رشته های تجربی بدون کنکور

فهرست مطالب

مقدمه

در حال حاضر افراد زیادی به دنبال قبولی در دانشگاه های بدون کنکور هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد لیست رشته های تجربی بدون کنکور 1402 صحبت کنیم. کلیه عزیزانی که قصد دارند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند حتما تا پایان با ما همراه باشند.

کمی درباره رشته تجربی

از پرطرفدارترین شاخه های تحصیلی که بیشترین میزان داوطلب را دارد رشته تجربی است. همه ساله افراد زیادی به دلیل علاقه به رشته های پزشکی و پیراپزشکی وارد این رشته میشوند. در این میان به دلیل رقابت شدید ممکن است برخی داوطلبان تمایل داشته باشند بدون کنکور به رشته های دانشگاهی تجربی ورود پیدا کنند.

بر اساس دفترچه ثبت نام بدون کنکور افراد میتوانند بدون کنکور نیز وارد دانشگاه شوند. این مساله به نوع دیپلم افراد ارتباطی ندارد. برای پذیرش در این مرحله سوابق تحصیلی اعمال خواهد شد.

 لیست رشته های تجربی بدون کنکور 1402

برای ثبت نام رشته های بدون کنکور تجربی باید در زمان مقرر اعلام شده که معمولا مهر و بهمن ماه همان سال (1402) است باید به سایت سنجش مراجعه کنند. در این زمان میتوانند اقدام به ثبت نام در رشته مورد نظر خود کنند.

 لیست رشته های تجربی بدون کنکور 1402 در جدولی در زیر ارائه شده است:

علوم دامی زمین شناسی
علوم و مهندسی باغبانی شیمی محض و کاربردی
مهدسی طبیعت علوم و مهندسی خاک
صنایع چوب و فرآورده های سلولزی فضای سبز
علوم و مهندسی شیلات مهندسی جنگل
گیاهپزشکی اقتصاد کشاورزی
اقیانوس شناسی مهندسی ژنتیک و تولید
علوم آزمایشگاهی دامپزشکی زیست جانوری و زیست دریا
زیست سلولی مولکولی مهندسی صنایع مبلمان
زیست فناوری بهداشت و بازرسی گوشت
بهداشت مواد غذایی میکروبیولوژی
تکنولوژی تولیدات گیاهی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
تکنولوژی تولیدات دامی کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیز داری مقطع کاردانی
کاردانی تولید و فرآوری خرما کاردانی شیمی آزمایشگاهی
کاردانی تکنولوژی جنگلداری کاردانی امور زراعی و باغی
مهندسی ژنتیک گیاهی کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر

در مجموع و با توجه به جدول بالا داوطلبان کنکور تجربی بدون کنکور شانس زیادی برای رشته های پر طرفدار در این شاخه را نخواهند داشت.

در زیر توجه به چند نکته ضروری است:

📌 هیچ کدام از رشته های پزشکی ، دندان پزشکی داروسازی و انواع رشته های پیراپزشکی مانند هوشبری، پرستاری، بینایی سنجی و مانند آن بدون آزمون نخواهد بود. تنها رشته های تجربی بدون کنکور 1402 رشته های عنوان شده در جدول بالاست.

📌 از آن جا که ثبت نام رشته های تجربی بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش انجام میشود ؛ باید قبل از ثبت نام به طور کامل دفترچه را مطالعه کنید و از جزئیات رشته ها آگاهی پیدا کنید. همچنین کلیه مدارک لازم را نیز تهیه و با خود به همراه ببرید.

📌 در صورتی که موفق نشدید در زمان تعیین شده ثبت نام بدون کنکور را انجام دهید باید بدانید که این انتخاب رشته ها تکمیل ظرفیت نیز دارند. در این صورت باید از سایت سازمان سنجش به قسمت تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور مراجعه کنید .

📌 دانشگاه های بدون کنکور رشته تجربی دارای ورودی های مهر و بهمن ماه هستند. ورودی های بهمن ماه معمولا زمان ثبت نام از تاریخ 14 آذر دارند. رویه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور تجربی معمولا بر اساس سوابق تحصیلی است.

📌 از آن جا ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور مستلزم پرداخت شهریه است حتما دفترچه را به دقت بررسی کنید. دانشگاه ها را به دقت بررسی کرده و سپس ثبت نام نمایید. در انتخاب دانشگاه حتما باید شرایط دانشگاه را با شرایط مالی خود مورد سنجش قرار دهید. این مهم ترین مساله است.

 جمع بندی

در این مقاله مختصر و مفید درباره رشته های تجربی بدون کنکور 1402 صحبت شد. امیدواریم توانسته باشیم مسائل مهم این مبحث برای شما روشن شده باشد:

✔️ انتخاب دانشگاه بر اساس شرایط مالی و اقتصادی باید باشد.

✔️ زمان ثبت نام در سایت سنجش اعلام میشود

✔️ اگر موفق به ثبت نام در زمان مقرر نشدید این زمان در تکمیل ظرفیت تمدید میشود.

اگر نیاز به توضیحات بیشتری داشتید حتما با کارشناسان ما در مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی در ارتباط باشید.

سوالات رایج

چه رشته هایی در تجربی را میتوان بدون کنکور ادامه داد؟

لیست رشته ها در مقاله عنوان شده است.

زمان ثبت نام ورودی های بهمن بدون کنکور تجربی چه زمانی است؟

معمولا 14 آذر ماه

آیا امکان ادامه تحصیل بدون کنکور در رشته های پزشکی و پیراپزشکی وجود دارد؟

خیر این رشته ها تنها از طریق آزمون انتخاب میشوند.

4.2/5 - (8 امتیاز)