ سودی نخواهداشت. بنابراین باید توجه کنید بعد از هر آزمون تحلیل آزمون ازمایشی مهم ترین نکته است.

فرآیند تحلیل آزمون آزمایشی فرایندی است که در آن طی بررسی هایی که از آزمون قبلی انجام میشود روش مطالعاتی و استراتژی به نحوی تغییر داده میشود که بهترین نتیجه کسب شود.

یعنی داوطلب باتوجه به نقاط ضعف آزمون آزمایشی قبلی سعی در بهبود آزمون جدید دارد.

برای اینکه داوطلب به موفقیت در کنکور برسد باید روش های مختلف را تست کند تا بتواند رتبه و تراز خود را در هر آزمون آزمایشی ارتقا دهد.

 علت اینکه در آزمون ازمایشی موفق نمیشوم چیست؟

این که آزمون آزمایشی در موفقیت داوطلب تاثیر دارد امری بسیار بدیهی است. اما چرا با وجود برگزاری آزمون های ازمایشی زیاد باز هم عده ای نمیتوانند نتیجه لازم را کسب کنند؟

بدون هدف در آزمون ازمایشی شرکت میکنند

لطفا بی هدف در آزمون ها شرکت نکنید. اگر هدف شما رشد تراز نسبت به ازمون قبلی است برای شرکت در این آزمون برنامه خاص خود را مشخص کنید. اگر هدف شما رشد منحصراً در یک درس خاص است برای ارتقا در آن از قبل برنامه ریزی کنید.

حتما تحلیل آزمون ازمایشی داشته باشید. بعد از هر آزمون به دقت درصدها و رتبه خود را بررسی کنید. کلید سوالات را گرفته و سوالاتی که در آن ها دچار مشکل بودید یا اشتباه زدید را بررسی کنید.

مشاوره کنکور 1402

بررسی کنید این سولات از کدام دروس است؟

این سوالات چه سطحی داشتند؟ ( آسان، متوسط و یا سخت )

اگر برای پاسخ به ان ها نیاز به منبع خاصی دارید تهیه کنید و تست های آن را مجددا بزنید. برای این تست ها حتما زمان را نیز مد نظر داشته باشید.

 مراحل تحلیل ازمون ازمایشی

برای تحلیل آزمون آزمایشی مراحل زیر را طی کنید:

شرکت در آزمون

یک آزمون آزمایشی مناسب را انتخاب کنید برای انتخاب آزمون ها حتما معیارهای مختلف : سوابق داوطلبان قبلی و رتبه های آن ها، قیمت آزمون ها، ارزش علمی و تحلیلی سوالات و نزدیکی به سوالات کنکور و… را در نظر بگیرید.

استراحت کوتاه بعد از آزمون

بعد از آزمون ازمایشی مدت کوتاهی استراحت کنید تا مغز شما رفرش شود. سپس تحلیل آزمون آزمایشی را با استفاده از دفترچه کلید سوالات آغاز کنید.

 شروع تحلیل ازمون ازمایشی

با استفاده از دفترچه کلید ابتدا سوالاتی را که درست زدید مشخص نمایید. جواب ها را حتما حتما مطالعه کنید تا مطمئن شوید برداشت شما از پاسخ سوال صحیحی که زده شده کاملا درست بوده است.

در مرحله بعد به سراغ سوالات بی پاسخ و سپس سوالات غلط بروید. حتما کلید را به دقت مطالعه کنید و در مورد سوالاتی که پاسخ ندادید و یا غلط پاسخ دادید رفع ابهام نمایید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

یادداشت برداری کنید

پاسخ سوالات و نکات مربوط به هر سوال را حتما در جایی یادداشت کنید و این مطالب را آنقدر مرور کنید تا ملکه ذهن شما شود. در کل تا این نقطه شما ابهامات خود را برطرف کردید.

جمع بندی نکات و شناختن نقاط ضعف

بعد از نوشتن و یادداشت برداری نکات آزمون آزمایشی یک جمع بندی کلی در مورد اینکه در کدام قسمت ها مشکل داشتید و آیا این مشکل در آخر برطرف شد یا نه داشته باشید. حتما تمامی قسمت های مهم را مد نظر داشته باشید.

تحلیل آزمون آزمایشی کنکور

فواید تحلیل آزمون آزمایشی

بعد از تحلیل آزمون ازمایشی شما به نتایج بسیار مهمی دست میابید و در هر آزمون در واقع یک گام به جلو برمیدارید:

نقاط ضعف خود را شناسایی میکنید

شما بعد از تحلیل ازمون دقیقا متوجه میشوید که در کدام بخش و کدام مباحث ایراد دارید. باید در اسرع وقت ان ها را برطرف کنید و این مورد برای ازمون های بعدی شما بسیار مفید است.

نقاط قوت را را شناسایی میکنید

نقاط قوت شما در امون های آزمایشی شناخته میشود. مثلا ممکن است شما سرعت بالایی در پاسخگویی به تست های بخش مثلثات داشته باشید؛ سعی میکنید این ویژگی را در نظر داشته باشید و بهبود آن بیشتر تلاش کنید ت بتوانید سوالات سطوح بالاتر این مبحث را نیز پوشش دهید.

 روش های پاسخ به سوالات آزمون را میشناسید

با حل کردن نمونه سوالات مختلف در یک آزمون شما میتوانید با روش های مختلف حل سوالات اشنا شوید. ضمن اینکه هر چقدر سوالات بیشتری حل کنید و در آزمون های خود پیشرفت کنید روحیه شما بهتر و انگیزه برای ادامه دادن بیشتر میشود.

 

 

در صورتی که هرگونه سوال در ارتباط با ازمون های ازمایشی جامع داشته باشید میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

02122141440

 سوالات رایج

تحلیل آزمون آزمایشی چیست؟

مطابق با آن چه گفته شد تحلیل آزمون آزمایشی یعنی با بررسی ایرادات و نقاط قوت خود در آزمون های قبلی کاری کنیم که بهترین نتیجه را در آزمون بعدی کسب کنیم.

مزایای تحلیل آزمون ازمایشی چیست؟

تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آشنایی با روش های مختلف پاسخگویی به سوالات و کسب نتیجه بهتر در آزمون های بعدی

طرح ویژه اردوی مطالعاتی نوروز 1402

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *