توصیه های عالی برای موفقیت در شب امتحان

شب امتحان چطور درس بخوانیم

فهرست مطالب

مقدمه

میدانستید که شب امتحان یکی از مهم ترین ساعات زندگی برای هر فرد محصلی است. نوع غذایی که میخورید، میزان مطالعه ای که دارید شرایط استراحت و فکری و ذهنی شما همه بر میزان موفقیت شما در امتحان فردا موثر است. با ما همراه باشید تا در مورد این قضیه بیشتر صحبت کنیم.

 رعایت توصیه های زیر به موفقیت شما در شب امتحان کمک میکند:

شب امتحان حتما یک غذای سبک مقوی بخورید

سعی کنید یک غذای سبک بخورید برای کسب انرژی باید حتما چیزی بخورید. بعضی داوطلبان به دلیل اضطراب در شب و روز امتحان دچار حالت تهوع و بی اشتهایی میشوند. از آنجا که برای پاسخ دادن نیاز به انرژی دارید و مغز باید فسفر بسوزاند حتما سعی کنید مواد غذایی سبک مثل اسموتی یا گردو و نان و پنیر و امثال این ها را قبل از امتحان بخورید. یا از میوه هایی مانند موز استفاده کنید که شما را سیر نگه میدارد.

بیشتر بخوانید: تکنیک های حرفه ای برای جلوگیری از فراموشی در امتحان

غذاهای مغزی برای مغز بخورید

از خوردن غذاهایی مانند مواد خیلی شیرین یا فست خود و سرخ کردنی ها در شب امتحان و البته در حالت کلی پرهیز کنید. این نوع غذاها عملکرد مغز را به شدت کاهش میدهند. چون غذاهای به شدت شیرین یا چرب یا غذاهای فست فودی برای هضم نیاز به زمان دارند و انرژی زیادی را از مغز میگیرند. البته که در حالت کلی باید از خوردن این غذاها اجتناب کرد اما در شب امتحان به طور موکد خوردن این مواد توصیه نمیشود.

شب امتحان چی بخوریم

غذاهای سرشار از پروتئین و کم چرب بخورید. غذاهایی که برای مغز مفیدند. ماهی، مغزجات، میوه خشک، سبزیجات خام و پخته، تخم کتان، تخمه آفتاب گردان و… برای مغز مفیدند . در عوض خوراکی هایی مانند بیسکوییت ، دسرها، کلوچه ها، چیپس و پفک و مانند این ها برای کارای مغز بسیار مضر هستند.

 از مصرف نوشیدنی های الکی در شب امتحان واقعا پرهیز کنید. این مواد سطح هوشیاری شما را تا ساعت ها به شدت کاهش میدهند. موادی مانند کربوهیدرات ها زمانی که به تنهایی مصرف میشود به جای هوشیاری خاصیت آرامبخشی دارند. بنابراین سعی کنید از این مواد مانند برنج و ماکارونی و سیب زمینی تا حد امکان کمتر استفاده کنید.

سعی کنید از مایعات بیشتر استفاده کنید چون عملکرد مغز را در امتحان زیاد میکنند. از نوشیدنی های محرک مانند قهوه و مواد کافئین دار مانند چای کمتر استفاده کنید. از چای کمرنگ و بدون قند و شکر استفاده کنید.

شب امتحان فرصتی برای مرور است

از خواندن مطالب جدید در شب امتحان اکیدا خودداری کنید. اضافه کردن محتوای جدید و مرور نکردن مطالب قدیمی باعث جایگزینی مطالب جدید و فراموشی مطالب قبل میشود. سعی کنید تا جای ممکن مطالب جدید به مغز اضافه نکنید و سعی کنید مطالب قبلی را در حافظه خود مرور کنید.

بنابراین در یک جای ساکت و با تمرکز کامل مطالب و یادداشت های قبلی خود را مرور کنید.

شب امتحان چطور مرور کنیم

یادداشت برداری کنید

از قبل مطالب مهم را در یک دفترچه یادداشت کنید. از این دفترچه برای مرور کردن مطالب در روزهای آخر استفاده کنید. بدون یادداشت برداری شانس شما برای مرور خیلی کمتر میشود.

تحلیل سوالات کنکور تجربی در سال 1401

 استراحت کافی داشته باشید

این مساله بسیار مهم است. شب امتحان به اندازه کافی بخوابید. اکثر دانش آموزان برای اینکه بتوانند از آخرین روزهای خود به بهترین شکل استفاده کنند حتی ساعات نزدیک به امتحان یا کنکور را نیز بیدار میمانند. این کار اشتباه ترین کار است. زیرا مغز زمانی که به حد کافی استراحت نکند نمیتواند تحلیل و تمرکز داشته باشد و دچار فراموشی موقت میشود. بنابراین حتما در شب امتحان خواب کافی داشته باشید.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره 5 توصیه اکید برای گذراندن شب امتحان صحبت شد. تلاش شد مهم ترین نکات لازم برای برگزاری یک شب امتحان خوب را بیان کنیم. شما عزیزان در صورتی که سوالی داشتید میتوانید با همکاران ما در میان بگذارید:

 جهت مشاوره کنکور 1402 با ما در ارتباط باشید

مشاوره کنکور 1402

 

 چنانچه نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های مطالعه داشتید می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی تماس بگیرید.

 سوالات رایج

بهترین مواد غذایی برای شب امتحان چیست؟

مواد کم کالری و پروتئینی و سبک

✅ عامل اصلی برای حفظ تمرکز در آزمون؟

استراحت کافی

چه مواد غذایی را در شب آزمون نباید بخورید؟

مواد شیرین و فست فود ها

5/5 - (2 امتیاز)