برنامه ریزی اردیبهشت

فهرست مطالب

مقدمه

از آن جایی که کنکور مرحله دوم سال 1402 در تیر برگزار میشود 3 ماه بهار جزو زمان های طلایی برای هر داوطلبی است. به دلیل حساسیت بالای این دوران برنامه ریزی اردیبهشت ماه ( دو هفته پایانی فروردین و اردیبهشت طلایی ترین زمان کنکور است) در این ماه بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود. با کارشناسان مشاور تحصیلی پوردستمالچی همراه باشید تا نحوه یک برنامه ریزی را ابتدا از زبان خود و سپس از زبان مدیریت محترم برای شما تشریح کنند.

 با ما همراه باشید ما به شما خواهیم گفت آیا حتی زمانی که هیچ مطالعه ای نداشتید میتوانید شروع خود را از اریبهشت بگذارید؟!!

 بسیاری از افراد فکر میکنند برای برنامه ریزی اردیبهشت بسیار دیر است.  دلایل زیادی برای شروع نکردن برای داوطلبی که میخواهد به تازگی از اردیبهشت شروع کند وجود دارد:

انتخاب رشته کنکور سراسری

 بیشتر بخوانید: نقش هوش در موفقیت کنکور 

دلایل شروع نکردن به مطالعه 

شما ممکن است بترسید. بعضی از افراد از ترس شکت خوردن در ازمون ( به دلیل اینکه دیر شروع کرده اند) هرگز شروع نمیکنند.

شما ممکن است ناامید باشید. بعضی افراد فکر میکنند شروع کردن در این زمان هیچ فایده ای ندارد. با تحلیل خود به این نتیجه میرسند که شروع کردن هیچ فایده ای ندارد.

این دو دلیل از اصلی ترین دلایل برای شروع نکردن در اردیبهشت است. دلایل دیگر: بی حوصلگی و تنبلی، نداشتن فصت جمع بندی نهایی و تست زنی و.. است.

 در زیر راهکارهایی معرفی میکنیم که به بهترین نحو بتوانید از فرصت باقیمانده استفاده کنید.

مباحث سخت و سنگین را به محتوای مطالعه خود اضافه نکنید

درست است که برای برنامه ریزی اردیبهشت نیاز دارید برخی مباحث را بخوانید اما برخی موارد هستند که وقت زیادی میگیرند و ارزشی برای تخصیص زمان ندارند. به هیچ وجه زمان را برای این مباحث تلف نکنید و موارد مهم تر را در دستور مطالعه خود قرار دهید.

مشاوره کنکور 1402

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تحلیل آزمون آزمایشی 

بودجه بندی مباحث درسی را در نظر بگیرید

کسی که از اردیبهشت شروع به مطالعه میکند نمیتواند تمامی مباحث درسی را پوشش دهد. بنابراین باید مطالبی که اولویت بیشتری دارد و از آن تست بیشتری طراحی میشود را ابتدا مطالعه کنید.

 ابتدا مباحث آسان تر را مطالعه کنید

سعی کنید مباحثی که اسان تر  و تست خیز تر هستند را ابتدا مطالعه کنید.

ساعات بیشتری را مطالعه کنید

در برنامه ریزی اردیبهشت برای داوطلبی که پیش تر مطالعه نداشته است برای نتیجه گیری بهتر باید ساعات بیشتری مطالعه کند. مثلا گاهی شاید لازم باشد روزی 10 الی 14 ساعت مطالعه مفید داشته باشید. پس اگر تنبلی کنید و بخواهید دقیقا به اندازه فردی که زمان خود را صرف جمع بندی میکند وقت بگذارید به نتیجه ایی نمیرسید.

  حتما منابع مفید کم حجم و با کیفیت را تهیه کنید

با انتخاب مفیدترین و در عین حال کامل ترین منابع در زمان کم میتوانید اردیبهشت را به سمت زمان کنکور مدیریت کنید. برای پیدا کردن بهترین منابع ختما با کارشنسان مشاوره تحصیلی ما در ارتباط باشید.

استرس و اضطراب را کنار بگذارید

این مورد درباره داوطلبی که زمان کوتاهی تا کنکور دارد بسیار مهم است. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اعتماد بنفس و کافی نبودن مطالعه از دید خودشان حتی با وجود مطالعه مفید دچار استرس میشوند و نمیتوانند بازدهی سخوبی در آزمون داشته باشند. باید بدانید که شما نهایت تلاش خود را کرده اید و از زمان باقی مانده استفاده کافی را کرده اید بنابراین دلیلی برای حس نارضایتی و به طبع آن اضطراب وجود ندارد. با ارامش در جلسه ازمون حاضر شوید و از تمام مطالبی که خواندید استفاده کافی داشته باشید

02122141440

 

سوالات رایج

بهترین روش برای اجرای برنامه اردیبهشت یک داوطلب کنکوری چیست؟

شروع از مباحث درسی تست خیز ، کم حجم و الویت دارد

ایا امکان اجرا کردن برنامه اردیبهشت و موفقیت در کنکور وجود دارد؟

 امکان شکست و موفقیت تنها به میزان تلاش ، و روحیه شما بستگی دارد.

در صورتی که داوطلبی در بودجه بندی و برنامه ریزی درسی کنکور مشکل داشت باید چه کند؟

شما عزیزان میتوانید با همکاران مشاور تحصیلی ما در ارتباط باشید. 02122141440

2.7/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *