موفقیت در آزمون آنلاین

فهرست مطالب

مقدمه

موفقیت در آزمون آنلاین کنکور به داوطلبان یک دید کلی ارائه می دهد که افراد می توانند بر اساس آن خود را با رقبا مقایسه نمایند. از آنجا که امروزه آموزش الکترونیکی دارای جایگاه خاصی است و اکثر ارزیابی ها و حتی آموزش ها به صورت مجازی صورت می گیرد لذا بسیار مهم است تا بتوانید در آزمون های مجازی نیز رتبه خوبی را به دست آورید.

زمانی که ترم به اتمام می رسد،  بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان خود را برای آزمون مجازی آماده می نمایند. از همین رو آنها باید با روش های موفقیت در آزمون آنلاین آشنا باشند تا نتیجه خوبی مشاهده کنند. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که این مورد با آزمون های سنتی و معمولی تفاوت زیادی دارد. اغلب دانش آموزان مطلع نیستند که در آزمون های آنلاین چه اتفاقی رخ می دهد. همین مورد نیز موجب می شود تا استرس آنها بالا رود. این بین برخی نیز به دنبال روش های تقلب می باشند تا با آن ترفند ها بتوانند شانس قبولی خود را افزایش دهند.

روش های موفقیت در آزمون آنلاین زیاد هستند اما یک نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید، این مورد می باشد که رایانه شما می بایست عملکرد خوبی داشته و کاملا آماده باشد. برای برگزاری آزمون های مربوطه اغلب نیاز به نصب نرم افزار خاصی است. لذا از قبل نیاز است تا نرم افزار مربوطه را نصب کرده و عملکرد آن را بررسی نمایید. گاها نیاز است تا اتصال wifi را چک کنید. در برخی موارد نیز نیاز می باشد تا کامپیوتر خود را شارژ نمایید. به صورت کلی باید از صحت عملکرد دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. با مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی در ادامه همراه باشید:

روش های موفقیت در آزمون آنلاین

بررسی چند نکته پیرامون موفقیت در آزمون مجازی کنکور:

از آنجا که امروزه آموزش مجازی دارای جایگاه خاصی در سیستم آموزشی است لذا سازمان سنجش نیز بسیاری از آزمون های خود را به صورت مجازی و آنلاین برگزار می نماید. در همین راستا قصد داریم تا برخی از نکات مهم برای موفقیت در آزمون مجازی کنکور را خدمتتان معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که بسیار از موسسات از نرم افزار های آموزش مجازی استفاده می نمایند. معروف ترین نرم افزار مورد استفاده، lms می باشد. افرادی که دوره های آموزش مجازی را پشت سر گذاشته اند قطعا با آزمون های مجازی نرم افزار مذکور نیز آشنایی دارند.

طرح ویژه اردوی مطالعاتی نوروز 1402

روش های موفقیت در آزمون مجازی کنکور:

موفقیت در آزمون مجازی کنکور یک تجربه جدید برای اغلب دانش آموزان محسوب می شود. برخی افراد که با این مورد آشنایی لازم را ندارند ممکن است تا حدی در زمان آزمون با این نرم افزار ها ناامید شوند. این اشخاص در آزمون های خود از هیچ استراتژی و راهکار مناسبی استفاده ننموده اند و به همین دلیل پاسخ خوبی نیز دریافت نمی کنند. در ادامه روش های موفقیت در آزمون مجازی کنکور خدمتتان عنوان می شود که با در نظر گرفتن آنها می توانید آمادگی خود را افزایش داده و به سطح آگاهی مورد نظر دست یابید. البته باید در نظر داشته باشید که نرم افزار های آنلاین دارای محیط های متفاوتی می باشند و گاها کار کردن با آنان نیاز به دانش های خاصی نیز دارد.

موفقیت در آزمون مجازی کنکور تنها برای کسانی ممکن می باشد که می دانند چگونه باید از نرم افزار های مجازی استفاده کنند. در واقع دید کلی نسبت به این نرم افزار ها دارند. اگر مایلید تا در آزمون آنلاین کنکور موفق ظاهر شوید، در گام اول باید از لحاظ ذهنی و روحی آماده باشید. این مورد نیاز به برنامه ریزی های خاصی دارد. به جز آمادگی ذهنی به آمادگی جسمی نیز نیاز خواهید داشت. لذا از 1 هفته قبل از آزمون، حتما به مدت 7 الی 8 ساعت بخوابید. در ادامه نکاتی درج شده است که رعایت آنها قبل و در حین آزمون می تواند به علاقه مندان کمک نماید تا نتایج خوبی به دست آورند.

بسته هدایت شغلی و تحصیلی پوردستمالچی

برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور، چه نکاتی را قبل از آزمون باید مد نظر قرار داد؟

–        با ضوابط و شرایط آزمون مجازی آشنا شوید: برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور لازم است تا ابتدا مطمئن شوید که تمام دستورالعمل ها را می دانید. در این صورت می توانید مطمئن باشید که قادر هستید به تمام سوالات به آسانی پاسخ دهید. قبل از آزمون حتما بررسی نمایید که آیا می توانید آن را در هر ساعت انجام دهید یا این مورد به تاریخ و ساعت خاصی محدود شده است. همچنین بررسی نمایید که آیا می توان آزمون مجازی را در منزل انجام داد یا باید در محیط مشخصی حضور یافت. لذا با تمام دستورالعمل ها و ضوابط بیان شده توسط مربی های برگزار کننده باید آشنایی داشته باشید.

–        فرمت آزمون را بررسی کنید: برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور باید بدانید که برخی از آزمون ها به صورت تشریحی، برخی به صورت چند گزینه ای و گروهی نیز پاسخ کوتاهی هستند. به عنوان شرکت کننده بررسی نمایید که فرمت آزمون چگونه است.

–        برای خود آزمون مجازی ترتیب دهید: برای اینکه در آزمون آنلاین کنکور به خوبی ظاهر شوید، می توانید خودتان نیز آزمون مجازی برای خود ترتیب دهید. با این کار دید بهتری به دست می آورید.

–        از عملکرد صحیح سیستم خود مطمئن شوید: برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور لازم است تا از سیستمی استفاده نمایید که مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری نداشته باشد. از همین رو حتما کامپیوتر خود را بررسی کنید. همچنین شما باید از یک اینترنت قوی استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

انتخاب رشته کنکور سراسری

از تلفن همراه استفاده نکنید: بسیاری از افراد برای اینکه شانس قبولی خود را در آزمون آنلاین کنکور بالا ببرند از گوشی موبایل یا تبلت استفاده می نمایند. این موارد فقط باعث به هدر رفتن زمان شما می شوند.

توصیه می شود برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور محیطی را فراهم آورید که کسی مزاحم شما نشود:

–         هر اندازه تمرکز شما روی آزمون بیشتر باشد، نتیجه بهتری نیز دریافت می کنید.

–        سرفصل های دوره های آموزش آنلاین را مرور کنید: برای موفقیت در آزمون مجازی کنکور توصیه می شود تا حتما مطالب مهم و سرفصل هایی که در آموزش آنلاین بیان می شوند را مطالعه کنید. این مورد برای آزمون های کتاب باز نیز صدق می کند. این آزمون ها را حتما جدی بگیرید.

–        از لحاظ زمانی برنامه ریزی کنید: برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی در آزمون به دست آورید نیاز است تا مدیریت زمان انجام دهید. در واقع برای هر سوال تنها مدت زمان مقرر آن را صرف نمایید.

–        از مواردی که باعث حواس پرتی شما می شوند، اجتناب کنید: گوشی موبایل، تلویزیون، تبلت و نوتیفیکیشن هایی که ممکن است باعث حواس پرتی شما شوند را خاموش نمایید. گاها نیاز است تا با خانواده خود نیز صحبت کنید که حین آزمون مزاحم شما نشوند.

–        هیچ وقت آزمون های کتاب باز را دست کم نگیرید. در این آزمون ها اغلب افراد با مشکل زمان روبرو می شوند. از همین رو توصیه می شود تا آزمون های فوق را نیز جدی بگیرید.

–        زمان آزمون مجازی را مشخص نمایید: برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور لازم است تا ساعت و روز آزمون را مشخص نمایید. با این کار در کمترین فشار و استرس قادر خواهید بود تا آزمون خود را برگزار کنید.

–        وسایل لازم را فراهم آورید: برای یک آزمون آنلاین لازم است تا گاها کتاب، دفترچه؛ مداد و .. را کنار خود داشته باشید. از همین رو توصیه می شود تا این موارد را حتما فراهم آورید.

نفسهای عمیق را فراموش نکنید: برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور، نداشتن استرس اهمیت زیادی دارد. از همین رو نفس های عمیق بکشید تا فکرتان متمرکز شود.

طرح کلاس های جمع بندی پوردستمالچی

برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور، حین آزمون چه مواردی را باید مد نظر قرار داد؟

–        توجه به ساعت: داشتن تمرکز حین آزمون بسیار مهم است. از همین رو توصیه می شود تا به زمان دقت نمایید که برنامه ریزی شما خراب نشود. لذا بهتر است تا در طول آزمون مدام به ساعت خود نگاه کنید.

–        از سوالات و پاسخ های خود پرینت بگیرید: ممکن است حین آزمون یک مشکل فنی ایجاد شود. از همین رو بهتر است تا از سوالات و پاسخ های خود یک کپی داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید از آنان بهره ببرید.

–        ابتدا به سوالات تشریحی یا پاسخ کوتاه پاسخ دهید: برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور توصیه می شود تا ابتدا پاسخ سوالات تشریحی را در یک نرم افزار ویرایش متن نوشته و پس از اعمال تغییرات آنها را در صفحه آزمون کپی نمایید. با این کار در زمان بسیار صرفه جویی می شود.

–        هیچ وقت صفحه آزمون را ترک نکنید: گاها ممکن است آزمون به گونه ای باشد که امکان جستجو در وب را داشته باشید. برای این موارد توصیه می شود تا از یک مرورگر دیگر یا صفحه جدید در همان مرورگر بهره ببرید تا آزمون شما دچار اختلال نشود.

چنانچه به مشکلات فنی برخورد نمودید، نگران نشوید:

برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور اگر مشکلات فنی رخ داد، لازم است تا سریعا با مربی برگزار کننده تماس گرفته و مشکل را بیان دارید. عموما اینگونه موارد سریع برطرف می شوند.

–        قبل از ارسال پاسخ، حتما آنها را بررسی نمایید: قبل از ارسال پاسخ ها، کامل بودن جواب ها، نداشتن غلط املایی و مواردی از این قبیل را بررسی کنید. توصیه می شود که به دنبال روش های تقلب نباشید زیرا این موارد تنها زمان شما را به هدر می دهند.

–        ارسال کنید: ارسال پاسخ ها عموما یکبار انجام می شود. از همین رو قبل از ارسال حتما پاسخ های خود را در یک برگه جدا کپی نمایید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن استفاده کنید.

مواردی که بعد از آزمون مجازی باید در نظر داشته باشید:

موفقیت در آزمون آنلاین کنکور تا حد زیادی در گرو این مهم می باشد که پس از آزمون، عملکرد خود را مرور نمایید. از همین رو توصیه می شود تا حتما به نکات زیر دقت نمایید و حتما آنها را عملی سازید:

–        میزان موفقیت خود را بررسی نمایید: هیچ شخصی بهتر از خودتان نمی تواند آزمون را ارزیابی نماید. از همین رو پس از آزمون سوالات و پاسخ آنها را جستجو کنید تا مشخص شود، آزمون شما چگونه بوده است. به صورت کلی پس از آزمون شما نباید گیج به نظر برسید. اگر سوالی را نتوانستید پاسخ دهید، حتما به دنبال پاسخ آن در کتاب ها و جزوات خود باشید.

–        نمره خود را ارزیابی کنید: اگر آزمون به صورت تستی باشد، قطعا نمره خود را سریع متوجه می شوید. اما در آزمون های تشریحی عموما زمان بیشتری برای بررسی نیاز می باشد. از همین رو می توانید جواب ها را در کتاب و جزوه های خود بررسی نمایید تا میزان عملکرد خود را متوجه شوید.

–        نقاط ضعف خود را نوشته و روش های بهبود در آزمون های بعدی را یادداشت نمایید: نقاط مثبت و منفی خود را برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور بنویسید. این مورد به شما کمک می نماید تا در آزمون های بعدی بهتر ظاهر شوید. اگر برنامه شما برای این آزمون پاسخگو نبود، گاها نیاز است تا برنامه ریزی دیگری انجام دهید.

–        به صورت کلی توصیه می شود تا در آزمون های آنلاین به فکر روش های تقلب نباشید. زیرا در این صورت زمان و هزینه زیادی به هدر می رود. از سوی دیگر نمی توانید جایگاه خود را در قیاس با رقبای خود به خوبی بسنجید.

جمع بندی:

امروزه موسسات زیادی وجود دارند که برای موفقیت در آزمون آنلاین کنکور آموزش های لازم را در اختیار شما قرار می دهند. از همین رو اگر نیاز بود؛ حتما در این دوره ها شرکت نمایید تا دانش خود را افزایش دهید و نتیجه بهتری در آزمون های آنلاین به دست آورید. همچنین باید در نظر داشته باشید که دوره های آموزشی فوق اغلب با مشاوره ارائه می شوند. از همین رو دانش آموزان می توانند با نکات کلیدی آزمون های آنلاین آشنا شوند.

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی این افتخار را دارد که بیش از 16 سال است در کنار شما دانش آموزان و داوطلبان عزیز بوده است. برای انتخاب ما فقط کافیست قبولی ها و عملکرد ما را ببینید:

 

سوالات رایج

✅ مهم ترین مساله برای موفقیت در آزمون آنلاین در درجه اول چیست؟

فراهم آوردن محیطی آرام و ساکت که کسی مانع و مزاحم آزمون نباشد.

✅ نکات مهم موفقیت در آزمون آنلاین چیست؟

آشنایی با ضوابط آزمون مجازی، فرمت آزمون، اطلاع از سلامتی و بی نقص بودن سیستم خود

✅ مهم ترین موارد بعد از آزمون آنلاین چیست؟

بررسی میزان موفقیت خود، بررسی میزان نمره و یادداشت کلیه موارد ضعف و قوت

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *