دانشگاه فرهنگیان

فهرست مطالب

مقدمه

دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه های تربیت معلم سابق است که در جهت تربیت دبیرهای شاغل در آموزش و پرورش شروع به کار کرده است. تمامی واحدهای آموزشی و تربیت معلم در سراسر کشور با هم ادغام شده اند و داوطلبان علاقمند به تحصیل باید در کنکور سراسری شرکت کنند و مشغول به تحصیل در این رشته ها شوند.

داوطلبان به عنوان یکی از دانشگاه های مورد علاقه بعد از قبولی در آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان را انتخاب میکنند. این نیروها در واقع جذب آموزش و پرورش میشوند. دانشگاه فرهنگیان در واقع دانشگاهی است که زیر نظر وزارت اموزش و پرورش فعالیت دارد این دانشگاه در واقع چندین پردیس و مرکز آموزشی وابسته دارد و در راستای تربیت معلم های جدید این مراکز تحت عنوان نام این دانشگاه گرد هم آمده اند. اما با توجه به این که داوطلبان رقابت شدیدی با هم دارند به این دلیل که افراد با قبولی در این دانشگاه بعد از قبولی دارای شغل خواهند بود و شرایط کاری خوبی دارند. بنابراین دانشجویان باید بتوانند در این رقابت نفس گیر پیروز شوند. یکی از شرایط اصلی بعد از کسب نمره قبولی در کنکور برای داوطلبان دانشگاه فرهنگیان قبولی در مصاحبه های این دانشگاه است.

در نتیجه برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان در حالت کلی باید از شرایط پذیرش در این دانشگاه اطلاعاتی داشته باشید که در این بخش مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی این اطلاعات را در اختیار شما میگذارد.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

اولین گام برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام در کنکور سراسری است. بعد از شرکت در آزمون کنکور و کسب نمره قابل قبول میتوان در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرد.

البته شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در سازمان سنجش بعد از انتشار دفترچه ثبت نام در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت اما در اینجا ما اشاره کوتاهی به این شرایط خواهیم داشت:

نمره کل علمی داوطلب باید بالاتر از 6500 باشد

داوطلب باید حداکثر 24 ساله باشد

داوطلب باید حداقل معدل لازم دوره متوسطه دوم ( دهم، یازدهم و دوازدهم ) را داشته باشد این معدل معمولا در دفترچه انتخاب رشته عنوان میشود و حدود 14 به بالا است.

داوطلب باید بومی محل مورد نظر انتخابی باشد

سلامت جسمی و روانی برای این رشته الزامی است

 بیشتر بخوانید: معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

از ثبت نام تا قبولی در دانشگاه فرهنگیان

تمامی مراحل ثبت نام تا قبولی در این دانشگاه از طریق سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام میگردد.

در حالت کلی مراحل زیر برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان الزامی است:

ابتدا فرم ثبت نام را از طریق سایت سنجش دریافت کرده و ان را تکمیل کنید. قبل از پر کردن فرم دفترچه راهنما را مطالعه کنید و فرم را با دقت تکمیل نمایید. حتما دقت کنید که شرایط لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان را داشته باشید.

بعد از اینکه کنکور سراسری را دادید در صورتی که با توجه به رتبه و تراز در دانشگاه مجاز شده باشید میتوانید برای انتخاب رشته های مورد علاقه خود به شرط بومی بودن و رتبه و تراز کارنامه خود اقدام کنید.

  سعی کنید تا حد لزوم رتبه و تراز خود را با داوطلبان سال های قبل مقایسه کنید. در این صورت میتوانید به راحتی برای چینش رشته محل ها اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته دبیری 

 مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

در آخرین مرحله بعد از اینکه نمرات شما حد نصاب لازم را به دست آورد  به مرحله مصاحبه وارد میشوید. دقت کنید همان طور که در قبل نیز گفته شد دانشگاه فرهنگیان دارای دو مرحله عملی و کتبی است. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل سنجش توانایی علمی و سلامت روانی و جسمانی است.

در هنگام مصاحبه باید حتما باید مدارک درخواستی برای دانشگاه فرهنگیان را که در سایت سنجش آمده است با خود همراه ببرید. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که دعوت شدن به مصاحبه نیز به معنای پذیرفته شدن در این دانشگاه نیست و شما باید در مرحله آخر نیز پذیرفته شوید که پذیرش نهایی شما مورد قبول واقع شود.

در آخر نیز جمع بندی داشته باشیم از

مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

دانشجو از لحظه ورود استخدامی آموزش پرورش محوب میشود

دانشجو از همان لحظه ورود کمک هزینه و به نوعی حقوق دریافت میکند

مدت زمان تحصیل دانشجو برای آنان سابقه خدمت محسوب میشود

تحصیل به شکل شبانه روزی است و دانشگاه دارای خوابگاه است

دانشجو از ترم چهارم در قالب کاروزی شروع به تدریس در مدارس میکند

دانشجوهای پسر از خدمت سربازی معاف میشوند و بعد از اتمام تحصیل فقط باید دوره آموزشی بگذرانند

بعد از اتمام خدمت دانشجوها بیمه بازنشستگی و سلامت نیز خواهند داشت

در صورتیکه قصد خروج از کشور را داشته باشند نیز این امکان وجود دارد

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه پذیرش در دانشگاه و قبولی در کنکور سراسری را داشته باشید کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

 مرکز مشاوره درسی پوردستمالچی با بیش از 18 سال سابقه

 سوالات رایج

اصلی ترین شرط بعد از آزمون کنکور برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان چیست؟

تراز بالای 6500 سایر شرایط در مقاله قید شده

نتایج اولیه و نهایی دانشگاه فرهنگیان چه زمانی اعلام خواهد شد؟

 همزمان و مقارن با کنکور سراسری

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *