معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

فهرست مطالب

مقدمه

آزمون مدارس تیزهوشان که هر ساله برگزار می شود، داوطلبان زیادی را به سمت خود جلب می نماید. ثبت نام برای شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.medu.ir ممکن می باشد. لذا برای اینکه بتوانید در آزمون ورودی سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) شرکت نمایید، لازم است تا با پروسه ثبت نام اینترنتی آن آشنا شوید. در ادامه مشاوره تحصیلی پوردستمالچی هر آنچه که باید در خصوص ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان سال تحصیلی 1402-1403 بدانید، بیان شده است.

آزمون مدارس تیزهوشان در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود. فرآیند ثبت نام در آزمون نیز به صورت اینترنتی است. از همین رو داوطلبان باید وارد سامانه شده و دفترچه مربوط به ثبت نام در آزمون مدارس هوشمند را دانلود نمایند. در مرحله بعد با مطالعه کامل دفترچه نسبت به روند ثبت نام می توانند اطلاعات لازم را به دست آورند. البته خاطرنشان می شود که برای نام نویسی در این سایت نیاز به رمز همگام می باشد.

آشنایی با سایت ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان:

همانگونه که در بالا بیان شد برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان، نیاز است تا ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. از همین رو باید دقت نمایید که ثبت نام پایه ششم و پایه نهم توسط یک سامانه انجام می شود.

برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان لازم است تا ابتدا وارد سایت azmoon.medu.ir شوید. سپس مطابق تصویر زیر پایه مد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر گزینه 1 را انتخاب نمودید، می توانید در آزمون پایه شش به هفت مدارس تیزهوشان نام نویسی کنید. اما در صورت انتخاب گزینه دوم، افرادی که مایل هستند برای پایه دهم در مدارس تیزهوشان تحصیل نمایند، می توانند در آزمون مربوطه ثبت نام کنند.

در مرحله بعد با صفحه ای مانند تصویر زیر روبرو خواهید شد:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

در این مرحله از ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان باید کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، می توانید مطابق با قسمت سوم در تصویر فوق، اقدام به بازیابی آن کنید. اما در صورتی که اطلاعات مذکور را به درستی وارد نمایید، می توانید عبارت “ورود” را انتخاب کنید. در بخش “اطلاعیه ها” آخرین اطلاع رسانی های انجام شده پیرامون آزمون مدارس تیزهوشان  مانند زمان نام نویسی، تاریخ برگزاری آزمون، اعلام نتایج و … درج شده است که می توانید مطالعه نمایید.

در نظر داشته باشید که هزینه مربوط به ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان نیز به صورت اینترنتی پرداخت می شود که در ادامه این موضوع توضیح داده می شود. در نظر داشته باشید که در این سایت تنها ثبت نام و اطلاع رسانی صورت نمی گیرد بلکه داوطلبان می توانند کارت ورود خود و نتایج آزمون مدارس تیزهوشان را نیز از این طریق به صورت اینترنتی دریافت نمایند.

روش ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان:

در ادامه نحوه ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان به صورت تصویری و مرحله به مرحله بیان شده است. برای آغاز پروسه ثبت نام نیاز است تا ابتدا به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش رجوع نمایید. البته در گذشته ثبت نام در این آزمون از طریق سامانه پادا به آدرس  pada.medu.ir بود اما اگر امسال این مورد از طریق سایت azmoon.medu.ir باشد، دارای روال زیر خواهد بود.

ابتدا وارد سایت مربوطه شده و یکی از گزینه های سمپاد هفتم یا سمپاد دهم را برگزینید:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

در این مرحله کد ملی و رمز همگام خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و گزینه ورود را انتخاب کنید:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

در این قسمت باید نقش دانش آموز را انتخاب کرده و محل تحصیل را به عنوان سازمان در بخش مربوطه وارد کنید. سپس می توانید گزینه تایید را کلیک نمایید:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

در صفحه جدید یکی از گزینه های استعداد های درخشان پایه هفتم یا دهم را انتخاب کنید:معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

در صفحه بعد یک تعهدنامه به شما نمایش داده می شود که پس از مطالعه و تایید مفاد آن باید تیک کنار دکمه ذخیره و بعدی را زده تا به مرحله بعدی بروید:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

لازم است تا در این مرحله از ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اطلاعات شخصی خود را در این مرحله داخل کادرهای مربوطه وارد کنید:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

وارد نمودن اطلاعات کامل اعم از داشتن خواهر و برادر همزاد، وارد کردن کد ملی آنها  و … در تکمیل اطلاعات نقش بسزایی دارد. در نظر داشته باشید که اطلاعات مربوط به کادرهای 16 تا 20 به صورت اتومات پر می شود و امکان ویرایش نمودن آنها وجود ندارد. پس از پر کردن اطلاعات کادرهای 21 تا 24 می توانید گزینه ذخیره و بعدی را بزنید تا به بخش بعد بروید:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

در ادامه مراحل ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان نیاز است تا آدرس، پست الکترونیکی و معدل داوطلب را وارد نمایید. همچنین درج عکس پرسنلی نیز در این مرحله مهم می باشد. در نهایت روی گزینه “ذخیره و بعدی” کلیک نمایید:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

اطلاعات مربوط به مدرسه تیزهوشان مد نظر را در این بخش از پروسه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان وارد نموده و به مرحله بعدی بروید:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

در آخر، اگر اطلاعات وارد شده را تایید می نمایید، گزینه ” تایید صحت اطلاعات” را کلیک نمایید. پس از این مراحل رسیدی مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود:

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

بیشتر بخوانید: 14 تکنیک افزایش هوش 

در نظر داشته باشید که هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان را نمی توانید در زمان تکمیل نمودن فرم نام نویسی پرداخت نمایید. این مورد در زمان تعیین شده به صورت مجزا باید از طریق کارت بانکی و به صورت اینترنتی پرداخت شود.

روند دریافت کارت ورود به جلسه:

برای اینکه بتوانید کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان را دریافت نمایید، باید وارد سایت مربوط شده و از طریق کد ملی و رمز همگام به پنل کاربری دست یابید. در این صورت می توان کارت خود را دانلود کرد. در نظر داشته باشید که رمز همگام نیز توسط مدرسه یا آموزش و پرورش منطقه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. توجه کنید که این مورد تنها به صورت الکترونیکی ارائه می گردد.

سوالات متداول

برای واریز مبلغ ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان پایه ششم از چه سایتی باید اقدام نمود؟

این افراد می توانند از درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش هزینه را پرداخت نمایند.

داوطلبان آزمون پایه دهم مدارس تیزهوشان از چه سایتی می توانند هزینه ثبت نام را واریز نمایند؟

برای پرداخت هزینه می توانند از طریق سایت azmoon.medu.ir اقدام کنند.

داوطلبان آزمون تیزهوشان، چگونه می توانند رمز همگام را دریافت نمایند؟

می توان از مدیر مدرسه یا معاون آموزشی منطقه این مورد را دریافت کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *