کنکور سراسری 1402

کنکور سراسری همان طور که به دفعات بیان شده یکی از پر چالش ترین و سخت ترین مسیرها برای هر دانش آموزی است. مساله ای بسیار مهم که خانواده و دانش آموز را به مدت یک سال و حتی بیشتر (بسته به شرایط) درگیر خود میکند. کنکور سراسری 1402 موضوع امروز ماست. چرا کنکور از سال قبل آنقدر با اهمیت شد که موسسات ، مدارس و خانواده های دانش آموزان برنامه ای جدید برای آن در نظر گرفتند. با ما همراه باشید تا به این مبحث بسیار مهم بپردازیم :

فهرست مطالب

اهمیت کنکور سراسری 1402

اینکه چرا کنکور سراسری اهمیت دارد مساله ای واضح است. اما این که دچرا کنکور سراسری 1402 دارای اهمیتی خاص است مساله ای است که باید به آن پرداخته شود. بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی با نحوه تست زنی صحیح، نحوه جمع بندی آزمون ها، نحوه درس خواندن و استراحت کردن برای بازدهی بیشتر، تغذیه ، تفکیک و تفاوت زمان نزدیک کنکور سراسری 1402 و زمان های اولیه درس خواندن آشنا نیستند. این یک مساله و یک مساله دیگر تفاوت هایی است که کنکور سراسری 1402 به لحاظ تکنیکی و زمان بندی و نوع گروه بندی دروس و ضرایب نسبت به سال های گذشته پیدا کرده است. حتما در جریان هستید که ازمون سراسری دو زمان متفاوت دارد. یکی در دی و دیگری در تیر ماه 1402.

بنابراین نحوه مطالعه، جمع بندی، تست زنی به نحوی که نتیجه مناسبی از این ازمون بگیریم بسیار مهم است. از وظایف اصلی مشاورین مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی نیز آماده سازی هر نوع قشری که مشتاق به موفقیت در کنکور است میباشد. نوع درس خواندن، مشاوره های روانشناختی در حین درس خواندن برای کنکور، نوع تحصیل و یادگیری برای افرادی که در سنین بالاتر قصد شرکت و موفقیت در آزمون سراسری 1402 را دارند تماما توسط مشاورین مجرب ما ارائه خواهد شد.

 

کنکور سراسری 1402

چه کسی میتواند بهترین مشاور کنکور سراسری 1402 باشد

کسی که از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد و این راه را قبلا طی کرده باشد بهترین مشاور کنکور 1402 خواهد بود. یکی از مهم ترین خصوصیات مشاور کنکور رعایت زمان بندی و آماده سازی یک برنامه ریزی تحصیلی مناسب حتما و فقط با توجه به ظرفیت های درونی و خصوصیات اخلاقی و توانایی های فردی دانش آموز یا داوطلب است. زمانی ک فرد میتواند بهترین مشاور کنکور سراسری 1402 باشد که روان شناس و اسیب شناس شخوبی باشد. رفتار های زننده، سرکوفت و بزرگ نمایی های تحصیلی بیشتر داوطلب را سرد، ناامید و د لزده خواهد کرد. اماده سازی برنامه شخصی، ایجاد شوق و انگیزه در دانش آموزف صحبت های دوستانه و پیدا کردن و رفع مشکلات روان شناختی احتمالی از دیگر وظایف یک مشاور دلسوز و توانمند است.

 مهم ترین تغییرات کنکور سراسری 1402

 از مهم ترین تغییرات کنکور سراسری 1402 دو مرحله ای شدن این آزمون استو همان طور که در اطلاعیه های قبلی مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی نیز اعلام شد این آزمون در دو زمان دی و تیر ماه برگزار خواهد شد. بهترین نمره و نتیجه نهایی نیز در صورتی که داوطلب در دو مرحله شرکت کند برای وی لحاظ خواهد شد.

 این نتایج در کنکور سراسری 1402 به مدت دو سال قابل استفاده برای ثبت نام در دانشگاه خواهند بود.

نکته بسیار مهمی که در مورد نتایج نهایی آزمون سراسری 1402 وجود دارد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به میزان 40 درصد و نتیجه ازمون به میزان 60 درصد است. همان طور که قبلا نیز بیان شد تاثیر دروس عمومی در کنکور سراسری 1402 حذف شد و این تاثیر سهم 26 درصدی سوابق تحصیلی را به خود اختصاص داد. درس های اختصاصی هم تنها 14 درصد روی رتبه قبولی موثرند.

کنکور سراسری 1402

زمان آزمون کنکور سراسری 1402

در سالی که گذشت کنکور سراسری در زمان های 8 تا 14 آبان 1401 ثبت نام مرحله اول و 15 تا 21 فروردین ماه 1402 ثبت نام مرحله دوم را داشت. در سال جار یهنوز زمانی برای ثبت نام اعلام نشده است.

شرایط ثبت نام در آزمون سراسری 1402

کنکور سراسری 1402 نیز همانند سال های قبل دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی است:

شرایط عمومی کنکور سراسری 1402

اعتقاد به دین اسلام

نداشتن سو سابقه سیاسی

نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی

نداشتن فساد اخلاقی

رعایت شئونات اسلامی و نداشتن سو سابقه اخلاقی

دارا بودن سلامت جسمی در رشته تحصیلی مرتبط

شرایط اختصاصی کنکور سراسری 1402

داشتن دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی .

تمامی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا جدید، فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و فارغ التحصیلان مقطع کاردانی، در صورتی مجاز به ثبت نام هستند که تا 31 شهریور مدرک خود را بگیرند.

داوطلبانی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که مدرک خدمات قانونی خود را تا حداکثر 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن دریافت نمایند. بنابراین داوطلبان هنگام ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی خود را ارائه دهند.

دانشجویان دانشگاه های روزانه در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که تا تاریخ 25 اسفند ماه 1401 از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.

داوطلبانی که در کنکور سراسری 1402 شرکت و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه سال 1402 نیستند.

گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن  از هر نوع الزامی است.

چنانچه داوطلبی در کنکور سراسری سال گذشته شرکت نموده و در یکی از دانشگاه های غیر روزانه تحصیل میکند، برای شرکت و ثبت نام کنکور سراسری سال جاری لازم نیست از دانشگاه خود انصراف دهد.

 بهترین منابع کنکور سراسری 1402

برای موفقیت در کنکور سراسری 1402 باید اولویت خود را در درجه اول کتاب درسی قرار دهید. خواندن عمیق و مفهمومی مطالب کتاب درسی راز اولیه برای موفقیت شما در ازمون سراسری 1402 است. بنابراین در  درجه اول کتاب درسی را مطالعه کنید و در درجات بعدی برای تسلط به مطالب درسی استفاده از منابع کمک آموزشی کنکور 1402 از سایر منابع کمک آموزشی معتبر است. منابع اصلی نیز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری 1402 – 1403

سهمیه در واقع یک سری امتیازت خاص است که بنا به شرایطی به افرادی خاص تعلق میگیرد. در این بخش نگاهی اجمالی خواهیم داشت بر سهمیه ها در کنکور سراسری 1402- 1403

سهمیه منطق در سال 1402

سهمیه مناطق به سه دسته سهمیه های منطقه 1 منطقه 2 و 3 دسته بندی میشود. در صورتی که در مرکز استان زندگی کنید مشمول سهمیه منطقه 1 خواهید شد و در صورتی که در شهرها یا شهرستان ها زندگی کنید مشمول سهمیه منطقه 2 و زندگی در روستاها و مناطق محروم نیز مشمول سهمیه منطقه 3 است. افراد معلول و افرادی در کشور خارجی در 2 سال آخر تحصیلی خود زندگی کرده اند مشمول سهمیه منطقه 3 خواهند.

سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 1402

کما فی سابق به دو دسته 5 و 25 درصدی تقسیم بندی میشود. در صورتی که جانباز زیر 25 درصد باشد خود و همسر و فرزندانش مشمول سهمیه و افرادی که 6 ماه به پایین در جبه ها حضور داشتند مشمول سهمیه 5 درصدی میشوند. همچنین جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها و همسران و فرزندان شهدا مشمول سهمیه بالای 25 درصد خواهند شد.

 سهمیه های مناطق محروم غیر پزشکی در کنکور سراسری 1402

این سهمیه به داوطلبان واجد شرایط در استان های محروم ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان و  به میزان حداقل 40 درصد ظرفیت کد رشته محل های ناحیه ای، کشوری و قطبی دوره های روزانه اختصاص می یابد.

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *