رشته زبان ایتالیایی

فهرست مطالب

مقدمه

تعريف:

زبا ن ایتالیایی از شاخه های زبان لاتین است و با زبان های فرانسوی و اسپانیایی شباهت های زیادی دارد. از سال 1338 بعد از اینکه قرارداد فرهنگی بین دو کشور ایران و ایتالیا امضا شد زمینه های آموزش زبان ایتالیایی نیز در کشور فراهم شد. پس از در سال 1354 دوره کارشناسی رشته ایتالیایی نیز در کشور دایر شد.  در این بخش قصد داریم درباره رشته زبان ایتالیایی صحبت کنیم.

در حقیقت هدف این رشته پرورش ذوق و استعداد ادبی دانشجویان برای پژوهش در متون ادبی زبان ایتالیایی و آماده ساختن آن ها برای ترجمه آثار ایتالیایی به فارسی و بالعکس به منظور مبادله فرهنگ، دانش و تمدن دو کشور ایران و ایتالیا است.

 بازار کار، دروس تخصصی، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته زبان ایتالیایی، امکان ثبت نام در رشته ایتالیایی بدون کنکور… از مباحثی است که مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی در این بخش به آن خواهد پرداخت.

گرایش های کارشناسی زبان ایتالیایی

زبان و ادبیات ایتالیایی

هدف از گرایش آموزش زبان و ادبیات ایتالیایی پرورش ذوق و استعداد ادبی دانشجویان برای پژوهش در متون ادبی زبان ایتالیایی و آماده سازی آنها برای ترجمه ی آثار ایتالیایی به فارسی و بالعکس به منظور مبادله فرهنگ و دانش و تمدن دو کشور ایران و ایتالیاست.

مترجمی زبان ایتالیایی

 هدف از این گرایش تربیت فارغ التحصیلانی است که مهارت چهارگانه درک مطلب، مکالمه، خواندن و نوشتن را برای تسلط کافی به زبان ایتالیایی کسب نمایند و استفاده از فنون ترجمه و تمرین کافی در این زمینه بتوانند متون مطبوعات، فنی، علمی ادبی زبان ایتالیایی را به نحو مطلوب به فارسی برگردانند و معارف اسلامی، ادب و فرهنگ ایرانی را با ترجمه به زبان ایتالیایی به جوامع مختلف معرفی نمایند.

 

انتخاب رشته کنکور سراسری

گرایش های کارشناسی ارشد زبان ایتالیایی

۱.آموزش زبان ایتالیایی

۲.مترجمی زبان ایتالیایی

  بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز رشته حقوق

گرایش های دکتری زبان ایتالیایی

۱.آموزش زبان ایتالیایی

۲.مترجمی زبان ایتالیایی

برخی دروس تخصصي زبان و ادبیات ایتالیایی

شناخت شعر و نثر

مکتب های ادبی

خواندن و پرسش

دستور، تجزیه و ترکیب

تحقیق جمله نویسی

تاریخ ادبیات

برخی دروس تخصصی مترجمی زبان ایتالیایی

ترجمه متون سیاسی

ترجمه انفرادی

ترجمه متون ادبی

خواندن متون مطبوعاتی

ترجمه پیشرفته

ترجمه نوار و فیلم

برخی دروس مشترک زبان و ادبیات ایتالیایی

اصول و روش ترجمه

بیان شفاهی داستان

ترجمه متون ساده

زبان شناسی همگانی

ساخت زبان فارسی

گزیده های ادب فارسی

مزایا و موقعیت شغلی زبان ایتالیایی

فارغ التحصیلان گرایش مترجمی زبان ایتالیایی می توانند در زمینه های اقتصادی و صنعتی در برخی از وزارت خانه ها و موسسات خصوصی برای ترجمه مدارک فنی، تجاری و اداری فعالیت کنند و در رسانه های همگانی برای ترجمه مطالب عمومی، روزنامه ای و خبری و برگرداندن گزارشات خبرگزاری حضور داشته باشند.

ثبت نام رشته زبان ایتالیایی بدون کنکور

به دلیل اینکه رشته زبان ایتالیایی طرفداران زیادی دارد در حا حاضر امکان پذیرش بدون کنکور نیز در دانشگاه ها برای این رشته مهیا است. در حال حاضر نیز امکان ادامه تحصیل در رشته زبان ایتالیایی بدون کنکور در دانشگاه های ازاد، علمی کاربردی ، پیام نور و غیر انتفاعی وجود دارد. زمان ثبت نام رشته زبان ایتالیایی بدون کنکور حتما از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

بازار کار رشته زبان ایتالیایی

به فراخور گرایش های زبان ایتالیایی میتوان در حالت کلی میتوان این گونه نتیجه گرفت که این رشته از بار کار مناسبی برخوردار است. در حالت کلی پیشنهاد میشود حتما در خصوص انتخاب رشته کنکور با مشاوران مرکز مشاوره پوردستمالچی در ارتباط باشید. البته دانشجویان و فارغ التحصیلانی که مهارت خوبی دارند میتوانند در آموزشگاه های زبان غیر دولتی و غیر انتفاعی به تدریس بپردازند. همچنین از تولید محتواهای ترجمه شده صوتی، تصویری و ویدیویی نیز میتوان درآمد خوبی کسب کرد.

جمع بندی

در این مقاله درباره رشته زبان ایتالیایی صحبت شد. با توجه به طرفدارانی که این زبان در مقطع کارشناسی دارد؛ در حال حاضر امکان تحصیل این رشته هم با کنکور و هم بدون کنکور در برخی دانشگاه هایی که در مقاله اشاره شد وجود دارد. شما عزیزان در صورتی که در این زمینه سوالی داشتید میتوانید از طریق بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات رایج

گرایش های زبان ایتالیایی در کارشناسی چیست؟

در حالت کلی زبان و ادبیات و مترجمی زبان ایتالیایی

 لیست دروس عمومی و تخصصی رشته ایتالیایی چیست؟

در متن مقاله به آن اشاره شده است.

موقعیت کاری زبان ایتالیایی چگونه است؟

در حال حاضر موقعیت کاری خوبی دارد و در موقعیت های کاری اشاره شده در مقاله میتوان درآمد خوبی نیز کسب کرد.

اگر نیاز به توضیحات بیشتری داشتید حتما با کارشناسان ما در مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)