انصراف از دانشگاه سراسری

فهرست مطالب

مقدمه

مساله انصراف از دانشگاه دولتی گاهی به همان اندازه انتخاب رشته کنکور و مسائل گیرامون آن برای داوطلب اهمیت دارد. باید بدانید این بحث به دلیل پرداخت هزینه و محرومیت از امکان ثبت نام در سال آینده بسیار مهم است. بنابراین چنان چه قصد انصراف از دانشگاه دولتی روزانه را دارید حتما ابتدا تمامی جوانب آن را بسنجید سپس تصمیم بگیرید. البته قوانین برای دانشگاه ای شهریه پرداز بسیار سبک تر از نوبت دوم روزانه است. با ما در این مقاله همراه باشید تا حالت های مختلف انصراف از دانشگاه دولتی را برای شما باز کنیم:

نحوه انصراف از دانشگاه دولتی روزانه

در مورد این مطلب چند نکته وجود دارد. اگر داوطلبی بعد از قبولی در دوره روزانه تصمیم به انراف بگیرد نیز به پرداخت هزینه و جریمه ندارد و فقط ز شرکت در کنکور سال آتی محروم میشود. در صورتی که در دانشگاه ثبت نام کرده و یک ترم درس بخواند و سپس تصمیم به انصراف از دانشگاه دولتی بگیرد علاوه بر محرومیت سال آتی ملزم به پرداخت هزینه نیز است. این مطلب مطابق با آخرین آیین نامه های تنظیم شده از سوی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است. در برخی موارد برخی دانشگاه ها انصراف الکترونیک را میپذیرند اما برای اکثریت دانشگاهها باید به صورت حضوری مراحل انصراف از دانشگاه دولتی را طی کنید.

 نکته:

بسیاری از افراد گمان میکنند همین که از حضور در کلاس ها دست بکشند مرحل انصراف از دانشگاه را انجام داده اند و نیازی به طی سایر مراحل دیگر نیست. در صورتی که اگر تمام مراحل را طی نکنند و مدارک را به طور کامل دریافت نکنند امکان پذیرش در هیچ دانشگاهی را در اینده نخواهند داشت!

بیشتر بخوانید:

راهکار انتخاب بهترین مراکز مشاوره تحصیلی تهران

 مراحل انصراف از دانشگاه دولتی روزانه

برای انصراف از دانشگاه سراسری باید مراحل زیر به دقت طی شود:

✅ در مرحله اول باید دانشجو به واحد تحصیلی خود ( بخش آموزش) مراجعه کند و درخواست فرم انصراف نماید.

✅ در مرحله دوم بعد از دریافت فرم باید تمام قسمت های آن را به دقت پر کند و تحویل آموزش دهد.

✅ در مرحله سوم باید منتظر نتیجه بررسی باشد برخی فرم ها ممکن است بمدت یکماه نیز بایگانی گردد.

✅ بعد از اینکه آموزش فرم وی را بررسی کرد و با درخواست وی موافقت شد در صورت پرداخت هزینه های مربوطه وی دانشجوی انصرافی خواهد بود.

 نحوه انصراف از دانشگاه های شبانه، روزانه

در صورتی که بخواهید از دانشگاه روزانه انصراف دهید ولی تمایل داشه باشید مجددا در کنکور شرکت نمایید باید در خواست خود را در پیشخوان سامانه جامع آموزشی ثبت کنید.

دانشگاه تا نهایتا دو ماه بعد از تاریخ مقرر میتوانند درخواست شما را دریافت کنند.

در صورتی که دانشجو بخواهد حکم انصراف از تحصیل را پس بگیرد امکان ادامه تحصیل برای او وجود نخواهد داشت.

دانشجو موظف است برای انصراف از دانشگاه دولتی حداکثر تا تاریخ 20 اسفند اقدام نماید.

اگر دانشجو یک یا دو ترم تحصیلی را پر کند پس از انصراف از کنکور محروم نمیشود و میتواند در کنکور همان سال نیز شرکت کند. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که برای شرکت در آزمون دانشگاه های دولتی باید حتما ترم سه را پر کرده باشید و نمرات شما ثبت شده باشد.

برای افراد مشمول سربازی تنها یک بار امکان انصراف از دانشگاه وجود دارد.

کلیه افرادی که در دانشگاه های شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و آزاد ثبت نام کرده اند امکان شرکت دوباره در آزمون سراسری را دارند.

هزینه انصراف از دانشکاه های دولتی : متغیر است، بسته به رشته و مقطع

 هزینه انصراف از دانشگاه شبانه: 1.5 برابر شهریه ثابت

هزینه انصراف از پردیس خود گردان: شهریه تمام ترم های باقی مانده

در صورتی که تا قبل از مهر یا قبل از بهمن ماه درخواست انصراف از دانشگاه دولتی روزانه را بدهند نیازی به پرداخت جریمه نیست.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *