دانشگاه های بدون کنکور هنر در تهران

فهرست مطالب

مقدمه

علیرغم تصور عده ای راه ورود به دانشگاه در ایران تنها کنکور نیست. این مساله در مورد داوطلبان هنر نیز صادق است. دانشگاه های بدون کنکور هنر متعددی در کشور وجود دارد که مدارک آن ها از اعتبار نسبی برخوردارند. این دانشگاه ها از سطح علمی مناسبی نیز برخوردار هستند. بنابراین اطلاع از آن ها میتواند کمک شایانی برای داوطلبان دانشگاه ها در رشته هنر در کشور باشد.

در این مقاله به بررسی رشته های هنر بدون کنکور در دانشگاه آزاد، لیست رشته های هنر دانشگاه هنر تهران و دانشگاه های علمی کاربردی پرداخته شده.

دانشگاه های بدون کنکور هنر تهران

دانشگاه های زیادی در شهر تهران برای رشته هنر وجود دارد. اما از معروف ترین آن ها میتوان به دانشگاه های سوره، صدا و سیما ، الزهرا ، تهران مرکز و علوم تحقیقات اشاره کرد. دانشگاه سوره از دانشگاه های بدون کنکور هنر در تهران و یکی از مهم ترین مراکز دانشگاهی هنر تهران است. این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی هر ساله پذیرش دارد.

در حالت کلی رشته های هنر دانشگاه های علمی و کابردی ، علوم فرهنگ ، پیام نور و.. در این مقطع پذیرش دانشجو دارند. البته هر دانشگاه دارای شرایط متفاوتی است. داوطلبان هنر در هنگام پذیرش باید با توجه به شرایط هر دانشگاه برای قبولی کسب آمادگی کنند. ضمنا دانشگاه سوره پذیرش بدون کنکور خود را تنها در مهر ماه انجام میدهد.

 

رشته های هنر بدون آزمون

 لیست ارائه شده در زیر یک لیست کلی است که در هر دانشگاهی صادق نیست. به طور مثال ممکن است یک یا چند تا از رشته های گفته شده در یک لیست در دانشگاهی وجود داشته یا نداشته باشد. اما این لیست در حالت کلی در مورد دانشگاه های ایران صادق است.

   انتخاب رشته کنکور سراسری

تئاتر گرایش های ادبیات نمایشی و بازیگری
شهرسازی
طراحی پارچه
طراحی لباس
طراحی و دوخت
فیلمسازی گرایش های تدوین، عکاسی و فیلمبرداری، نقاشی متحرک و کمک کارگردانی
طراحی لباس
چاپ
شهرسازی
گرافیک گرایش گرافیک
معماری، معماری داخلی و کاردانی فنی معماری شهری
هنرهای تجسمی گرایش های چاپ دستی و نقاشی

بیشتر بخوانید: دانشگاه های بدون کنکور و با کنکور دانشگاه ها 

زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور هنر

 زمان ثبت نام این دانشگاه ها معمولا در دو ترم مهر و بهمن است. بعد از ثبت نام داوطلب باید در آزمون عملی شرکت کند در صورت قبولی میتواند پذیرش خود را در این دانشگاه ها نهایی کند. رشته های هنر دانشگاه تهران که داوطلب برای قبولی باید آزمون دهد تعداد بیشتری را نسبت به رشته های لیست حاضر دارد.

مشاوره کنکور 1402

رشته های هنر دانشگاه سوره

همان طور که گفته شد دانشگاه سوره نیز از دانشگاه های بدون کنکور هنر در تهران است. این دانشگاه تنها سالی یک بار اقدام به جذب دانشجو بدون کنکور مینماید. جذب تنها در سه مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته صورت میگیرد. در زیر لیستی از رشته های این دانشگاه در مقاطع مختلف آمده است:

رشته مقطع
صنایع دستی  کارشناسی ارشد
هنر اسلامی
سینما
تصویر سازی متحرک
نقاشی و ادبیات نمایشی
تصویر سازی
عکاسی
پژوهش هنر
صنایع دستی کارشناسی پیوسته
هنر اسلامی
کتابت و نگارگری
سینما
ارتباط تصویری
نقاشی
طراحی صحنه
کارگردانی تئاتر
نمایش عروسکی
ادبیات نمایشی
شهرسازی و معماری
مهندسی معماری
معماری داخلی
ارتباط تصویری کارشناسی ناپیوسته

رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

این لیست یک لیست کلی از دانشگاه علمی کاربردی است. یعنی ممکن است یک واحد دانشگاهی این دانشگاه یک یا چند تا از رشته هایعنوان شده را نداشته باشند. بنابراین قبل از انتخاب از قطعی بودن رشته دانشگاهی اطلاع حاصل نمایید.

کاردانی حرفه ای امور فرهنگی و امور موزه
کاردانی حرفه ای روابط عمومی
کاردانی حرفه ای کتابداری و اطلاع رسانی
کاردانی حرفه ای چاپ گرایش های: چاپ پوشاک، طراحی چاپ، چاپ و نشر
کاردانی حرفه ای صنایع دستی: فرش دستباف
کاردانی حرفه ای طراحی کیف و کفش
کاردانی حرفه ای معماری
کاردانی حرفه ای هنر تجسمی گرایش های عکاسی و معماری داخلی، نقاشی و نقاشی ایرانی
کاردانی حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباس

رشته های هنر دانشکده هنرهای کاربردی و علوم نظری و مطالعات عالی دانشگاه هنر تهران

این رشته ها در دانشکده هنرهای کاربردی شامل فرش و طراحی پارچه و لباس و  صنایع دستی است.

 در دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی شامل پژوهش هنر در دو مقع ارشد و دکتری، تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر ، حکمت هنر دینی تاریخ هنر در مقاطع دکتری و… است.

جمع بندی

در این مقاله درباره دانشگاه های بدون کنکور هنر در تهران صحبت شد. همچنین به بهترین دانشگاه های بدون آزمون هنر و رشته های آن ها نیز اشاره کردیم. شما عزیزان در صورتی که شرایط شرکت در آزمون سراسری را ندارید میتوانید از این طریق برای شرکت در دانشگاه وارد شوید. در صورتی که پیرامون دانشگاه های بدون آزمون سوالی داشتید حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

 

5/5 - (2 امتیاز)