فهرست مطالب

مقدمه

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر دارای اطلاعات مهم و حساسی می باشد که داوطلبان مجاز شده برای انتخاب رشته باید آن را به صورت کامل مطالعه نمایند. دفترچه فوق از سایت رسمی سازمان سنجش به آدرس SANJESH.ORG قابل دانلود است. با مطالعه دقیق این دفترچه شما می توانید اطلاعات کافی را به دست آورید.

در سال های اخیر شاهد آن بودیم که کنکور هنر یکی از گروه های آزمایشی پرطرفدار در کنکور می باشد. به همین دلیل برای اینکه بتوان در انتخاب رشته کنکور 1401 موفق شد، لازم است تا دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را به دقت مطالعه نمود. در این دفترچه اطلاعات زیادی را می توانید به دست آورید. به طور مثال می توانید از لیست رشته های هر دانشگاه مطلع شوید، ظرفیت هر رشته را مشاهده کنید، ضوابطی که هر دانشگاه برای جذب دانشجو دارد مطالعه  کرده و اطلاعات زیاد دیگری که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهد شد را کسب نمایید.

 دانلود نمونه دفترچه کنکور هنر 1401

در کارنامه اولیه کنکور هنر 1401 داوطلبان می توانند بررسی نمایند که برای انتخاب رشته مجاز شده اند یا خیر. در صورت مجاز شدن، می توانند دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را دانلود کرده و قسمت های مختلف آن را مطالعه کنند. در این صورت فرم اصلی را به آسانی و با سرعت تکمیل خواهند نمود. آیا برای انتخاب رشته مجاز شده اند یا خیر. در صورت مجاز شدن می تو

با توجه به اینکه دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 1401 نقش بسزایی در بالا بردن شانس قبولی افراد دارد، از همین رو جزئیات آن به صورت کامل در ادامه توضیح داده شده است.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور هنر

اگر شما نیز جزو داوطلبانی می باشید که با توجه به نتیجه کارنامه اولیه خود برای انتخاب رشته مجاز شده اید، می توانید دفترچه ثبت نام کنکور هنر را از سایت سازمان سنجش به آدرس SANJESH.ORG دریافت نمایید. عموما این دفترچه پس از اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه منتشر می شود.

افرادی که دفترچه ثبت نام کنکور هنر را با دقت مطالعه نمایند، می توانند از بین کد رشته های موجود در دفترچه، نهایتا 150 مورد را انتخاب کرده و بر اساس علاقه خود اولویت بندی کنند. از همین رو انتخاب حساسیت بالایی دارد. در همین راستا نرم افزارهای متفاوتی نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است که بر اساس رتبه و تراز آنها، شانس قبولی را در دانشگاه های مختلف بررسی می نمایند.

بر اساس اولویت های درج شده در فرم انتخاب رشته، بررسی های سازمان سنجش صورت گرفته و در اولین کد رشته مجاز که داوطلب شرایط قبولی در آن را دارد، قبولی نهایی اعلام می شود. از همین رو توصیه می شود تا موارد متفاوتی چون رفت و آمد، سکونت، علاقه، بازار کار و … را در نظر بگیرید. برای یک  نتیجه بهتر می توانید با کارشناسان مجرب نیز در این حوزه مشورت کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

آشنایی با اطلاعات درج شده در دفترچه ثبت نام کنکور هنر

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که اطلاعات درج شده در دفترچه ثبت نام کنکور هنر بسیار مهم می باشند لذا داوطلب موظف است تا تمام مطالب را مطالعه کرده و با آگاهی کامل اقدام نهایی را انجام دهد. از همین رو تصمیم داریم تا بخش های مختلف دفترچه فوق را خدمتتان توضیح دهیم:

فصل اول: قوانین عمومی و اختصاصی برای پذیرش دانشجو

این بخش از دفترچه ثبت نام کنکور هنر دارای قسمت های متفاوتی به قرار زیر می باشد:

  • آشنایی با پروسه انتخاب رشته:

در این بخش از دفترچه ثبت نام کنکور هنر شما می توانید اطلاعات لازم پیرامون نحوه دریافت کارنامه اولیه، تفسیر آن و بررسی درصد های خود را به دست آورید. برای یک انتخاب خوب لازم است تا شما اطلاعات کافی و دقیقی در خصوص کارنامه خود داشته باشید تا بر اساس آن اولویت های خود را مشخص کنید.

  • مطالعه ضوابط انتخاب رشته:

شرایط مهم و اختصاصی هر دانشگاه در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر درج شده است. در این بخش قادر خواهید بود تا اطلاعات مربوط به سهمیه را بررسی نموده و با چگونگی گزینش در هر سهمیه آشنا شوید. اگر مایلید تا شرایط گزینش دانشجوی بومی را نیز یاد بگیرید می بایست این قسمت را به صورت کامل مطالعه کنید.

همواره باید در نظر داشته باشید که در کارنامه اولیه کنکور 1401 یک جدول درج شده است که شما می توانید درصدها و رتبه خود را در هر کدام از زیرگروه ها مشاهده نمایید. پذیرش در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه فرهنگیان، بر اساس رتبه در زیرگروه صورت می گیرد. لذا شرایط و ضوابط این بخش نیز در دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر درج شده است تا ابهامات ذهنی شما را برطرف سازد.

فصل دوم: توضیحات کامل جداول

در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 1401 شما جداول مختلفی را بر اساس زیرگروه های متفاوت و کد رشته های گوناگون مشاهده خواهید نمود. ظرفیت هر یک از رشته ها نیز در این جداول ذکر شده است تا افراد بتوانند به آسانی اقدام نمایند. در جداول فوق شما می توانید نوع دانشگاه مانند شبانه، روزانه، پردیس خودگردان و … را مشاهده نمایید. همچنین لیست رشته های بدون کنکور و با کنکور نیز در جداول مذکور قابل رویت است.

در انتهای این بخش از دفترچه یک فرم تعبیه شده است که داوطلبان می توانند با تکمیل آن نسبت به پروسه انتخاب نهایی رشته آگاهی لازم را به دست آورند. در واقع این مورد به صورت تستی است و داوطلب می تواند برای انتخاب سریع تر، کدهای مد نظر خود را در این بخش وارد کند. با این کار جای هیچ گونه اشتباهی نخواهد بود.

برخی از افراد قصد دارند تا از سهمیه مربوط به مناطق سیل زده یا بلایای طبیعی بهره ببرند. لذا باید فرمی را که در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر درج شده، تکمیل نموده و به سازمان های ذیصلاح ارائه دهند تا تایید گردد.

انجام مشاوره برای انتخاب رشته 1401

نمی توان منکر این موضوع شد که انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 دارای حساسیت بالایی است. افرادی می توانند در این مارتن پیروز شوند که دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را به دقت مطالعه نموده و اطلاعات لازم در خصوص دانشگاه ها و کد رشته ها را به دست آورده باشند. از همین رو مشاوران تحصیلی که دارای سابقه فعالیت چندین ساله هستند، می توانند به شما کمک شایانی کنند.

باید حتما دقت نمایید که در کارنامه اولیه شما، دسترسی و مجاز بودن شما درج شده باشد. زیرا تنها بر اساس این موارد می توانید کد رشته های مد نظر خود را ثبت نمایید. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر داوطلبی برای دانشگاه آزاد نیز مجاز شده باشد، این مورد در کارنامه وی درج می شود.

اگر می خواهید تا یک انتخاب خوب و مطمئن داشته باشید در گام اول بهتر است تا دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را به صورت کامل مطالعه نمایید. سپس می توانید از نرم افزارهایی استفاده نمایید که دارای آمار کامل و جامعی از قبول شدگان سال های قبل هستند. در این صورت دید بهتری به شما داده و شرایط قبولی را با توجه به تراز و نمره شما بیان می دارند.

به عنوان یک نکته در نظر داشته باشید که دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری متفاوت است. هر چند که آزمون این دو دانشگاه با هم برگزار می شود اما برای انتخاب نهایی رشته باید از دو سایت جداگانه اقدام نمود. همچنین تنها افرادی در دانشگاه آزاد مجاز هستند که کد دسترسی به آنها در کارنامه اولیه کنکور سراسری داده شده باشد.

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که هر اندازه فرد دانش و آگاهی بیشتری نسبت به پروسه انتخاب رشته داشته باشد، شانس قبولی خود را بالاتر می برد. از همین رو لازم است تا با مشاوران کاربلد در این خصوص مشورت انجام شود.

سوالات متداول:

✅ آیا در دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر، می توان لیست رشته های دانشگاه آزاد را مشاهده نمود؟

دانشگاه آزاد و سراسری دارای دو دفترچه متفاوت برای انتخاب رشته می باشند.

✅ چند کد رشته برای کنکور سراسری هنر میتوان انتخاب کرد؟

با توجه به اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر نهایت هر داوطلب می تواند 150 کد رشته را انتخاب نماید.

✅ در دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر چه اطلاعاتی درج شده است؟

در دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر می توان اطلاعات مربوط به کد رشته ها، دانشگاه های خاص، رشته های بدون آزمون و با آزمون، ظرفیت پذیرش هر رشته و مواردی از این قبیل را کسب نمود.

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *