تخمین رتبه کنکور سراسری

فهرست مطالب

مقدمه

یکی از نگرانی های اصلی داوطلب بعد از کنکور تخمین رتبه کنکور سراسری است. بهترین زمان برای محاسبه و تخمین رتبه کنکور سراسری نیز دقیقا بلافاصله بعد از کنکور یعنی زمانی است که هنوز پاسخ بسیاری از سوالات در ذهن داوطلب هست.

بریم سراغ تشریح ساز و کار تخمین رتبه کنکور سراسری

 نحوه تخمین رتبه کنکور سراسری براساس درصد

راهکارهایی برای تخمین رتبه کنکور شما بعد از امتحان وجود دارد. اگر خود شما با نحوه محاسبه رتبه در سایت سزمان سنجش آشنا باشید میتوانید این کار را انجام دهید. در صورتی که رتبه را به صورت دستی محاسبه کنید دچار خطای زیادی میشوید. اما حالت کلی این است که برای تخمین رتبه کنکور سراسری نیاز دارید که درصدهای خود را بدانید. هیچ کدام از نرم افزارهای محاسبه رتبه این توانایی را ندارند که رتبه شما را کاملا دقیق محاسبه کنند. این نرم افزارها یک دید کلی و تاجای امکان نزدیک به رتبه واقعی و نهایی به شما میدهند.

برای تخمین رتبه کنکور سراسری با استفاده از نرم افزار به این شکل است که بر اساس درصد های داده شده و ضرایب دروس مربوطه محاسبه میکند. هر درس طبق آن چه سازمان سنجش اعلام میکند دارای ضریبی است که مشخصا در نتیجه کنکور لحاظ خواهد شد.

از آن جا که از اتمام کنکور فکر و ذهن داوطلب درگیر رتبه و نتیجه است بهترین راهکار استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری است. این نرم افزارها نیز بر اساس درصد کسب شده در هر شاخه کار میکنند.

همچنین میزان زیادی از نگرانی واطلب تا رسیدن نتایج نهایی کم میکنند.

  کمی درباره نرم افزار تخمین رتبه پوردستمالچی

نرم افزارهای تخمین رتبه یکنرم افزار برنامه نویسی شده براساس درصدهای تخمینی داوطلب است. این نرم افزار در حال حاضر در بسیاری از مراکز مشاوره تحصیلی وجود دارد ما دقت آن بسیار متفاوت است. نرم افزار تخمین رتبه و انتخاب رشته کنکور سراسری پوردستمالچی براساس رتبه سال های گذشته داوطلبین و همچنین تجارب شخصی بهترین اساتید و مشاوران کنکور طراحی و تنظیم شده است. براساس آمار های قبولی افراد در سال های گذشته از مرکز مشاوره تحصیلی پودستمالچی دقت این نرم افزار بسیار نزدیک به رتبه واقعی داوطلب است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  پیرامون نرم افزار تخمین رتبه و انتخاب رشته کنکور با ما درتماس باشید:

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

مزایای تخمین رتبه کنکور سراسری بر اساس درصد

👈یکی از مهم ترین مزایای تخمین رتبه کنکور سراسری از بین رفتن دغدغه و نگرانی داوطلب تا زمان رویت نتیجه قطعی است.

👈از دیگر مزایای تخمین رتبه کنکور سراسری بر اساس درصد هدف گذاری صحیح و انتخاب رشته براساس رتبه تخمینی است. در صورتی که رتبه حدودی خود را بدانید تا حد زیادی میتوانید برای انتخاب رشته نهایی خود برنامه ریزی و هدف گذاری کنید. در این حالت یک گام از تمامی داوطلبین رقیب خود جلوترید.

البته از آن جا که فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری نیز بحث حساس و مهمی است توصیه میکنیم حتما با یک مشاور ماهر در این زمینه در ارتباط باشید.

👈همچنین شما میتوانید به صورت فرضی با استفاده از نمونه سوالات سال های گذشته آزمون را برای خود شبیه سازی کنید و رتبه خود را تخمین بزنید. در ایین صورت با یک دید باز به سراغ کنکور واقعی میروید.

 در مورد تخمین رتبه کنکور سراسری حتما سعی کنید این مورد را با استفاده از یک مشاور یا مرکز مشاوره تحصیلی دنبال کنید چرا که نتایج دقیق تری بدست می آورید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه ها در نرم افزار های تخمین رتبه کنکور سراسری

در مورد این مساله باید توجه داشته باشید سهمیه ها بسیار مهم اند و اگر نرم افزاری این مساله را لحاظ نکرده باشد دارای ضعف است. شما در نظر بگیرید که در هر آزمون از بین هر 100 نفر 25 نفر به سهمیه های ایثارگری 25 درصد و 5 نفر برای سهمیه های ایثارگری 5 درصد کنار گذاشته میشود. این یعنی از هر 100 نفر حدود 75 نفر به سهمیه مناطق اختصاص میابد. در مورد سهمیه مناطق هم رقابت بین داوطلبین وجود دارد: 1- از لحاظ تعدد داوطلبان مناطق 2- از لحاظ سطح علمی آن ها.

هرچه تعداد شرکت کنندگان سهمیه بیشتر باشد درصد بیشتری از 75 نفر را به خود اختصاص میدهند. بنابراین نقش سهمیه منطقه ای بسیار پر رنگ تر خواهد شد.

انتخاب دانشگاه بعد از تخمین رتبه کنکور سراسری بر اساس درصد

 داوطلب پس از تخمین رتبه کنکور سراسری خود میتواند برای دانشگاه مور نظر خود برنامه ریزی کند. به این صورت که بر اساس کارنامه افراد سال های گذشته و دانشگاه قبولی آن ها با توجه به رتبه تخمینی خود انتخاب رشته کند . البته توجه به این مساله نیز ضروری است که شرایط و میزان پذیرش و سهمیه دانشگاه ها هر سال تفاوت پیدا میکند. بنابراین با توجه به این مساله باید درصد بین 10 الی 20 درصد خطا را نیز هنگام انتخاب در نظر بگیرند. البته این مورد معمولا قابل تامل نیست و رتبه حدودی تا حدود زیادی دانشگاه مناسبی را به دنبال دارد.

به جهت مشاوره انتخاب رشته با ما در ارتباط باشید:

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

جمع بندی

در این مقاله درمورد روش های تخمین رتبه کنکور سراسری بر اساس درصد و نرم افزار تخمین رتبه کنکور صحبت کردیم. هرچند که این روش با خطاهایی همراه است اما بسته به نوع نرم افزار انتخابی شما بهترین و سریعترین روش تا قبل از رویت نتایج واقعی است.

سوالات رایج

✅ مهم ترین عامل در تخمین رتبه کنکور سراسری بر اساس درصد چیست؟

دانستن درصدهای فرضی شما

✅ آیا سهمیه ها در نرم افزار تخمین رتبه مهمند؟

بله سهمیه ها بیش از 25 درصد میانگین داوطلبان را به خود اختصاص میدهند.

2.3/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *