بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

فهرست مطالب

مقدمه

آزمون استخدامی آموزش و پرورش همواره علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می نماید. نتیجه این آزمون در سال 1401 طی 2 مرحله اطلاع رسانی می گردد. لذا افرادی که در این آزمون شرکت نمودند می توانند از تاریخ 3 تیر ماه 1401 نتایج کتبی خود را در وب سایت رسمی سازمان سنجش مشاهده نمایند.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که سازمان آموزش و پرورش هر زمان با کمبود نیرو روبرو شود، از طریق آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو می کند. گفته می شود که این نهاد دولتی در قیاس با سایر نهاد ها، هر ساله بیشترین آمار جذب نیرو را دارد. از همین رو افرادی که در آزمون سال 1401 شرکت نمودند، به دنبال این سوال می باشند که نتیاج چه زمانی اطلاع رسانی می شود. عموما اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، طی دو مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول، نتایج آزمون کتبی بیان می گردد.

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

در این مقاله قصد داریم تا نکات کلید از نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، نحوه اطلاع رسانی و سایر فرایند های مرتبط بیان داریم. در نظر داشته باشید که این آزمون هر ساله برگزار می شود و تعداد زیادی نیرو را به صورت رسمی جذب می نماید. از همین رو افرادی که به دنبال شغل و موقعیت کاری خوب می باشند، می توانند از این فرصت بهره ببرند.

نتایج آزمون آموزش و پرورش 1401 در چه زمانی اطلاع رسانی می شود؟

در مرحله اول اطلاع رسانی، عموما نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 به صورت چند برابر ظرفیت (3 تا 5 برابر) بیان می شود. از همین رو داوطلبانی که حدنصاب نمره را کسب نموده اند باید برای مصاحبه حضوری آماده شوند. از آنجا که آموزش و پرورش اغلب برای جذب نیروی خوب و کارآمد عجله دارد لذا روال مصاحبه و جذب به سرعت انجام می شود. افراد پذیرفته شده نیز می توانند کار خود را به عنوان مدرس یا دبیر سریعا آغاز نمایند.

شاید شما نیز جزو آن دسته از افراد باشید که منظور از 3 برابر ظرفیت چیست و چرا این تعداد دعوت به مصاحبه می شوند؟ در پاسخ باید بیان داشت که به طور مثال اگر در یک رده شغلی 2 نفر دبیر نیاز باشد، 6 نفر که بالاترین نمره را در آزمون کتبی کسب نمودند برای مصاحبه دعوت می شوند. از بین اشخاص، فردی که بالاترین نمره را بر اساس آزمون کتبی، مصاحبه و تحقیقات به دست آورد، می تواند در شغل مد نظر جذب گردد.

نکته:

البته در نظر داشته باشید پس از برگزاری جلسه مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، مجدد لازم است تا مدت زمانی سپری شود که نتایج اعلام گردند. افرادی که در مصاحبه قبول می شوند با 1 یا 2 برابر حد نصاب ظرفیت، به منطقه گزینشی معرفی خواهند شد. با این توضیح می توان بیان نمود که منظور از نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، بیان نمودن وضعیت افرادی است که در مصاحبه شرکت نموده اند و آماده آغاز به کار هستند.

افرادی که آزمون استخدامی آموزش و پرورش، گزینش و مصاحبه را به خوبی پشت سر بگذارند، می توانند به عنوان قبول شده نهایی معرفی شوند. زمانیکه این اشخاص مهارت لازم را فرا گرفتند در مدارس کشور اقدام به تعلیم می کنند. در دفترچه ثبت نام شما می توانید ضوابط مربوطه را مطالعه نمایید.

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 در چه سایتی منتشر می شود؟

همانگونه که در بالا نیز بیان شد، نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ( مصاحبه و کتبی) از طریق وب سایت رسمی سازمان و سنجش بیان می شوند. لذا می توان نتایج را از سایت sanjesh.org مشاهده نمود. باید بیان کرد که در زمان اعلام نتایج نهایی، هیچ کارنامه ای ارائه نخواهد شد. بلکه نتایج تحت عناوین قبول یا رد بیان می گردند. این مورد خلاف آزمون کتبی می باشد که نتایج آن به همراه کارنامه اطلاع رسانی می شود.

در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اطلاعیه های مربوط به آن می توانید، اخبار را از سایت سازمان سنجش دنبال نمایید. هرگونه تغییر در زمان اعلام نتایج، دریافت کارنامه، محل برگزاری آزمون و غیره توسط  وب سایت این سازمان اطلاع رسانی می گردد. به همین دلیل به شرکت کنندگان توصیه اکید می شود تا این سایت و اخبار آن را دنبال نمایند.

البته در خصوص اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 می توان این مورد را نیز بیان داشت که ممکن است بر اساس روال سال های قبل این مورد داخل سایت وزارت آموزش و پرورش کشور نیز اعلام شود. افرادی که نام خود را در وب سایت هر کدام از نهاد های فوق مشاهده نمایند، می توانند به عنوان قبول شده مابقی روال ها و مراحل را پیش ببرند.

برای آگاهی از نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، همانند مرحله اول لازم است تا اطلاعات فردی و مواردی چون شماره پرونده یا شماره داوطلبی خود را در دست داشته باشید. لذا بدون اطلاعات به هیچ وجه نمی توانید وضعیت خود را بررسی کنید.

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401  به چه نحوی اعلام می گردد؟

برای تمام داوطلبانی که زمان زیادی را برای قبول در آزمون کتبی و مصاحبه صرف نموده اند، اعلام نتایج از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه در سال های اخیر افراد زیادی در این آزمون شرکت می کنند و ظرفیت ها نیز محدود است لذا رقابت بسیار سخت می باشد. از همین رو افرادی که در آزمون قبول شده اند، اشخاصی با تلاش و پشتکار زیاد می باشند.

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که اعلام نتایج مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش همانند مرحله اول و به صورت اینترنتی از طریق وب سایت سازمان سنجش می باشد. لذا پس از برگزاری مراحل و طی اطلاع رسانی این سازمان، می توان نتایج را مشاهده نمود. در ادامه قادر خواهید بود مراحل مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش را به صورت تصویری مطالعه نمایید تا با روال کار آشنا شوید.

ابتدا نام ” سازمان سنجش” را در مرورگر خود تایپ نمایید تا سایت این سازمان رویت شوید. همچنین می توانید به صورت مستقیم آدرس sanjesh.org را در نوار ابزار وارد نمایید  تا وارد وب سایت سازمان سنجش شوید. در این وضعیت تصویر زیر را می توانید مشاهده نمایید.

آموزش تصویری:

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

از لیستی که در بخش راست صفحه قابل مشاهده است، روی گزینه ” استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی” کلیک نمایید. در پنجره جدیدی که باز شده است، روی گزینه ” اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401″ کلیک کنید. دقت نمایید که شما در بازه اعلام نتایج باید وارد این بخش شوید. در این صورت تصویر زیر را رویت می کنید:

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

در این بخش باید اطلاعات مورد نیاز را به یکی از روش های ذکر شده در سایت وارد نمایید تا امکان دسترسی به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود داشته باشد:

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

نتیجه آزمون شما در این بخش بیان شده است. همچنین می توانید در صورت داشتن اعتراض، از طریق سایت سنجش اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که اگر در خصوص نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش هرگونه سوالی داشتید می توانید با مشاورانی که در این حوزه داخل شرکت های مشاوره ای فعالیت می نمایند، مشورت و صحبت نمایید. عموما این افراد در خصوص آزمون های استخدامی می توانند اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهند.

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه زمانی مشخص می شود؟

فارغ التحصیلان دانشگاه پس از آنکه تحصیل خود را به اتمام می رسانند با انگیزه وارد بازار کار می شوند. از همین رو آزمون استخدامی آموزش و پرورش می تواند یک فرصت خوب برای آنها باشد تا شغل مناسبی بیایند. البته باید بیان نمود که در این آزمون رقابت شدیدی وجود دارد.

باید عنوان کرد که زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و شرایط آن چند ماه قبل از برگزاری به داوطلبان اطلاع رسانی می شود و دفترچه آن در دسترس عموم قرار می گیرد. اگر داوطلبی با مطالعه دفترچه به این نتیجه برسد که شرایط لازم را دارد، می تواند در آزمون آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 شرکت کند. البته اعلام نتایج اولیه این آزمون با تاخیر است. اما به صورت کلی نتایج آزمون آموزش و پرورش پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله اطلاع رسانی می شود.

توضیح:

پس از اینکه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 برگزار گردد، حدود 1 ماه فرصت نیاز می باشد تا پاسخ ها بررسی شده و نتایج اعلام شوند. پس از طی شدن این مدت، نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق وب سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. افرادی که در آزمون کتبی موفق شوند و نمره قبولی را به دست آورند می توانند برای شرکت در مصاحبه خود را آماده کنند. طی اعلامیه که سازمان سنجش در این خصوص در سال 1401 بیان نمود، نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، حدود 1 تا یک و نیم ماه پس از برگزاری آزمون ارائه می شود. خاطر نشان می گردد که آزمون فوق طی دو روز متوالی در اردیبهشت ماه برگزار شد. از همین رو نتایج اولیه 3 تیر ماه در سایت درج گردید. این نتایج شامل کارنامه، درصد ها و وضعیت قبولی بود. نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز در اواخر مرداد ماه 1401 منتشر شد.

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش از چه سایتی اعلام می شود؟

از کل داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401، حدود 35 هزار نفر می توانند جذب این وزارت خانه شوند. برای ورود به این نهاد نیاز است تا نمره کتبی خوبی در آزمون کسب نموده و همچنین گزینش و مصاحبه را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. با این تفسیر تمام داوطلبان دغدغه نتایج و مصاحبه خوب را دارند. خاطرنشان می شود که ثبت نام، انتشار دفترچه و اعلام نتایج، همگی از طریق وب سایت سازمان سنجش ممکن می باشد.

سایت سنجش با ادرس اینترنتی SANJESH.ORG به عنوان معتبر ترین منبع می باشد که اخبار و اطلاعیه های مربوط به استخدام های دولتی نظیر استخدام آموزش و پرورش از طریق آن قابل پیگیری است. با توجه به اطلاعیه هایی که در این سایت منتشر می شود شما می توانید در مورد ساعت، تاریخ و محل آزمون اطلاعات لازم را به دست آورید. از همین رو نیازی به حضور فیزیکی در محل خاصی نیست.

برای اینکه بتوانید جهت آگاهی از نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، کارنامه خود را به صورت اینترنتی دریافت نمایید، نیاز است تا به اطلاعاتی نظیر شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، شماره پرونده و … دسترسی داشته باشید. با این موارد پس از اینکه وارد سایت سازمان سنجش شدید، می توانید اطلاعات را وارد نموده و درصد ها را مشاهده کنید. در انتهای هر کارنامه، داوطلب می تواند وضعیت خود را مشاهده نماید. در صورتی که فرد در آزمون قبول شده باشد، نتیجه با رنگ سبز و در غیر این صورت با رنگ قرمز نمایش داده می شود.

انتخاب بهترین مرکز مشاوره تهران

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 به چه شکلی اعلام می شود؟

آموزش و پرورش یکی از نهاد های مهم دولتی می باشد. این نهاد برای اینکه کمبود نیروهای خود را جبران نماید از دو روش استفاده می کند. در روش اول با جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری اقدام به تربیت دبیر و مدرس می نماید. در این وضعیت دانشجویان مذکور در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می نمایند. البته قبولی در این دانشگاه منوط به پشت سر گذاشتن مصاحبه می باشد.

در روش دوم آموزش و پرورش از طریق آزمون های استخدامی از بین فارغ التحصیلان رشته های مختلف، نیروی مورد نظر خود را به کمک آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش جذب می نماید. این آزمون هر ساله به صورت هماهنگ با آزمون های سایر دستگاه های اجرایی برگزار می شود. لذا افرادی که از این طریق قبول می شوند می توانند به استخدام آموزش و پرورش در آیند. البته در سال 1401 این آزمون به صورت مجزا و تفکیک شده از سایر سازمان ها، اردیبهشت ماه برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نموده اند، پس از اعلام سازمان سنجش می توانند با رجوع به وب سایت مذکور، کارنامه اولیه خود را مشاهده نمایند. نحوه اعلام نتایج این نهاد نیز مانند سال های قبل به صورت چند مرحله ای است. لذا بسیار مهم است که داوطلبان از این مراحل آگاه باشند. در ادامه می توانید با روال تعریف شده آشنا شوید.

آموزش تصویری:

ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوید. همچنین می توانید عبارت “سازمان سنجش” را در مرورگر خود جستجو نمایید تا سایت مذکور به شما نمایش داده شود:

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

با انتخاب نام سایت از نتایج گوگل، صفحه ای مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود:

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

لازم است تا از بخش راست صفحه روی گزینه ” استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی” کلیک نمایید. خاطرنشان می شود در این قسمت نتیجه کل استخدامی ها بیان می گردد:

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

در صفحه جدید که باز می شود، گزینه “سیستم کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش” را انتخاب نمایید. البته لازم به ذکر است که باید در بازه مشخص شده مربوط به اعلام نتایج، وارد این بخش شوید:

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

برای اینکه بتوانید کارنامه اولیه خود را رویت کنید، لازم است تا اطلاعات ثبت نام و فردی خود را وارد نمایید. برای این کار دو روش وجود دارد که بنا بر اطلاعات در دست خود، می توانید یک گزینه را برگزینید:

بررسی نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

بیشتر بخوانید: 14 تکنیک افزایش هوش 

در نظر داشته باشید که هر زمان اطلاعیه اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سامانه سنجش اعلام شود، این مورد به سرعت در سایت آن درج می گردد. البته افرادی که برای اولین بار در آزمون شرکت می نمایند یا اشخاصی که می خواهند دوباره در این آزمون شرکت کنند، شرایط خاصی را باید رعایت نمایند. این موارد از طریق وب سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می گردد.

سوالات متداول

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1401 چه زمانی می باشد؟

با توجه به مواردی که در این مقاله بیان شد، اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، 20 خرداد ماه سال 1401 می باشد. ممکن است این مورد در دهه سوم این ماه نیز اعلام گردد.

نتایج افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نموده اند از طریق چه سایتی بیان می شود؟

نتیجه آزمون کتبی و همچنین نتیجه نهایی آزمون های استخدامی از طریق وب سایت سازمان سنجش به آدرس، sanjesh.org اطلاع رسانی می گردد. روال یافتن کارنامه نیز در متن مقاله بیان شده است.

برای اینکه بتوانید کارنامه اولیه یا نهایی خود را در سایت سنجش مشاهده نمایید، به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

برای مشاهده نتایج اولیه و نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، نیاز است تا شما مواردی چون کد ملی، شماره داوطلبی یا شماره پرونده را در اختیار داشته باشید. البته سازمان سنجش برای دستیابی به کارنامه دو روش برای این قسمت در نظر گرفته است.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *