منابع کنکور ریاضی 1402

فهرست مطالب

مقدمه

کنکور سراسری هر ساله در 5 گروه آزمایشی بین هزاران داوطلب برگزار می شود. مواد امتحانی این آزمون دروس 3 سال متوسطه دوم می باشد که داوطلبان جهت موفقیت در کنکور، می بایست آن ها را با دقت و اصولی مطالعه نمایند. علوم تجربی یکی از پر متقاضی ترین گروه های آزمایشی کنکور است که متقاضیان زیادی در آن با هم به رقابت می پردازند.

استفاده از کتاب های کمک درسی و کمک آموزشی در کنار منابع کنکور تجربی سبب می شود داوطلبان با نکات مهم و ریز درسی و نوع طراحی سوالات در کنکور آشنا شده و کتاب های درسی خود را با دقت بیشتری بخوانند و مسیر موفقیت در قبولی رشته مورد نظر را با اطمینان بیشتری طی کنند. به همین منظور سازمان سنجش هر ساله منابع دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری را منتشر میکند البته کنکور سال 1402 با تفاوت با سایر کنکورها برگزار می شود, همانطور که می دانید دروس عمومی حذف شده اند پس کافی است منابع کمک درسی کنکور برای دروس اختصاصی تهیه و مطالعه شود. هرچند از تاثیر مستقیم نمرات نهایی بر کنکور و مطالعه اصولی کتب درسی عمومی نمی توان چشم پوشی کرد.

با سنگین شدن رقابت در کنکور سراسری، منابع بسیاری روانه بازار شدند تا پاسخگوی نیاز داوطلبان کنکوری باشند. بسیاری از این منابع وقت گیر، حجیم، غیر استاندارد هستند و ممکن است زمان زیادی را از افراد بگیرد. بنابراین، در انتخاب منابع کنکور تجربی، داوطلبان باید نسبت به تهیه منابع درسی ذکر شده از سوی سازمان سنجش اقدام نمایند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا توضیحاتی در خصوص بهترین منابع کنکور تجربی برای داوطلبان ارائه دهیم.

مشاوره کنکور 1402

منابع کنکور تجربی اعلام شده از سایت سازمان سنجش

سازمان سنجش هر ساله در اطلاعیه ای منابع دروس عمومی و اختصاصی داوطلبان کنکور سراسری را که شامل سر فصل های دروس کنکور می باشد را اعلام می کند. منابع کنکور تجربی در دو بخش دروس عمومی و دروس تخصصی با توجه به جدیدترین تغییرات اعلام می شود منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش برای کنکور تجربی 1402 به شرح زیر می باشد:

انتخاب رشته کنکور سراسری

نام درس نام کتاب پایه تدریس
زمین شناسی زمین شناسی پایه یازدهم
 

ریاضیات

ریاضی (1) پایه دهم
ریاضی (2) پایه یازدهم
ریاضی (3) پایه دوازدهم
 

زیست شناسی

زیست شناسی(1) پایه دهم
زیست شناسی(2) پایه یازدهم
زیست شناسی(3) پایه دوازدهم
 

فیزیک

فیزیک(1) پایه دهم
فیزیک(2) پایه یازدهم
فیزیک(3) پایه دوازدهم
 

شیمی

شیمی(1) پایه دهم
شیمی(2) پایه یازدهم
شیمی(3) پایه دوازدهم

منابع کنکور کمک درسی تجربی پیشنهادی

در زمینه انتخاب و مطالعه منابع کنکور تجربی، اولویت با کتاب های درسی است و باید هر داوطلب پس از مطالعه و تسلط بر کتب درسی، به کتاب های کمک آموزشی و تستی روی بیاورد. کتاب هایی که در زیر معرفی شدند بر اساس اولویت بوده و اگر یکی از کتاب های کمک آموزشی در هر درس را دارید نیاز به تهیه منابع دیگر نیست. لازم به ذکر است که سطح کتاب کمک آموزشی شما باید متناسب با سطح علمی شما باشد یعنی سطح تست ها نه خیلی سخت و نه خیلی آسان باشد.

نکته مهم بعدی در توجه به پاسخنامه کتب کمک درسی می باشد بنابراین لازم است جلد پاسخنامه تشریحی برخی انتشارات که به صورت جدا چاپ شده اند نیز تهیه شود.

طرح ویژه اردوی مطالعاتی نوروز 1402

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز مشاوره تحصیلی در تهران  

منابع پیشنهادی کنکور برای درس زمین شناسی:

انتشارات جامع خیلی سبز (سری جامع تست)

زمین شناسی کنکور – میکرو طبقه بندی گاج (درسنامه‌ و آموزش کامل نکات کنکوری، تست‌های فراوان تالیفی و سراسری به همراه پاسخنامه تشریحی)

منابع پیشنهادی کنکور برای درس ریاضیات:

انتشارات جامع خیلی سبز (سری جامع تست)

انتشارات الگو (سری تست)

ریاضیات تجربی جامع جلد اول – آی کیو گاج (تست به همراه پاسخنامه – خلاصه درسنامه در ابتدای هر فصل)

ریاضیات جامع تجربی انتشارات خوشخوان

لقمه هندبوک فرمول‌نامه ریاضیات مهر و ماه

منابع پیشنهادی کنکور برای درس زیست شناسی:

انتشارات خیلی سبز (سری تست)

انتشارات الگو (سری تست)

انتشارات گاج (سری میکروطبقه بندی)

عکس و مکث زیست کنکور – میکرو طلایی گاج (بررسی نکات زیست دهم، یازدهم و دوزادهم – ویژه جمع بندی)

فار آزمون زیست شناسی کنکور نشر فار

منابع پیشنهادی کنکور برای درس فیزیک:

 انتشارات خیلی سبز (جامع پایه و دوازدهم)

انتشارات گاج (میکروطبقه بندی)

انتشارات الگو (سری تست)

بانک تست فیزیک جامع کنکور تجربی جلد اول – سری میکرو طلایی گاج

منابع پیشنهادی کنکور برای درس شیمی:

انتشارات الگو (سری جامع تست)

انتشارات خیلی سبز (سری تست)

انتشارات گاج (سری میکروطبقه بندی) پایه و دوازدهم

کتاب شیمی جامع کنکور – مبتکران ( بررسی تمرین های کتاب درسی در قالب تست و سوالات کنکوری)

فاز آزمون شیمی

در منابع کنکور تجربی توصیه ما این است که یک تا دو منبع را تهیه کرده و روی آن تسلط یابید بعد از اتمام منبع اول به سراغ تست های علامت دار آن و سپس منبع دوم بروید . هر چند تعدد منابع ممکن است در ابتدای مسیر باعث اطمینان خاطر داوطلب شود اما پس از گذشت زمانی هر چند کوتاه باعث ایجاد سردرگمی و استرس در فرد می گردد و باعث کاهش تمرکز می شود. اگر در انتخاب منابع کنکور تجربی مناسب نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی تماس حاصل نمایید و علاوه بر راهنمایی و مشاوره از دیگر خدمات ما نیز استفاده نمایید.

جمع بندی

در این مقاله ما به معرفی بهترین منابع کنکور تجربی 1402 پرداختیم. ما در ابتدا به بیان تعدادی از منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش که هر ساله متتشر میشود پرداختیم در موارد بعد تعدادی از منابع قابل اطمینان کنکور را معرفی کردیم که میتواند جای چند منبع را برای شما عزیزان پر کند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. در صورتی که سوالی داشتید حتما با همکاران ما در ارتباط باشید:

 02122141440

سوالات متداول

آیا استفاده از منابع کنکور تجربی مطرح شده توسط سازمان سنجش کافی نیست؟

بهتر است برای درک و فهم بهتر و بیشتر کتاب درسی از کتاب کمک درسی نیز استفاده کرد زیرا برای تسلط کافی بر تست های کنکور سراسری هر داوطلب نیاز به تست زنی و مرور بالا دارد.

برای دروس تخصصی رشته تجربی کدام یک از منابع را تهیه کنیم؟

می توانید با توجه به سطح علمی خود و راهنمایی از دبیر و مشاور اقدام به تهیه یک یا دو منبع در هر درس کنید. به طور کلی اکثر منابع معرفی شده سطح متوسطی داشتند.

منظور شما از تست علامتدار در متن مقاله چیست؟

دانش‌آموزان به محض مواجه با تست هایی که نکات کلیدی دارند باید آن ها را علامت دار کند تا بعداً در مرور، تورق و جمع بندی خود توجه ویژه تری به این تست ها داشته باشد و همچنین نکات کلیدی آن تست ها را در خلاصه نویسی های خود یادداشت کند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *