نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

فهرست مطالب

مقدمه

انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری به شما کمک می کند تا بدون اشتباه مراحل را پیش برده و در دانشگاه مد نظر خود قبول شوید. در راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 به شما آموزش داده می شود که چگونه بر اساس علاقه و رتبه خود اقدام به انتخاب رشته نمایید. به صورت کلی باید در نظر داشت که انتخاب رشته یک کار حساس می باشد و به آشنایی با فرم ها و اطلاعات مندرج در دفترچه مربوطه نیاز دارد.

راهنمای انتخاب رشته کنکور 1401

پس از اینکه نتایج اولیه و کارنامه داوطلبین از طریق سایت سازمان سنجش ارائه شد، داوطلبان باید اقدام به انتخاب رشته نمایند. انتخاب رشته تصویری آزمون سراسری به شما کمک می نماید تا بر اساس رتبه و نمرات خود به راحتی و در کمترین زمان رشته های مد نظرتان را برگزینید. برای اینکه شما بتوانید به راحتی اقدام به انتخاب در دانشگاه های سراسری و آزاد نمایید، نیاز است تا حتما وارد سایت این دانشگاه ها به نشانی های SANJESH.ORG و AZMOON.ORG شوید. در ادامه روش انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری به صورت مرحله به مرحله خدمتتان شرح داده می شود.

نحوه انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری

پس از اینکه کارنامه و نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام گردید، لازم است ابتدا وارد سایت SANJESH.ORG شوید. از آنجا که این پروسه به صورت اینترنتی است از همین رو نیاز می باشد تا با روند کار آشنا باشید. لذا می توانید پس از ورود به سایت، از بخش راست تصویر گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید و پس از ورود به لینک مد نظر روی بخش انتخاب رشته کلیک کنید. در این مرحله برای آنکه بتوانید وارد پروفایل شخصی خود شوید، باید حتما اطلاعات هویتی، ثبت نامی یا شماره پرونده خود را وارد نمایید. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشند، به صفحه مربوط به انتخاب رشته کنکور وارد می شوید.

انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری دارای چه مراحلی است؟

به صورت کلی مراحل له صورت زیر است:

  • ورود به سایت ORG
  • دانلود دفترچه مربوط به انتخاب رشته و مطالعه کامل آن
  • جدا کردن کد رشته ها مربوط به گروه آزمایشی داوطلب
  • اولویت بندی رشته ها بر اساس علاقه داوطلب
  • تکمیل نمودن فرم
  • دریافت نمودن کد رهگیری

پروسه انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری

برای اینکه بتوانید یک انتخاب خوب و بدون دغدغه داشته باشید، این پروسه به صورت تصویری توسط مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی در زیر خدمتتان آموزش داده می شود. لاذا پس از ورود به سایت باید مراحل زیر را به صورت مرحله به مرحله پیش بروید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری

  • در این قسمت می توانید تمام نکات و حتی اصلاحیه هایی که برای هر دفترچه منتشر شده است را مطالعه نمایید. در انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری لازم است تا نسبت به این موارد آگاهی کامل داشته باشید.
  • پس از مطالعه این قسمت در انتهای تصویر لازم است تا تیک مربوط به مطالعه کامل اصلاحیه را انتخاب کرده و وارد مرحله بعدی شوید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری

  • برای ورود همانگونه که در راهنمای انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری ذکر شده است، سه روش در اختیار شما قرار داده شده است. شما می توانید هر کدام از این روش ها را انتخاب کرده و وارد مرحله بعدی شوید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری

  • در گام بعد از انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری، فرمی به شما نشان داده می شود که در آن باید معدل دیپلم، سایر اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و … را وارد کنید. در نهایت برای تکمیل پروسه می توانید روی دکمه “تایید” کلیک نمایید.

آشنایی با فرم پیش نویس برای گزینش رشته در کنکور سراسری سال 1401

در نظر داشته باشید که این فرآیند به صورت کاملا رایگان انجام می شود. لذا داوطلبان می توانند بر اساس کارنامه و درصد های خود به خوبی بررسی نمایند که در کدام رشته مجاز به انتخاب رشته می باشند.

در داخل فرم انتخاب رشته که چند روز پس از اعلام نتایج کنکور در دسترس داوطلبان قرار می گیرد، می توان 150 کد رشته وارد نمود. کد ها باید به ترتیب اولویت و بر اساس علاقه داوطلب به رشته مد نظر وارد شوند.

 

پس از اینکه شما فرم مذکور را تکمیل نمودید، سیستم سازمان سنجش یک کد رهگیری 15 رقمی در اختیارتان قرار می دهد. این مورد بیانگر  اتمام انتخاب رشته شما خواهد بود. شما باید این کد را تا روز اعلام نتایج نهایی کنکور نزد خود نگهداری نمایید. در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، یک فرم پیش نویس وجود دارد که دارای 5 ستون می باشد. در این ستون ها اطلاعات مربوط به ردیف، دوره تحصیلی، کد رشته محل، نام رشته، گرایش و نام دانشگاه ذکر شده است. قبل از اینکه اقدام به انتخاب کنید، بهتر است تا این فرم را تکمیل نمایید تا در زمان انتخاب رشته اصلی دچار مشکل نشوید.

 

انجام مشاوره در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

انتخاب رشته کنکور سراسری نیاز به دانش و درایت بالایی دارد، از همین رو افراد برای اینکه یک انتخاب رشته خوب داشته باشند باید از مشاوران کاربلد کمک بگیرند. در این صورت شانس قبولی آنها نیز به مراتب بالا می رود.

انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

✅ برای انتخاب رشته کنکور چه مراحلی را باید طی نماییم؟

ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش شده و با توجه به راهنمای انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری که در بالا بیان شد، اقدام نمایید.

✅ در زمان انتخاب رشته چند کد رشته می توان وارد کرد؟

هر داوطلب مجاز است که نهایت 150 کد رشته وارد نماید.

✅ آیا بدون اطلاعات ثبت نامی نیز می توان اقدام به انتخاب رشته نمود؟

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد و راهنمای انتخاب رشته تصویری کنکور سراسری مذکور، نیاز است تا حتما اطلاعات ثبت نامی را در اختیار داشته باشید.

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *