موفقیت در امتحانات تحصیلی

فهرست مطالب

مقدمه

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی پس از اینکه نتایج اولیه کنکور سراسری تجربی منتشر گردید، در دسترس داوطلبان مجاز قرار می گیرد. در این دفترچه اطلاعات حساس و مهمی نوشته است. لذا افرادی که برای انتخاب رشته مجاز شده اند باید مفاد آن را با دقت مطالعه نمایند. برای انتخاب یک بازه زمانی معینی تعیین می شود. از همین رو داوطلبان باید با اطلاعاتی که از دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی به دست می آورند، اقدام به کنند.

در نظر داشته باشید که دفترچه ثبت نام کنکور تجربی فقط مخصوص همین گروه آزمایشی بوده و به صورت مجزا از سایر رشته ها منتشر می شود. در ادامه در خصوص این دفترچه و اطلاعات مندرج در آن اطلاعات کامل و جامعی در اختیارتان قرار داده می شود.

دفترچه ثبت نام کنکور تجربی چه زمانی منتشر می شود؟

افرادی که در گروه آزمایشی علوم تجربی مایل هستند ادامه تحصیل بدهند، پس از دریافت کارنامه اولیه آزمون خود، چنانچه در آزمون سراسری مجاز شده باشند، می توانند دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی را از سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org دانلود نمایند. در واقع این افراد در کارنامه اولیه خود باید حد نصاب نمره قبولی را به دست آورده باشند. دفترچه کنکور رشته تجربی به صورت مجزا از سایر رشته ها در سایت سازمان سنجش قابل دانلود می باشد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. از همین رو پیش بینی می شود که مانند سال های قبل این مورد در نیمه اول مرداد ماه در دسترس داوطلبان قرار بگیرید. البته خاطرنشان می شود که زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 هنوز اعلام نشده است. به محض در دسترس قرار گرفتن دفترچه مذکور، از طریق وب سایت سنجش، تلویزیون و … اطلاع رسانی های لازم صورت می گیرد.

دانلود نمونه دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1401

دریافت دفترچه مخصوص به انتخاب رشته کنکور تجربی 1401

در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی شما می توانید اطلاعات متفاوتی را به دست آورید. به طور مثال قادر خواهید بود که شرایط و ضوابط دانشگاه های مختلف را بررسی نمایید. همچنین می توانید از کد رشته های گوناگون و ظرفیت های آنان در هر دانشگاه مطلع گردید. از همین رو توصیه می شود تا دفترچه فوق را به صورت کامل و با دقت مطالعه کنید.

در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی چه اطلاعاتی درج شده است؟

اگر قصد قبولی در یکی از دانشگاه های سراسری را دارید، لازم است تا دفترچه را با دقت مطالعه نمایید. از همین رو در ادامه پیرامون اطلاعات مهم درج شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی توضیحات جامعی در اختیار شما قرار داده می شود:

انتخاب رشته کنکور سراسری

بخش اول:

در این بخش شما ضوابط عمومی و اختصاصی برای پذیرش در دانشگاه ها را مطالعه خواهید نمود:

این قسمت از دفترچه ثبت نام کنکور تجربی شامل اطلاعات کلی برای پذیرش در دانشگاه ها می باشد. این دفترچه راه انتخاب درست و اصولی را به شما نشان میدهد و بیان میکند برای هر دانشگاه چه مقرراتی وجود دارد. بخش اول دفترچه مذکور دارای دو قسمت است:

  • قسمت اول: نحوه دانلود کارنامه اولیه، تفسیر کارنامه، نحوه بازیابی اطلاعات، بیان روش هاو مراحل ثبت نام را توضیح می دهد.
  • قسمت دوم: در این قسمت نیز با انواع سهمیه ها، نحوه گزینش دانشجوی بومی، مقررات دانشگاه فرهنگیان، زیرگروه ها و مواردی از این قبیل آشنا خواهید شد.

بخش دوم:

در بخش دو شما با جداول مختلفی روبرو می شوید که در خصوص کد رشته های موجود توضیحات لازم را به شما ارائه می دهند.

در بخش دوم از دفترچه ثبت نام کنکور تجربی، انواع جداول وجود دارند که به شما در مورد، کد رشته ها، ظرفیت هر کد رشته، رشته های خاص، ظرفیت هر رشته در دانشگاه، رشته های بدون کنکور و مواردی از این قبیل توضیحات لازم را ارائه می دهند. همچنین داوطلبانی که قرار است از سهمیه مربوط به مناطق سیل زده و به صورت کلی سهمیه وقوع بلایای طبیعی استفاده نمایند، باید فرم مربوطه را از این بخش تهیه کرده و به سازمان های ذکر شده در دفترچه برای تایید ارائه دهند.

 با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور تجربی بسیار مهم هستند و لازم است تا حتما به آنها دقت شود.

 

سوالات متداول:

دفترچه ثبت نام کنکور تجربی چه زمانی در سال 1401 منتشر می شود؟

زمان دقیقی توسط سازمان سنجش برای این مورد هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می شود این مورد نیمه اول مرداد 1401 منتشر گردد.

✅ چگونه می توان دفترچه ثبت نام کنکور تجربی را دانلود نمود؟

این دفترچه در سایت رسمی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار داده می شود که می توان آن را دانلود نمود.

✅ برای انتخاب رشته داوطلبان چند کد رشته را می توانند انتخاب نمایند؟

در انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی داوطلبان نهایتا 150 کد رشته را می توانند انتخاب کنند.

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *