تغییر رشته پایه یازدهم

فهرست مطالب

مقدمه

یکی از حساس ترین دوران برای تحصیل دانش آموزان دوره سرنوشت ساز انتخاب رشته پایه دهم است. دانش آموز در پایه دهم باید رشته خود را از بین  شاخه ریاضی، تجربی، انسانی، کاردانش و فنی حرفه ای انتخاب کند.

در این مرحله دانش آموز باید دقت زیادی به خرج دهد. گاهی اوقات برای دانش آموز پیش می آید که بخواهد تغییر رشته دهد. در این بخش قصد داریم درباره شرایط تغییر رشته پایه یازدهم صحبت کنیم. در انتهای این بخش چنان چه سوالی داشتید با مشاوران مشاوره تحصیلی پوردستمالچی در میان بگذارید.

شرایط تغییر رشته در پایه یازدهم

هر دانش آموزی در پایه یازدهم میتواند با موافقت مدیر مدرسه و موافقت کمیسیون موارد خاص واحد آموزش پرورش منطقه خود رشته تحصیلی خود را تغییر دهد. البته در این حین باید موارد زیر را در نظر داشته باشد:

1) ابتدا فرم درخواست تغییر رشته پایه یازدهم را تکمیل کنید

اگر دانش آموز به دنبال تغییر رشته پایه یازدهم باشد باید در حدود 2 هفته قبل یعنی پیش از امتحانات خرداد یا شهریور برای تغییر رشته اقدام کند.

والدین دانش آموز باید فرم را تایید کنند یک نسخه از فرم در دست دانش آموز و نسخه دیگر در دست والدین خواهد بود.

2) پس از اینکه فرم به دست مدیریت مدرسه رسید دانش آموز منتظر تایید توسط مدیر میماند. فرم مذکور بعد از تایید باید توسط آموزش پرورش منطقه یا شهر نیز تایید شود.

3) دانش اموز بعد از تایید فرم باید در امتحانات تغییر رشته پایه یازدهم شرکت کند و در صورت قبولی تغییر رشته خواهد داد.

4) در صورتی که نمره مورد نظر توسط دانش آموز کسب کند و سایر شرایط تغییر رشته پایه یازدهم را داشته باشد باید دروس دیگر رشته جدید را نیز تطبیق دهد. وی باید باقیمانده دروس پایه دهم و یازدهم را در تابستان یا دی طی کند. فقط به چند نکته توجه داشته باشید:

✔️ دروسی که در هر دو رشته یکسان باشند به عنوان دروس گذرانده شده در نظر گرفته میشوند.

✔️ درس هایی که کد یکسانی ندارند اما محتوای مشابهی دارند میتوانند تطبیق داده شوند. نمرات این درس ها میتوانند جایگزین درس های با محتوای مشابه شوند.

 جمع بندی:

در این بخش به شرایط تغییر رشته پایه یازدهم برای دانش آموزانی که قصد تغییر رشته دارند پرداختیم. امید است این بخش توانسته باشد ابهامات شما عزیزان را در رابطه با این موضوع خاص پوشش دهد. با کارشناسان مجموعه آموزشی تحصیلی پوردستمالچی در ارتباط باشید

مشاوره کنکور 1402

 سوالات رایج

✅ زمان مناسب برای تغییر رشته دانش آموزان یازدهم چه زمانی است؟

حدود 2 هفته قبل یعنی پیش از امتحانات خرداد یا شهریور

اولین مرحله درخواست تغییر رشته چیست؟

تکمیل فرم درخواست تغییر رشته پایه یازدهم

آیا در مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی مشاوره کنکور نیز انجام میشود؟

بله در این مرکز مشاوره کنکور و مشاوره ویژه سال های پایه نیز انجام میشود.

5/5 - (1 امتیاز)