فهرست مطالب

مقدمه

مهمترین برگ برنده هر دانش آموزی، مخصوصا داوطلبان کنکور، اردوی تحصیلی نوروز می باشد. دانش آموزانی که بتوانند از تعطیلات عید به خوبی استفاده کنند، بدون شک از رقیبان خود پیشی می گیرند و رتبه یشان با دیگران تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. در سال های قبل اردوی تحصیلی نوروز فقط به صورت حضوری برگزار می شد، اما به دلیل بیماری کرونا در این چند سال اخیر امکان برگزاری آن به صورت حضوری وجود نداشت و موسسه های آموزشی آن را به صورت آنلاین برگزار می کردند. امروزه اردوهای تحصیلی به هر دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند. یکی از سوالات متداول دانش آموزان در رابطه با تفاوت اردو های تحصیلی آنلاین و حضوری می باشد. در ادامه متن تفاوت های آن ها را به صورت کامل بیان می کنیم، لذا ما را همراهی کنید.

اردوی تحصیلی نوروز 1402

اردوی تحصیلی نوروز چیست؟

شاید کمتر دانش آموزی پیدا شود که اسم اردوی تحصیلی نوروز را نشنیده باشد. اردوی تحصیلی نوروز یعنی جمع بندی همگی دروس در تعطیلات عید طبق یک برنامه ریزی مشخص و هدفمند و ایجاد یک محیط مطالعه مناسب برای دانش آموزان. به عبارت دیگر منظور از اردوی تحصیلی نوروز ایجاد یک فرصت عالی برای پیشرفت دانش آموزان می باشد. معمولا دانش آموزان سوال می پرسند که یک برنامه ریزی هدفمند طبق چه چیزی تعیین می شود؟

توجه کنید امروزه متاسفانه بسیاری از موسسه های آموزشی برای همگی دانش آموزان فقط یک نوع برنامه دارند. در حالی که چنین چیزی اصلا صحیح نمی باشد؛ چرا که وضعیت و شرایط همگی دانش آموزان شبیه به هم نمی باشد. شما باید یک برنامه مختص به خودتان داشته باشید نه یک برنامه عمومی برای همگی دانش آموزان. برای دریافت برنامه ریزی شخصی و خصوصی بر طبق شرایط خودتان می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و به بهترین شیوه شما را راهنمایی می کنند.

اردوی تحصیلی نوروز برای چه افرادی مناسب می باشد؟

بعضی افراد به اشتباه تصور می کنند که اردوی تحصیلی نوروز فقط مختص به دانش آموزان پایه دوازدهم یا داوطلبان کنکور می باشد، در حالی چنین تصوری صحیح نمی باشد. هدف کلی از برگزاری این اردو ها جمع بندی می باشد. شما در هر پایه یا هر مقطع تحصیلی که می باشید، می توانید در این اردو ها شرکت کنید و یک جمع بندی بسیار عالی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز مشاوره تحصیلی در تهران 

مکان برگزاری اردوی تحصیلی نوروزی

یکی از تفاوت های اردوی تحصیلی آنلاین با اردوی تحصیلی حضوری در مکان برگزاری اردو می باشد. قبلنا معمولا اردوی حضوری در یکی از دانشگاه ها یا مدارس شهر تهران برگزار می شد. این مسئله برای افرادی که در شهر تهران حضور نداشتند، بسیار  مشکل ساز بود. دانش آموزان باید هزینه های زیادی برای جابجایی در نظر می گرفتند. علاوه بر آن، بسیاری از دانش آموزان فقط در اتاق مطالعه خود می توانند درس بخوانند و در مکانی دیگر بازده آن ها بسیار افت پیدا می کند. همچنین دانش آموزانی که در شهر های دور از تهران قرار داشتند، وقت زیادی از آن ها برای جابجایی گرفته می شد. خوشبختانه همگی این مشکلات با اردوی تحصیلی آنلاین رفع شد. هر دانش آموز می تواند در منزل خود بدون جابجایی در اردوی تحصیلی آنلاین شرکت کند.

اردوی نوروزی 1401

پذیرایی اردوی کنکوری

یکی دیگر از تفاوت های اردوی تحصیلی حضوری با آنلاین در رابطه با پذیرایی می باشد. در اردوی تحصیلی حضوری یک متخصص تغذیه بر اساس نیاز غذایی افراد، یک برنامه غذایی کامل و مفید برای دانش آموزان طراحی می کرد. سپس با توجه به این برنامه غذایی به دانش آموزان غذا داده می شد. در اردوی تحصیلی آنلاین نیز یک متخصص تغذیه برای آنان یک برنامه غذایی کامل آماده می کند و آن را به صورت مجازی به دانش آموزان تحویل می دهد. دانش آموزان باید خودشان در منزل طبق این برنامه غذا مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای قبولی در رشته پزشکی بدون دردسر!

مشاوره اردوی کنکوری

از دیگر تفاوت های اردوی تحصیلی آنلاین و حضوری می توان به نحوه ارائه مشاوره اشاره کرد. در اردوی تحصیلی حضوری در طول دوران نوروز چند بار به دانش آموزان مشاوره داده می شود، اما در اردوی تحصیلی آنلاین معمولا هر روز مشاوران با دانش آموزان تماس می گیرند و به آن ها مشاوره می دهند.

برگزاری آزمون اردوی تحصیلی نوروزی

در اردوی تحصیلی حضوری جهت سنجش و ارزیابی دانش آموزان در اواسط تعطیلات نوروزی و اواخر تعطیلات از دانش آموزان آزمون گرفته می شد. در حالی که در اردوی تحصیلی آنلاین روزانه از آن ها آزمون آنلاین گرفته می شود.

طرح کلاس های جمع بندی پوردستمالچی

رفع اشکال دانش آموزان در اردوی کنکوری

در اردوی تحصیلی حضوری در مکان برگزاری اردو همیشه چند تا از رتبه برتر های کنکور سال های گذشته حضور داشتند و  مشکلات علمی دانش آموزان را رفع می کردند. در حالی که در اردوی تحصیلی آنلاین دانش آموزان می توانند به صورت آنلاین سوال های خود را از رتبه برتر های کنکور بپرسند و در مدت زمان کمی به آن ها جواب داده می شود.

برنامه مطالعاتی دانش آموزان

در اردوی تحصیلی حضوری هنگامی که دانش آموزان به مکان برگزاری اردو مراجعه می کردند، با یک مشاور صحبت می کردند و به آن ها برنامه مطالعاتی داده می شد. اما در اردوی تحصیلی آنلاین دانش آموزان باید به صورت اینترنتی با مشاوران ارتباط برقرار کنند و به صورت مجازی به آن ها برنامه مطالعاتی داده می شود.

طرح ویژه اردوی مطالعاتی نوروز 1402

اصلاح روش های مطالعاتی

در اردوی تحصیلی حضوری مشاوران با همگی دانش آموزان به صورت جداگانه صحبت می کردند و در رابطه با روش های مطالعاتی از آن ها سوال می پرسند. بعضی از روش های مطالعاتی مفید نمی باشند و دانش آموزان باید آن ها را اصلاح کنند. بنابراین در اردوی حضوری مشاوران به صورت حضوری روش های مطالعاتی آن ها را اصلاح می کنند. در اردوی آنلاین دانش آموزان باید به صورت تصویری با مشاوران ارتباط برقرار کنند و روش مطالعاتی خود را برای آنان توضیح دهند. در صورتی که روش آن ها دارای مشکل باشد، مشاوران به صورت مجازی در اصلاح روش های مطالعاتی به آن ها کمک می کنند.

حضور ناظر

در اردوی حضوری چندین فرد مسئول نظارت بر دانش آموزان هستند و عملکرد آن ها را بررسی و پیگیری می کنند. در حالی که در اردوی تحصیلی آنلاین باید یکی از اعضای خانواده به عنوان ناظر فعالیت کند و به مشاوران ما گزارش دوره ای ارائه دهد.

انجام ورزش

در اردوی تحصیلی حضوری دانش آموزان به صورت دسته جمعی با همدیگر با حضور مربی ورزش انجام می دهند. اما در اردوی انلاین هر روز برنامه ورزشی برای دانش آموزان فرستاده می شود و باید دانش آموزان خودشان در منزل آن ها را انجام دهند.

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

 

سوالات رایج 

اردوهای تحصیلی نوروزی برای چه مقاطعی مناسب است؟

برای پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور

برنامه مطالعاتی اردوی نوروزی حضوری به چه شکلی است؟

در اردوی تحصیلی حضوری هنگامی که دانش آموزان به مکان برگزاری اردو مراجعه می کردند، با یک مشاور صحبت می کردند و به آن ها برنامه مطالعاتی داده می شد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *