قبولی در رشته پزشکی

فهرست مطالب

مقدمه

اگر از افرادی هستید که داوطلب رشته تجربی هستید و میخواهید بدانید برای قبولی در رشته پزشکی باید چه شرایطی داشته باشید با این مقاله حتما همراه باشید.

ما در این مقاله راهکارهایی را به شما معرفی میکنیم که باور هر دانش آموز و داوطلبی را برای شکستن سد سنگین پزشکی تغییر میدهد.

دانش آموزان زیادی برای مشاوره به مرکز مشاوره پوردستمالچی مراجعه میکنند. باید بگوییم اولین چیزی که برای قبولی در رشته پزشکی یا هر رشته دیگری که آرمان شماست؛ وجود دارد باورهای شماست. اگر کاری کنید که باورهای غلط قبلیتان شکسته شود رسیدن به هر محال ذهنی برای شما ممکن خواهد بود.

 اعتماد به نفس و باور ذهنی داشته باشید

باور کنید این جمله تنها یک جمله نیست! زمانی که باورهای شما که قبلا به غلط شکل گرفته بودند از بین برود حس تنفس در فضایی به شما دست خواهد داد که قبلا ناممکن بود! به خودتان بقبولانید که برای رسیدن به اهدافی ساخته شده اید که رویای شماست! شما لایق رسیدن به آن هستید. پس اول ذهن خود را خالی کنید و سپس قدم های اولیه را بردارید.

 تلاش کنید

برای قبولی در رشته پزشکی به تلاش کردن جدی نیاز دارید. بعد از اینکه ذهن آماده ای ایجاد کردید باید بپذیرید که برای برنده شدن در مسابقه ای که حریفان قوی زیادی دارد باید خود را قوی کنید. نیاز به تلاش مستمر و جدی از اساسی ترین شورط قبولی در رشته پزشکی است.

 دانشگاه هدف خود را مشخص کنید

از ابتدا برای قبولی در رشته پزشکی هدف و برنامه بریزید. کدام دانشگاه مد نظر شماست؟ برای رسیدن به آن نیاز به چه میزان تلاش دارید؟ رقبای شما در آن حیطه چقدر است؟ میزانم قبولی در سال های گذشته در آن دانشگاه چه میزان است؟ تمامی جوانب را بسنجید و سپس با چشمی باز شروع به درس خواندن کنید.

 شاید برای شما مفید باشد: شرایط تحصیل در خارج از کشور 

وجود یک مشاور با تجربه نیاز شماست

این نکته را مد نظر داشته باشید که طی مسیرهای سخت به تنهایی بسیار مشکل است و احتمال شکست بالا میرود. چون شما باید یک مسیر یکساله را طی کنید. در طول این مسیر اتفاقات و پستی و بلندی های زیادی رخ خواهد داد. مشکلات تحصیلی، بیم و امیدها، مشکلات خانوادگی و روانی ایجاد شده به دنبال آن، نقاط ضعف تحصیلی و روش های مناسب برای حل آن ها، برنامه ریزی دراز مدت برای یک عملکرد عالی و مناسب است.

 امید خود را از دست ندهید

امید، امید و باز هم امید! در طول مسیر تحصیل ممکن است بارها دچار ناامیدی شوید. بارها نتایج آزمون ها یا مطالعه شما آن طور که انتظار داشتید نباشد. در این شرایط چه باید کرد؟ امید خود را از دست ندهید چون با هر شکست یک گام به هدف خود نزدیک خواهید شد. اگر بدانید که شکست ها پل هایی برای رسیدن به پیروزی هستند روحیه و امید خود را در طول مسیر حفظ خواهید کرد.

چگونه در رشته پزشکی قبول شوم

برنامه ریزی داشته باشید

بدون برنامه ریزی نه تنها قبولی در رشته پزشکی بلکه هیچ یک از رویاهایتان نیز محقق نخواهد شد. برنامه ریزی صحیح نیز زمانی نتیجه بخش خواهد بود که مستمر و ادامه دار باشد. پس با کمک یک مشاوره تحصیلی یک برنامه ریزی خوب داشته باشید و به آن متعهد باشید.

 منابع مطالعاتی صحیح داشته باشید

منابع خوب و اصلی را برای مطالعه خود انتخاب کنید. برای کنکور سراسری همیشه منابع اصلی کتاب های درسی هستند. در کنار کتب درسی سعی کنید از نمونه سوالات و منابع کمکی با کمک مشاور تحصیلی بهره بگیرید.

 در آزمون های آزمایشی شرکت کنید

یکی از اصلی ترین کارهاییکه میتوان برای قبولی در رشته پزشکی و رشته های تاپ انجام داد شبیه سازی کنکور سراسری است. شکرت در آزمون های آزمایشی بیشتر از آن چه که شما فکر میکنید در قبولی رشته پزشکی تاثیر دارد. برای قبول شدن در رشته های پزشکی در شاخه تجربی باید قبول کنید رقابت تنگاتنگ و تعداد داوطلبان زیاد است. پس باید محیط آزمون، تجربه شرکت و پاسخ دهی به سوالات را شبیه سازی کنید.

انتخاب بهترین مرکز مشاوره تهران

در این میان یک سری موارد اختصاصی وجود دارد برای اینکه نه تنها در رشته پزشکی قبول شوید بلکه فرد موفقی در دانشگاه باشید:

عادات مطالعه خود را اصلاح کنید

یک ساعت مطالعه با دقت با ساعات زیادی مطالعه که بی دقت انجام شود برابری میکند.

در طی زمانی که مطالعه میکنید تمرکز خود را به روش های مختلف بالا ببرید. دقت و تمرکز باعث میشود مطالعه مفیدی داشته باشید که میزان فراموشی آن به مراتب خیلی کمتر است.

چگونه در رشته پزشکی قبول شوم

 هدف خود را از مطالعه مشخص کنید

نه تنها برای قبولی در رشته پزشکی بلکه برای موفقیت در هر زمینه ای باید هدف داشته باشید. موفقیت در سایه هدف واضح و روشن به دست میآید. هدف خود را هر روز مرور کنید و آن را مقابل چشمان خود تصور کنید. هدف را دور از دسترس نبینید چرا که مسیرهای سخت نیز به مراتب به سختی طی خواهند شد.

 

علاقه به مطالعه داشته باشید

به تحصیل، رشته خود و مطالعه و فراگیری مطالب جدید علاقه داشته باشید. فراموش نکنید مسیری که با علاقه طی شود راحت تر طی خواهد شد و نتیجه دهی بیشتری نیز دارد. اگر علاقه ندارید نمیتوانید فرد موفقی باشید. به اجبار خانواده یا افراد دیگر وارد هیچ مسیری نشوید. تنها راهی را طی کنید که به آن علاقه دارید در آن استعداد دارید و در شما حس خوبی ایجاد میشود.

استرس و نگرانی را از خود دور کنید

اگر هدف شما قبولی است به طور مثال قبولی در رشته پزشکی ، بنابراین تنها هدف خود را ببینید و نگرانی ها را از خود دور کنید. اهداف شما هرچقدر هم سخت باشند نکرانی و استرس پیشرفتی را برای رسیدن به آن تضمین نمیکند. با ارامش و اعتماد به نفس جلو بروید و دست یابی به رویاهایتان را آسان تصور کنید.

 

چگونه در رشته پزشکی قبول شوم

نمونه ی قبولی پزشکی دانشگاه کاشان سهمیه منطقه یک

رتبه کشوری ۲۰۵۵
رتبه در سهمیه ۷۱۴
تراز ۱۰۴۳۵
درصد ادبیات ۶۲
درصد عربی ۷۰
درصد معارف ۷۹
درصد زبان ۴۵
درصد زمین ۳۹
درصد ریاضی ۶۷
درصد زیست ۸۶
درصد فیزیک ۸۹
درصد شیمی ۷۸

قبولی دانشگاه بیرجند سهمیه منطقه سه

رتبه کشوری“ ۶۶۵۳
رتبه در سهمیه ۱۴۹۴
تراز ۹۷۰۸
درصد ادبیات ۵۲
درصد عربی ۵۷
درصد معارف ۸۱
درصد زبان ۸۶
درصد زمین ۰
درصد ریاضی ۳۸
درصد زیست ۸۴
درصد فیزیک ۷۲
درصد شیمی ۶۳

 

 جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم درباره رموز موفقیت برای قبولی در رشته پزشکی با شما صحبت کنیم. مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی از سال ها قبل همراه شما داوطلبان عزیز بوده است. رسالت ما این است که داوطلبان عزیز بهترین نتیجه را همراه با رضایت قلبی خود به دست آورند. ما تا پایان مسیر با شما خواهیم بود مصداق حرف های ما نتایج نهایی مرکز مشاوره ماست.

فراموش نکنید که نظرات خود را با ما در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *