حل ابهامات انتخاب رشته ریاضی

فهرست مطالب

مقدمه

دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی 1401 پس از اعلام نتایج اولیه کنکوری سراسری از طریق سایت سازمان سنجش قابل دانلود می باشد. به عنوان یک داوطلب لازم است تا وارد سایت sanjesh.org شوید و پس از دانلود دفترچه آن را با دقت مطالعه نمایید. در این صورت می توانید یک انتخاب رشته خوب و مطمئن داشته باشید.

همواره باید به این نکته دقت نمایید که گروه آموزشی ریاضی و فیزیک یکی از گروه های پرطرفدار در کنکور محسوب می شود. از همین رو رقابت در این گروه کار آسانی نخواهد بود. در همین راستا به تمام داوطلبین این رشته توصیه می شود برای گزینش یک دانشگاه خوب حتما دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی و ریاضی را با دقت مطالعه نمایند. در این صورت شانس قبولی آنها در کنکور 1401 بسیار زیاد خواهد بود.

در گروه ریاضی، تمام داوطلبانی که پس از انتخاب رشته مجاز شدند، می توانند دفترچه ثبت نام کنکور فنی را دریافت نمایند. از این دفترچه می توان اطلاعات لازم را در خصوص دانشگاه ها و رشته های مختلف به دست آورد. در این صورت به راحتی و بر اساس علاقه خود خواهند توانست، فرم انتخاب رشته را پر کنند.

دفترچه ثبت نام کنکور فنی در کنکور 1401 دارای اهمیت بسیاری است. از همین رو در این مقاله تلاش شده است تا تمام بخش های مهم آن بیان شود تا بتوانید اطلاعات لازم را کسب نمایید.

دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی 1401

اگر شما نیز جزو داوطلبانی می باشید که در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک شرکت کرده اید و پس از اعلام کارنامه اولیه، امکان انتخاب رشته برایتان فراهم شده است، لذا می توانید اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی 1401 کنید. در این دفترچه اطلاعات مربوط به دانشگاه های روزانه، شبانه، فرهنگیان و … درج شده است. دفترچه فوق از سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قابل دانلود است.

پس از اینکه دفترچه انتخاب رشته ریاضی را با دقت مطالعه نمودید، می توانید از بین رشته های موجود نهایتا  150 کد رشته را که متناسب با شرایط و علاقه شما هستند، انتخاب کنید. نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد، در نظر گرفتن اولویت ها و علاقه است. عموما افراد برای انتخاب رشته خوب از نرم افزارهایی استفاده می نمایند. این نرم افزارها دیتابیس قوی دارند و بر اساس اطلاعات قبول شدگان سال های قبل درصد قبولی آنها را در هر دانشگاه بیان می دارند.

در کارنامه نهایی داوطلب، اولین کد رشته ای که بر اساس اولویت و تراز با نمره داوطلب هماهنگ بود، درج می شود. این کد رشته به عنوان رشته قبولی شناخته خواهد شد. از همین رو باید در انتخاب اولویت ها بسیار حساس باشید و با کارشناسان مجرب حتما مشورت نمایید.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی و ریاضی 1401

آشنایی با بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته ریاضی:

دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی 1401 قطعا دارای بخش های متفاوتی می باشد که متقاضیان باید آنها را در نظر داشته باشند. برای اینکه شما بتوانید با این بخش ها بیشتر آشنا شوید، موارد مهم در ادامه بیان شده اند.

بخش اول:

در بخش اول شما شرایط و قوانین کلی پذیرش و انتخاب رشته را مطالعه خواهید نمود.

قسمت 1: در قسمت اول از بخش 1، راهنمای انتخاب رشته بیان شده است. اگر داوطلبی اطلاعات قبولی خود را فراموش نموده یا نیاز داشته باشد تا مجدد درصد ها و تراز ها را مشاهده نماید، می تواند این بخش را به صورت کامل مطالعه کند. در این بخش همچنین شما می توانید با پروسه دریافت کارنامه و تحلیل آن نیز آشنا شوید. عموما داوطلبان با بررسی این قسمت از دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی 1401 می توانند در خصوص رشته مد نظر خود تصمیم گیری کنند. لذا از بررسی این قسمت غافل نشوید.

قسمت دوم: در قسمت دوم از بخش 1، شما می توانید اطلاعات و شرایط پذیرش را به صورت کامل مطالعه کنید. در این بخش از دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی 1401 سهمیه ها، نحوه گزینش از سهمیه ها، معرفی داوطلب بومی و مواردی از این قبیل بیان گردیده است. در نظر داشته باشید که داخل کارنامه اولیه اطلاعاتی در مورد نمره داوطلب در هر زیرگروه عنوان شده است. در این قسمت پیرامون گزینش دانشجو در هر زیرگروه اطلاعات کافی ارائه می گردد.

بخش دوم:

در این بخش از دفترچه اطلاعات مربوط به جداول کد رشته ها درج گردیده است.

در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی 1401، شما می توانید زیر گروه های رشته ریاضی و فیزیک را مطالعه نموده و سپس کد رشته های هر زیر گروه را به تفکیک مطالعه نمایید. از سوی دیگر میزان ظرفیت در هر زیر گروه نیز داخل جداول درج گردیده است. البته در این جداول شما می توانید اطلاعات تکمیلی مانند دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه های خودگردان، پیام نور و همچنین لیست رشته هایی که به نمره آزمون کنکور نیاز ندارند را مشاهده نمایید.

در انتهای این بخش نیز یک فرم کامل انتخاب رشته در اختیارتان قرار داده می شود که فرد داوطلب می تواند آن را پرینت گرفته و به عنوان تست، کد های رشته مد نظر خود را وارد نماید تا در زمان انتخاب رشته اصلی زمان کمتری صرف گردد. گروهی از داوطلبان دارای سهمیه های خاص چون مناطق سیل زده یا زلزله زده هستند. این اشخاص نیز باید از این بخش فرم مربوط به سهمیه را تکمیل نمایند و به مراجع مربوطه ارائه دهند.

مشاوره انتخاب رشته و بررسی دفترچه ثبت نام کنکور فنی:

 پس از اینکه شما دفترچه ثبت نام کنکور فنی را دانلود می نمایید، می توانید با شرایط ثبت نام و ضوابط هر دانشگاه آشنا شوید. البته این دفترچه تنها برای افرادی مفید خواهد بود که برای انتخاب رشته مجاز شده باشند. در خصوص مجاز بودن نیز می توان کارنامه اولیه کنکور سراسری را از سایت سازمان سنجش دریافت کرد و این مورد را بررسی نمود.

برخی از داوطلبان چون اطلاعات کافی در خصوص انتخاب رشته ندارند لذا برای این مورد دچار استرس می شوند. اما خوشبختانه امروزه نرم افزار های زیادی وجود دارند که دیتابیس آنها نیز کامل است. لذا بر اساس نمره و درصد های خود می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند. البته در دفترچه ثبت نام کنکور فنی اطلاعات کامل دانشگاه ها، رشته و شرایط قبولی در آنها درج شده است لذا باید حتما این موارد را به صورت کامل مطالعه نمود.

با توجه به اینکه آزمون دانشگاه آزاد و سراسری به صورت همزمان با هم برگزار می شود، نباید این شبهه به وجود آید که با دفترچه ثبت نام کنکور فنی سراسری برای دانشگاه آزاد نیز می توان اقدام به انتخاب رشته نمود. در واقع برای دانشگاه آزاد، دفترچه ای به صورت جداگانه توسط همان دانشگاه ارائه می شود. ضوابط و شرایط قبولی در دانشگاه های آزاد سال 1401 نیز در این دفترچه به روشنی بیان شده است. البته باید در نظر داشته باشید مشاوران تحصیلی که دارای تجربه فعالیت در این حوزه هستند می توانند برای انتخاب رشته کمک شایانی به داوطلبان نمایند.

نکته:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، دریافت دفترچه ثبت نام کنکور فنی و مطالعه دقیق آن برای یک انتخاب رشته خوب و کاربردی بسیار ضروری است. علاوه بر این شما می توانید از نرم افزارها و مشاوران تحصیلی نیز بهره بگیرید تا برای انتخاب رشته اطلاعات کامل را در اختیارتان قرار دهند که دچار مشکل نشوید. مشاوران تحصیلی عموما اطلاعات دقیق در خصوص رشته ها و شرایط پذیرش هر دانشگاه دارند لذا به راحتی می توانند در زمان انتخاب رشته به شما کمک نمایند.

 

سوالات متداول

 

✅ آیا با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور فنی 1401 می توان به کد رشته ها و دانشگاه های آزاد نیز دسترسی داشت؟

همانگونه که می دانید آزمون دانشگاه سراسری و آزاد به صورت همزمان برگزار می شود و نتایج آن در دسترس عموم قرار می گیرد. اما باید دقت نمود که دفترچه انتخاب رشته آنها جداگانه است و برای انتخاب رشته در هر یک از این دانشگاه ها باید دفترچه مخصوص به آنها را دانلود نمود و مطالعه کرد.

✅ در زمان انتخاب رشته چند کد رشته را می توان انتخاب نمود؟

پس از دانلود دفترچه ثبت نام کنکور فنی سراسری متوجه خواهید شد که نهایتا امکان انتخاب 150 کد رشته را خواهید داشت.

✅ آیا در دفترچه ثبت نام کنکور فنی تنها کد رشته ها و دانشگاه ها معرفی شده اند؟

خیر، در دفترچه ثبت نام کنکور فنی شما می توانید اطلاعات متفاوتی را به دست آوید. اطلاعات مذکور شامل تحلیل کارنامه ها، نحوه گزینش دانشجو از هر سهمیه، شرایط پذیرش هر دانشگاه و به صورت کلی ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه ها می شود. در انتهای دفترچه نیز یک فرم پیش نویس انتخاب رشته درج شده است. داوطلبان برای تست و وارد کردن کد های انتخابی می توانند از آن بهره ببرند.

 

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *