6 راهکار کاربردی برای تقویت اعتماد به نفس

راهکارهای افزایش اعتماد بنفس

فهرست مطالب

مقدمه

تقویت اعتماد به نفس در واقع به معنای کسب حس مثبت نسب به خود و توانایی هایمان است. اعتماد به نفس در مواقعی که اشخاص انگیزه خود را از دست داده اند، می تواند به سرعت مشکلات را از بین ببرد. البته انسان های بزرگ زیادی وجود دارند که به صورت موقت انگیزه و اعتماد به نفس خود را از دست داند اما مجدد آن را به دست آوردند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا روش های تقویت اعتماد به نفس را بیان داریم.

برای تقویت اعتماد به نفس نیاز است تا اشخاص توانایی ها و مهارت لازم را به دست آورند. این مورد نیز با تمرین حاصل می شود. از همین رو اگر مایلید تا از افسردگی خلاص شوید و پیشرفت نمایید، مقاله فعلی را از دست ندهید. با این بخش از مقالات موسسه مشاوره درسی پوردستمالچی همراه باشید:

راهکارهای افزایش اعتماد بنفس

بکارگیری زبان بدن برای تقویت اعتماد به نفس

یکی از راه هایی که شما می توانید اعتماد به نفس خود را نشان دهید، استفاده درست از زبان بدنتان می باشد. قطعا برای شما نیز رخ داده است که با مشاهده صورت شخصی متوجه استرس و عدم اطمینان وی شوید. اگر بتوانید زبان بدن خود را کنترل نمایید، قادر خواهید بود شرایط را مدیریت نمایید. اگر اعتماد به نفس شما در زبان بدنتان قابل رویت باشد، دیگران راحت به شما و توانایی هایتان اعتماد خواهند نمود. از همین رو توصیه می شود که همیشه صاف بنشینید، سر خود را بالا گرفته و ستون فقرات را از حالت شل و غوز خارج نمایید. به عبارت دیگر محکم به شخص روبروی خود نگاه کنید.

به لباس های خود توجه داشته باشید

یکی از فاکتور های مهم برای تقویت اعتماد به نفس، لباس مناسب است. لباس شما باید متناسب با زندگی و شخصیت شما باشد. به عبارت دیگر، لباس خوب به شما باید حس مثبتی بدهد. در این صورت می توانید موفق به نظر برسید. در همین راستا توصیه می شود لباسی به تن نمایید که توجه سایرین را جلب نماید.

راهکارهای افزایش اعتماد بنفس

جسارت و جذابیت حین صحبت نشان دهنده اعتماد به نفس شما است

در زمان صحبت از یک ریتم مناسب، کلمات خوب و تاثیر گذار استفاده نمایید. سخنرانی بدون تپق در تقویت اعتماد به نفس شما نقش بسزایی دارد. از همین رو توصیه می شود تا شمرده صحبت نمایید. البته داشتن یک لحن مودبانه بسیار مهم است. در این صورت می توانید به خود ایمان بیاورید. حین صحبت باید دقت نمایید که بی دلیل هیجان زده یا عصبی نشوید. چنانچه شنوده مشاهده نماید که شما دارای حس رهبری هستید، به شما توجه ویژه ای می کند.

مثبت فکر نموده و عمل نمایید

اگر شما انرژی مثبت داشته باشید، خواه ناخواه اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهید داشت. دیگران نیز راحت تر به شما اعتماد می کنند. از همین رو توصیه می شود، همیشه لبخند بزنید و با افراد مثبت اندیش رفت و آمد نمایید. همچنین می توانید در داخل یک دفتر هدف ها، برنامه ها و هر کار مثبتی که انجام می دهید را یادداشت نمایید تا با رسیدگی به آنها حس بهتری بیابید. این کار به تقویت اعتماد به نفس شما کمک می نماید. از سوی دیگر موجب می شود به تمام فعالیت های خود برسید.

برای تقویت اعتماد به نفس نیاز است تا به گفته های خود عمل نمایید

تنها با سخن گفتن و در ظاهر، داشتن اعتماد به نفس کفایت نمی کند. لازم است تا به خوبی نیز عمل نمایید. به طور مثال اگر در مهمانی شرکت می کنید، به خوبی سر صحبت را باز نمایید یا در پروژه ای که از آن می ترسید، شرکت نموده و با عزت نفس فعالیت ها را پیش ببرید. در نظر داشته باشید که تنبلی کردن تنها باعث ترس می شود. بهتر است تا روی نقاط قوت خود تمرکز نمایید و آنها را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای افزایش هوش 

برای تقویت اعتماد به نفس همیشه آماده باشید

برای اینکه جلوی ضعف را بگیرید، بهتر است برنامه ریزی نمایید. با برنامه ریزی می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش داده و مهارت هایتان را بسط دهید. از همین رو بهتر است تا هدف خود را مشخص کرده و انتظارات خود را لیست نمایید. اهداف شما باید مجموعه ای از کارهای بزرگ و کوچک بوده و خیلی بلند پروازانه نباشند.

در نظر داشته باشید که با انجام یک سری فعالیت کوچک می توانید اعتماد به نفس خود را تقویت نمایید و کارهای بزرگ انجام دهید. از همین رو توصیه می شود نا همیشه مثبت نگر باشید و نیمه پر لیوان را نگاه کنید. دقت داشته باشید که با تکیه بر مهارت های خود می توانید به راحتی دیگران را جلب کنید.

انتخاب بهترین مرکز مشاوره تهران

بیشتر بخوانید: راهکارهای قبولی در رشته پزشکی بدون دردسر!

 جمع بندی 

در این مقاله در مورد راهکارهای تقویت اعتماد به نفس صحبت کردیم. امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کرده باشیم. اعتماد بنفس یکی از اصلی ترین دلایل برای پیروزی در زندگی است. بنابراین برای ادامه روند صعودی زندگی خود نیاز مبرم به حفظ اعتماد بنفس داریم. راهکارهای ارائه شده در این مقاله میتواند کمک شایانی برای شما عزیزان باشد. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید حتما با ما در ارتباط باشید:

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

سوالات متداول

چه مواردی باعث افزایش اعتماد به نفس می شوند؟

شمرده حرف زدن، لباس خوب و استفاده از کلمات تاثیرگذار در افزایش اعتماد به نفس نقش دارند.

چگونه می توان با زبان بدن اعتماد به نفس را نشان داد؟

کنترل نمودن استرس و اضطراب از یک سو و بیان صحبت ها با حرکات صحیح بدن نشان دهنده اعتماد به نفس است.

چگونه می توان اعتماد به نفس خود را تقویت نمود؟

مثبت اندیشی، کنترل زبان بدن، استفاده از لباس مناسب و لحن خوب تنها برخی از روش های تقویت اعتماد به نفس هستند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *