چگونه رتبه برتر باشیم

فهرست مطالب

مقدمه

از آرزوهای برگ هر پشت کنکوری رد کردن مانع بزرگ کنکور با نتیجه عالی است. رسیدن به رتبه برتر کنکور برای بعضی افراد به یک رویای دور از ذهن تبدیل شده! بعضی فکر میکنند این رویا تنها برای برخی افراد محقق میشود. این رویا اصلا دور از ذهن نیست با این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم چرا؟

 شاید برایتان مفید باشد: تغییرات کنکور سراسری 1402

رتبه برتر کنکور بودن نیاز به یک برنامه ریزی بلند و کوتاه مدت حساب شده دارد. اگر شما بتوانید دستور العمل هایی که در زیر به آن اشاره کردیم را تمام و کمال اجرا کنید قول میدهیم که رتبه برتر کنکور سال 1402 خود شما باشید:

 کتاب درسی را عمیقا مطالعه کن

یکی از رموز تبدیل شدن به رتبه برتر کنکور فهم و درک کاملی از مطالب آموزشی کلاسی است. بسیاری از افراد گمان میکنند که آن چه در کنکور یا امتحانات نهایی با ان مواجه میشوند بسیار دشوارتر از چیزی است که میخوانند در حالیکه اصلا اینطور نیست! اگر شما به فهم کامل و عمیقی از موضوع مورد مطالعه خود برسید بخش وسیعی از سوالات را به آسانی پاسخ خواهید داد. چرا که هر سال که جلوتر میرویم مطالب به سمت مفهومی شدن بیشتر میروند. پس اولین و مهم ترین راز برای رتبه برتری شدن در سال 1402 و حتی سال های بعد همین اصل است.

 برنامه ریزی درست و مشخص داشته باش

برای رتبه برتری شدن باید برنامه ریزی داشته باشید. نمیتوانید بگویید من فقط درس میخوانم و نیازی به برنامه ریزی ندارم. این اثبات شده که بسیاری از افرادب ه دلیل نداشتن برنامه ریزی در نیمه راه مطالعه خسته شده و جا میزنند.کنکور سراسری یک پروسه یک ساله است. همانطور که انسان در طول زندگی حالات و روحیات یکسانی ندارد. بنابراین شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که در تمام مدت زمان مطالعه حالات روحی مناسبی داشته باشید. دقت کنید برنامه ریزی یک نقشه ذهنی به تنهایی نیست . برنامه ریزی سبب میشود شما در مسیر استمرار داشته باشید. به مسیر امیدوار باشید، روحیه خود را حفظ کنید و ادامه دهید. برای برنامه ریزی مناسب سرمایه گذاری کنید.

 منابع اشتباه انتخاب نکن

اولین و مهم ترین منبع همان طور که از قبل گفتیم؛ کتاب درسی شماست. به شما قول خواهیم داد اگر کتاب درسی خود را عمیقا بخوانید بخش بزرگی از ابهامات شما برطرف میشود. اما کتاب نیز به تنهایی کفایت نمیکند.. سعی کنید با تحقیق، بررسی بهترین منابع را انتخاب کنید چون در حال حاضر منابع زیاد است و در این میان منابع غیر قابل اعتماد زیادی نیز وجود دارد.

 مهارت تست زدن خود را افزایش بده

سعی کنید در درجه اول با تسلط به مطالب درسی مهارت تست زنی خود را نیز افزایش دهید. در مرحله بعدی میتوانید در کنار تسلط تکنیک های تست زنی را نیز آموزش ببینید در زیر ما مقاله ای را آماده کرده ایم که میتواند به شما کمک شایانی در این زمینه بکند.

حتما مطالعه کنید: بهترین تکنیک های تست زنی 

با شرکت در آزمون های آزمایشی خود را محک بزن

برای رتبه برتر بودن عمل به این مساله بسیار مهم است. این بخش شاید تنها بخش مهم نباشد اما قطعاً از مهم ترین بخش هاست. بسیاری از افراد حین ازمون واقعی دچار مشکلات زیادی مانند ، عدم تمرکز و استرس، کم اوردن زمان، مدیریت نکردن سوالات آزمون و.. میشوند. برای رهایی از تمام این مسائل شما ناچارید قبل از آزمون واقعی، آزمون را شبیه سازی کنید. یعنی اینکه در آزمون هایی شبیه به ازمون واقعی شرکت کنید. آزمون آزمایشی استاندارد آزمونی است که سوالات استاندارد داشته باشد. بعد از آزمون تحلیل جامعی از آنچه که گذشت داشته باشد و مسیر کلی آن بهبود روند آزمون های دیگر باشد.

حضور یک مشاور در کنارتان را دست کم نگیر

موضوع اصلی در یک آزمون تنها به بحث درس خواندن خلاصه نمیشود. داوطلب نیاز به کسی دارد که در تمام مسیر همراه او باشد. گاهی اوضاع روحی یا حتی جسمی داوطلب طوری که میخواهد پیش نمیرود، گاهی مسیر درس خواندن مانند قبل خوب نیست و یا برعکس گاهی نیاز دارد کسی باشد تا با برنامه ریزی مستمر بتواند او را به روال مسیر تحصیل ببرد.

در تمام مسیر آموزش دیدن و تحصیل در کنکور سراسری نیاز به کسی داریم که همراه ما باشد. سعی کنید در این مسیر حساس بهترین مشاور تحصیلی را انتخاب کنید.

مراحل مطالعه را کامل کن

تست بزنید، خلاصه نویسی کنید، خلاصه نویسی خود را مطالعه کنید و سعی کنید ساعات مطالعه مفید را زیاد کنید. این روش های ساده شما را قدم به قدم برای تبدیل به رتبه برتر شدن تشویق میکند. برای افزایش ساعات مطالعه مفید نیاز به تمرکز بالا دارید. تمرکز تنها از راه کاهش استرس، تغذیه مناسب و خواب کافی و  کاهش ارتباطات غیر مفید مانند شبکه های اجتماعی محقق میشود.

انتخاب بهترین مرکز مشاوره تهران

به حد کافی استراحت کن

خواب کافی تمرکز مغز را برای انباشت اطلاعاتی افزایش میدهد. استراحت باعث افزایش تمرکز و روند مثبت مغز در یادگیری میشود و حافظه را تا حد زیادی افزایش میدهد. تمامی این موارد در سایه یک برنامه ریزی مناسب محقق خواهد شد.

 استفاده از اینترنت تا یکسال ممنوع!

سعی کنید تمامی عوامل حواس پرتی را از خود دور کنید. استفاده از اینترنت و فضای مجازی را محدود کنید. فضای مجازی و تحت تاثیر انواع حوادث قرار گرفتن میتواند تا حد زیادی تمرکز شما را برای ادامه درس خواندن پایین بیاورد. برای رتبه برتر آوردن باید از یک سری دلخوشی های ظاهری نیز فاصله بگیرید.

 روزهای آخر را برای جمع بندی بگذار

در روزهای نزدیک به کنکور سعی کنید مطلب جدیدی نخوانید. این روزها را برای جمع بندی مطالب خوانده شده بگذارید. سعی کنید خلاصه نویسی از مطالب داشته باشید که موقع مرور از آن ها استفاده کنید.

چگونه رتبه برتر رشته خودت باشی

اکثر داوطلبینی که در رشته های مربوط به خود رتبه برتر بودند تمرکز اصلی خود را روی دروس تخصصی گذاشتند. به طور مثال اکثر درصد های آنها بالای 50 درصد بوده. بنابراین یکی از تلاش های اصلی شما باید در جهت تقویت دروس تخصصی باشد. با توجه به تغییراتی که در کنکور سال 1402 نیز رخ داده باید تلاش کنید در وهله اول روی دروس مهم سرمایه گذاری کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره روش های مهم و اصلی برای کسب رتبه برتر در کنکور سراسری صحبت شد. در درجه اول باید تلاش کنید، عجول نباشید هنگام پاسخ به سوالات باید تمرکز و دقت داشته باشید و برای جوابدهی دچار سردرگمی نشوید. بین خطوط سوالات حرکت کنید و با آرامش به سوالات پاسخ دهید. تا جایی که میتوانید تسلط خود را زیاد کنید و از روش های گفته شده در مقاله نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین کار برای روزهای آخر نزدیک به کنکور چیست؟

جمع بندی مطالب قبلی و مرور

بهترین روش برای افزایش تمرکز چیست؟

خواب کافی و تغذیه مناسب

اصلی ترین منبع برای درس خواندن کدام است؟

کتاب درسی

3/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *