بهترین روش برنامه ریزی تحصیلی

فهرست مطالب

مقدمه

یکی از مهم ترین مسائل در موفقیت تحصیلی داشتن برنامه ریزی تحصیلی منظم و اصولی است. برنامه ریزی تحصیلی راهی برای شناخت نقاط ضعف و قوت نیز میباشد. برنامه ریزی پایه ای اولین گام برای پیشرفت تحصیلی و کاملا غیر قابل انکار است. در صورتی که با برنامه منسجم و منظمی کار نکنید قطعا در نیمه راه مسیر را ترک خواهید کرد.

با ما همراه باشید تا رازهای یک برنامه ریزی تحصیلی موفق را با هم بررسی کنیم:

برنامه ریزی تحصیلی موفق

 چگونه به داشتن برنامه ریزی درسی عادت کنیم

از همان شروع کار برنامه ای برای خود داشته باشید

تجربه ثابت کرده داشتن برنامه ریزی درسی در همان شروع کار باعث نوعی پایبندی و تعهد میشود. این پایبندی را میتوان با نکاتی که در ادامه خواهیم گفت تقویت کرد. در ثانی در صورتی که در شروع کار برنامه ریزی مناسبی نداشته باشید؛ در انتهای ترم با حجم عظیمی از مطالب انباشه مواجه میشوید که جبران آن در شب امتحان بسیار سخت خواهد بود.

برنامه ریزی تحصیلی منطقی تنظیم کنید

بعضی از دانش آموزان و یا حتی داوطلبان کنکور از ابتدا برای خود برنامه ریزی رویایی میکنند. این در حالی است که یک برنامه ریزی تحصیلی واقعی به هیچ وجه این چنین نیست. در انجام برنامه های سختگیرانه مداومتی نیز وجود نخواهد داشت. دانش آموز بعد از مدتی از مطالعه دلزده میشود. بنابراین تلاش کنید برنامه را مطابقه با توانایی ها و زمانبندی خود پیاده سازی و اجرا کنید.

 

طرح مشاوره سالانه پوردستمالچی

 برنامه ریزی درسی از ابتدا نباید کامل باشد

نکته ای که بسیار مهم است این است که به جای فکر کردن زیاد، اول شروع کنید! مدام با خود فکر نکنید که چطور برنامه خیلی خاصی داشته باشم. شما برای پیشبرد باید گام اول را بردارید. برنامه ریزی درسی شما میتواند به مرور و برحسب نیازها ، تجربیات و شرایطی که با آن درگیر هستید تغییر کند و تکمیل شود. بنابراین فلسفه خاصی وجود ندارد شما باید اول شروع کنید.

 

 راهنمای جامع استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 

در برنامه ریزی درسی خود انعطاف و جدیت داشته باشید

نکته بسیار مهمی که در هر نوع برنامه ریزی چه درسی و چه کاری وجود دارد استمرار آن است. اکثرا مشاهده میشود که افراد بعد از یک بار اجرا نکردن یا تاخیر دلسرد و مایوس میشوند. این در حالی است که میتوان با یک اصلاحیه کوچک در برنامه ریزی تحصیلی دوباره به روال استمرار برگشت.

نکته بسیار مهم در ادامه دادن یک برنامه ریزی نیز همین استمرار است. در حین اجرای یک برنامه ریزی درسی ممکن است موارد و نکات بسیار زیادی ایجاد شود اما همین استمرار سبب میشود که با وجود تمام مسائل ادامه داد.

 

روش های موفقیت در آزمون آنلاین

سعی کنید برنامه ریزی تحصیلی جامعی داشته باشید

در اینجا منظور از برنامه ریزی تحصیلی جامع این است که تمام موارد را در برنامه خود بگنجانید. یک برنامه کامل شامل ساعات استراحت، رسیدگی به تکالیف مدرسه و دانشگاه، ورزش و سرگرمی مناسب نیز است. برنامه شما با کمی مفرح شدن ساده تر شده و به ریتم عادی زندگی تان تبدیل خواهد شد. برنامه شما باید شامل مرور و حل تمرین نیز باشد. مرور کردن مطالب قبلی مهم ترین رکن یک برنامه ریزی تحصیلی مناسب است.

 جمع بندی

در این بخش تلاش کردیم شما را با اصول برنامه ریزی درسی برای موفقیت در مطالعه آشنا کنیم. دقت داشته باشید چه محصل باشید چه نباشید برنامه ریزی پایه و اساس موفقیت در هرکاری است. استمرار در برنامه ریزی تحصیلی نیز تنها با انعطاف پذیری و عادت به برنامه ریزی میسر خواهد شد. با ما در تماس باشید:

بهترین مرکز مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی و کنکور با بیش از 16 سال سابقه در غرب تهران

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

سوالات رایج

✅ اساس موفقیت در هر زمینه ای چیست؟

داشتن یک برنامه ریزی منسجم و منظم

✅ مهم ترین نکته در اجرای برنامه ریزی درسی چیست؟

استمرار

✅در حال حاضر بهترین مرکز مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی غرب تهران کجاست؟

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی با بیش از 16 سال سابقه

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *