فهرست مطالب

مقدمه

رشته های کنکور سراسری 1401 بسیار متنوع می باشند. عموما دانش آموزان در انتخاب رشته پایه نهم به دهم، گروه خود را مشخص می نمایند. لذا در پایه دهم بر اساس گروه انتخابی، دروس و کتب آنها تغییر می یابد و تخصصی می شود. در ادامه هر چقدر به زمان کنکور نزدیک تر می شوند، لازم است تا با رشته های کنکور سراسری 1401 بیشتر و بهتر آشنا شوند. به همین دلیل مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی قصد دارد تا در این مقاله لیست کامل رشته های کنکور سراسری 1402 را برای آگاهی بیشتر ذکر کند. از همین رو در زیر رشته های مذکور گروه های علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی، هنر و زبان را می توانید مطالعه کرده و با آنها آشنا شوید.

پس از آنکه کنکور برگزار شد، لازم است تا داوطلبان منتظر دریافت نتایج و کارنامه اولیه خود برای انتخاب رشته کنکور سراسری باشند. بر اساس رتبه و درصد های کسب شده مشخص می شود که در کدام دانشگاه ها و رشته ها امکان انتخاب رشته دارند. برای انتخاب رشته کنکور سراسری، لازم است تا با لیست کامل رشته های کنکور سراسری 1402 آشنا باشید. البته آشنایی با لیست رشته های دانشگاه آزاد نیز به شما کمک می نماید تا در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد موفق عمل نمایید.

نکته مهمی که برای انتخاب رشته های کنکور سراسری 1401 باید در نظر بگیرید، این است که نسبت به رشته های مختلف و تراز قبولی در آنها آگاهی لازم را داشته باشید. در غیر این صورت انتخاب بین رشته ها دشوار خواهد بود و شانس قبولی شما نیز به مراتب کم خواهد شد. در زیر رشته های کنکور سراسری لیست شده اند که جهت اطلاع از شرایط قبولی در آنان می توانید بر روی آنها کلیک نمایید.

رشته های گروه انسانی

رشته های گروه علوم تجربی

رشته های گروه ریاضی و فنی

رشته های گروه هنر

رشته های گروه زبان

مواردی که باید در انتخاب مد نظر داشته باشید

شما باید حتما در نظر داشته باشید که هر اندازه اطلاعات و آگاهی شما نسبت به رشته ها بیشتر باشد، راحت تر می توانید انتخاب نمایید. لذا توصیه می شود تا ضرایب هر درس و تاثیر آنها در رشته مد نظر را قبل از انتخاب رشته، بررسی نمایید. توجه نمایید که هم اکنون مشاوران و موسسات زیادی وجود دارند که می توانند در زمان انتخاب رشته به شما کمک نمایند. البته در نظر داشته باشید که بهترین مشاوران افرادی هستند که با مراحل  کنکور نظام جدید و قدیم آشنایی لازم را دارند.

 

✅ در زمان انتخاب رشته کنکور چگونه می توانیم از لیست رشته های موجود آگاه شویم؟

لیست رشته های هر گروه آزمایشی به صورت تفکیک شده در مقاله فعلی درج شده است.

✅ برای دریافت مشاوره های تلفنی باید چگونه عمل نماییم؟

می توانید با توجه به تلفن های مندرج در سایت با کارشناسان و مشاوران برتر کشور صحبت کرده و اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری کنید. 021-221414401

✅ برای آگاهی از آخرین تغییرات و خبرهای کنکور سراسری از چه روشی می توان استفاده نمود؟

برای این مورد در سایت سنجش و همچنین در مقالات سایت فعلی می توانید اخبار کنکور سراسری را دنبال نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *