فرم-انتخاب-رشته-کنکور-1401

فهرست مطالب

مقدمه

تمامی افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته  در دوره های روزانه و غیر روزانه میشوند میتوانند فرم انتخاب رشته کنکور سراسری را دریافت و تکمیل کنند.

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری نیز در انتهای دفترچه موجود است. عزیزان میتواند از این قسمت فرم را دانلود و اقدام به پر کردن کنند. فرم پیش نویس انتخاب رشته برای تمرین داوطلبان است و هیچ جنبه رسمی و ثبت نهایی ندارد.

از آن جایی که بحث انتخاب رشته با آینده داوطلب گره خورده است یکی از اساسی ترین مسائلی است که باید بدان توجه شود. در فرم انتخاب رشته کنکور موارد بسیاری وجود دارد که تمامی بندهای آن در فرم پیش نویس نیز آمده است.

 فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری دقیقا مانند فرم اصلی انتخاب رشته است. داوطلبان بعد از تکمیل بندهای آن میتوانند از همین کد رشته ها برای فرم انتخاب رشته کنکور سراسری خود استفاده کنند.

 

در اینجا مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی فرم انتخاب رشته کنکور سراسری را برای شما به طور کامل باز کرده است:

نکات مهم فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

کلیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه، پردیس خود گردان ، غیر انتفاعی، پیام نور و دانشگاه ازاد در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و دامپزشکی و داروسازی شده اند میتوانند برای فرم انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کنند. ابتدا فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور را از انتهای دفترچه کنکور سراسری دانلود کنید.

برای دانلود فرم انتخاب رشته کنکور کلیک کنید.

راهنمای دفترچه کنکور سراسری

بعد از دانلود فرم پیش نویس تمامی قسمت های آن را با هم بررسی میکنیم.

این فرم همان طور که در شکل میبینید از 4 ستون تشکیل شده است:

ردیف ها که شامل: دوره تحصیلی، کد رشته محل، نام رشته / گرایش و نام دانشگاه یا موسسه محل تحصیل است.

در این فرم نیز مانند فرم نهایی انتخاب رشته نهایتا میتوان 150 کد رشته قرار داد. داوطلب براساس الویت بندی های ذهنی و تراز بندی خود آن ها را تعیین میکند.

بنابراین دقت کند که فرم انتخاب رشته کنکور سراسری پیش نویس را مطابق اولویت های خود نهایی کنید. سپس براساس همان کد رشته ها فرم اصلی را تکمیل کنید.

 نکاتی که لازم است داوطلب به آن دقت کند تا بتواند فرم پیش نویس را به دقت پر کند عبارتست از:

در ابتدا نیاز است با توجه به رتبه و تراز نهایی خود تصمیم گیری کند. تصمیم گیری احساسی یا خارج از واقعیت داوطلب را از اهداف خود دور میکند و شانس قبولی را پایین می آورد.

 داوطلبان باید به رتبه و تراز زیر گروه های خود توجه داشت باشند و براساس آن ها انتخاب نمایند .

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 نکات بسیار مهم در پر کردن فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

علاقه داوطلب با توجه به رتبه و تراز کسب شده. بسیاری از داوطلبان از این بند برداشت اشتباهی میکنند در حالی که باید حتما علاقه را در راستای رتبه کسب شده و با توجه به واقعیات الویت بندی کنند.

حتما باید این نکته را در نظر داشت که با رتبه حال حاضر داوطلب چه کسانی در چه رشته و دانشگاه هایی در سال های گذشته قبول شدند. بهترین معیار برای در نظر گرفتن آمار واقعی قبولی، آمار قبولی سه سال اخیر میباشد. با توجه به تغییراتی که هر ساله در سیستم گزینش در سازمان سنجش صورت میگیرد سعی کنید از بروز ترین نرم افزارها، مشاوره ها و مراکز مشاوره تحصیلی کمک بگیرید.

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

مشاوران مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی تا پایان مسیر سخت انتخاب همراه شما خواهند بود. مرکز مشاوره پوردستمالچی (با مدیریت جناب اقای محمدرضا پوردستمالچی از مشاوران آموزشی و کارشناسان صدا و سیما ) آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

 

جهت انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *