دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1401

فهرست مطالب

مقدمه

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 را می توان بعد از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) دانلود نمایید. دفترچه انتخاب رشته شامل اطلاعات مهمی نظیر: لیست رشته محل ها، و یک سری شرایط ویژه ای بوده که در تاریخ معینی بر روی سایت سنجش بارگذاری خواهد شد. انتخاب رشته از مهمترین چالش هایی بوده که می تواند بر آینده شغلی داوطلبان کنکور تاثیر بگذارد. به همین خاطر نیاز است که قبل از اقدام هر گونه فعالیتی، بخش های مختلف دفترچه راهنمای انتخاب رشته به طور کامل از سوی والدین و دانش آموزان مطالعه شود.

سازمان سنجش، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 را مدتی پس از اعلام نتایج اولیه در گروه های مختلف آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان بر روی سایت منتشر خواهد نمود. انتشار دفترچه انتخاب رشته برای گروه های آزمایش به طور مجزا بوده که در سه قسمت اصلی تمام اطلاعات مربوط به توضیح کارنامه، معرفی رشته محل های انتخاب رشته و اطلاعات مربوط در مورد دانشگاه ها را در اختیارتان قرار می دهد. توصیه ما به شما این است که بندهای مختلف دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه نموده و به قسمت های مهم آن توجه کافی داشته باشید.

اعلام زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته طبق اطلاعیه سازمان سنجش بر روی سایت فعال خواهد شد. داوطلبان گروه های مختلف آزمایشی باید نسبت به اطلاعیه ها آگاه بوده و بلافاصله بعد از قرار گرفتن دفترچه راهنما بر روی سایت جهت دانلود آن اقدام نمایند. معمولا دفترچه راهنما قبل از آغاز فرایند انتخاب رشته در هفته اول مرداد ماه 1401 بر روی سایت سنجش بارگذاری می شود. داوطلبان می بایست بعد از مطالعه کامل دفترچه و آشنایی با شرایط و ضوابط مربوط، جهت انتخاب رشته اقدام نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعلام دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته بهتر است که به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و اخبار مربوط به کنکور سراسری 1401 را از این سایت دنبال کنید.

 

انتخاب رشته کنکور سراسری

بررسی بخش های مختلف دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

انتخاب رشته کنکور سراسری از مهمترین چالش های پیش روی متقاضیان و خانواده های آنهاست. مطالعه دقیق بخش های مختلف دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401، این امکان را به متقاضیان داده تا بتوانند بهتر در مورد انتخاب رشته مورد علاقه خود تصمیم گیری نمایند. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان در ادامه این مقاله به بررسی بخش های مختلف دفترچه کنکور سراسری پرداخته ایم:

بررسی بخش اول راهنمای انتخاب رشته کنکور 1401

شرایط انتخاب رشته برای تمام گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان یکسان است. بخش اول دفترچه شامل نکاتی نظیر: توضیحات مربوط به شرایط و ضوابط پذیرش داوطلب، توضیحات مربوط به کارنامه اولیه، نحوه گزینش داوطلب و همچنین انتخاب رشته است. از مهمترین بخش های قسمت اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اطلاعات مربوط به سهمیه های کنکور سراسری
  • تاثیر سهمیه بومی در انتخاب رشته
  • تعهد تحصیل رایگان سهمیه های مختلف
  • دسته بندی رشته های مختلف بر اساس سهمیه بومی
  • چگونگی انتخاب رشته در استان های مختلف بر اساس سهمیه بومی
  • آشنایی با شرایط پذیرش دانشجو در رشته های مختلف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و دوره های مجازی)
  • بررسی کامل کارنامه اولیه کنکور سراسری
  • تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته
  • راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

بررسی بخش دوم راهنمای انتخاب رشته کنکور 1401

بخش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 شامل معرفی کامل رشته محل هاست. در بخش معرفی این رشته محل ها، دانشگاه ها به صورت مجزا مورد بررسی قرار می گیرند. از مهمترین بخش های قسمت دوم دفترچه راهنما می توان به نکات زیر اشاره نمود:

  • معرفی دانشگاه های دولتی به ترتیب حروف الفبا بر اساس پذیرش دانشجو در رشته های مشخص
  • بررسی لیست رشته محل های دانشگاه های پیام نور، روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و دوره های مجازی

توجه: نحوه پذیرش در دانشگاه ها به دو صورت انجام می شود: 1- ثبت نام از طریق آزمون (کنکور سراسری) 2- ثبت نام از طریق سوابق تحصیلی (بدون آزمون)

امکان پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی در تمام دانشگاه ها اعم از روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دوره های مجازی وجود دارد.

بررسی بخش سوم راهنمای انتخاب رشته کنکور 1401

مهمترین بخش دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401، بخش سوم است. زیرا پرتکرارترین سوالات متقاضیان کنکور سراسری در این بخش از دفترچه انتخاب رشته به خوبی توضیح داده شده است. از مهمترین بخش های قسمت سوم دفترچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی امکانات رفاهی یا تفریحی دانشگاه های مختلف برای دانشجویان
  • تعلق گرفتن خوابگاه به دانشجویان در دانشگاه مورد نظر
  • آدرس دقیق دانشگاه ها
  • آشنایی با شرایط و ضوابط خاص جهت پذیرش دانشجو
  • بررسی امکانات و شرایط ویژه دانشگاه مورد نظر برای دانشجویان برتر کنکور سراسری

هر آنچه که باید در نتیجه گیری گفت

در این مقاله سعی شده تا شما را با نکات مهم دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 آشنا نماییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخش مختلف دفترچه راهنمای انتخاب رشته بهتر است تا زمان دقیق انتشار آن صبر نمایید. برای این منظور بهتر است که اخبار و اطلاعیه های سایت سازمان سنجش را جهت اعلام دقیق زمان انتشار دفترچه به صورت روزانه دنبال نمایید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنما جزو موارد مهمی است که متقاضیان باید در این زمینه توجه ویژه ای نسبت به آنها داشته باشند. در صورت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد 1401 باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و جهت دانلود دفترچه در زمان مشخص آن اقدام نمایید. انتخاب رشته از مهمترین چالش هایی بوده که می تواند مسیر شغلی و آینده فرد متقاضی را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر بهتر است که با در نظر گرفتن علایق و خواسته های خود جهت انتخاب رشته اصولی در بهترین دانشگاه های کشور اقدام نمایید. انتخاب یک مشاور تحصیلی کاربلد می تواند دغدغه هایتان را کاهش داده و مسیر درستی را به شما در زمینه انتخاب رشته اصولی نشان دهد.

 

 

✅ محتمل ترین زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری چه زمانی است؟

معمولا هفته اول یا دوم مرداد ماه

✅ بخش اول دفترچه انتخاب رشته بیشتر پیرامون چه مباحثی است؟

توضیحات مربوط به شرایط و ضوابط پذیرش داوطلب، توضیحات مربوط به کارنامه اولیه، نحوه گزینش داوطلب و همچنین انتخاب رشته است.

✅ بخش دوم دفترچه انتخاب رشته بیشتر پیرامون چه مباحثی است؟

در این بخش معرفی رشته محل ها، دانشگاه ها به صورت مجزا انجام میگیرد.

✅ بخش سوم دفترچه انتخاب رشته بیشتر پیرامون چه مباحثی است؟

این بخش مهم ترین بخش دفترچه است. در این بخش نحوه انتخاب رشته به طور کامل توضیح داده شده است.

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *