پردرآمدترین مشاغل در ایران

فهرست مطالب

مقدمه

اگر به دنبال پردرآمدترین مشاغل در ایران هستید باید بدانید که هیچ شغلی در دنیا وجود ندارد که به سادگی و یک شبه شما را به درآمدهای بالا برساند! البته مشاغلی وجود دارند که ظرفیت بسیار بالایی برای رسیدن به درآمدهای زیاد دارند اما هر شغلی برای به ثمر رسیدن نیازمند تلاش و زحمت است.

✔️اگر شما به دنبال یافتن شغل مناسب هستید احتمالا:

✔️یا کنجکاوی شما را به دنبال پاسخ این سوال به فضای وب کشانده

✔️یا هنوز شغل مناسبی برای خود انتخاب نکرده اید و نمیخواهید اشتباه کنید

✔️برای برنامه شغلی به دنبال ایده هستید

✔️از شغل فعلی خود ناراضی هستید و به دنبال شغل پردرآمدی هستید و هزاران دلایل معلوم و نامعلوم دیگر…

اگر به دنبال یافتن شغلی هستید که آینده خود را با آن تامین کنید جای درستی آمدید! هر دانشجو یا دانش آموزی از تحصیل خود هدفی دارد و هیچ فردی بی هدف به دنبال تحصیل نیست!

واقعیتی درباره مشاغل

واقعیتی که درباره تمامی مشاغل به طور یکسان وجود دارد این است که حتی پردآمدترین مشاغل ایران هم میتوانند تغییر جایگاه بدهند. اولین و مهم ترین مقوله میزان زمان و انرژی است که صرف هر شغل میکنید. به طور مثال یک مغازه سوپر مارکت یا هایپر مارکت میتواند به اندازه ای درآمد داشته باشد که شما را به رویاهایتان برساند اما در عین حال هم میتواند راکدترین شغل دنیا برای شما باشد. همه چیز در درجه اول به خود شما بستگی دارد.

بسته هدایت شغلی و تحصیلی پوردستمالچی

درآمد هر شغلی میتواند در جایگاه خودش ارتقا داده شود اما ما در این بخشش از مجموعه مقالات مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی مشاغلی را عنوان میکنیم که به درآمدهای خیلی بالا به لحاظ اجتماعی خواهد رسید. مشروط بر اینکه انرژی کافی را برای آن ها صرف کنید:

در کنار تمامی مشاغل پردرآمد مانند پزشکی، جراح زیبایی، وکالت، صنایع گردشگری و.. تعداد زیادی مشاغل نوظهور و عمومی وجود دارند که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

پردرآمدترین مشاغل ایران

صنعت غذا

مساله مربوط به غذا و مواد غذایی و تمامی مسائل جانبی همیشه مهم هستند. مسائل جانبی مربوط به بسته بندی، نگهداری، آماده سازی و موارد اصلی مربوط به صنایع غذایی در صورتی که با مدیریت و برنامه همراه باشند منبع درآمدهای فوق العاده هستند.

طراح مد و لباس

در حال حاضر پوشاک نیز به همراه صنایع غذایی جز پردرآمدترین مشاغل ایران محسوب میشوند. شما میتوانید به صورت خودجوش به آموزش های لازم در این زمینه بپردازید یا تحصیلات این زمینه را تکمیل کنید. مهم ترین نکته در این رشته دداشتن ابتکار عمل و خلاقیت در طراحی به گونه ای است عامه پسند و متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه ایرانی باشد.

بیشتر بخوانید: تغییرات اساسی کنکور 1402 

تورلیدر یا راهنمای گردشگری

از پان جا که کشور ایران جاذبه های گردشگری بسیار چشمگیری دارد در خارج از کشور بسیار مورد توجه است. بنابراین در صورتی که به زبان های خارجی بخصوص انگلیسی به حد کافی تسلط داشته باشید؛ همچنین با فرهنگ، نقاط گردشی، جاذبه های ریز گردشگری یک ناحیه، بازارهای تاریخی، طبیعت و.. آشنایی داشته باشید میتوانید تا حد زیادی در این شغل موفق باشید.

طراح دکوراسیون

با توجه به تغییرات زیاد در دنیای امروز و تمایل به سمت زیبایی و سرمایه داری رفتن محیط؛ افراد علاقه زیادی به تغییر فضای خانه و محل کار خود دارند. تا حدی که گاهی دیده میشود که حتی حاضرند در این مسیر هزینه های زیادی نیز بکنند. نیاز به مصرف گرایی و گرایش شدید به به روز بودن افراد در صورتی که تفکر خلاق و مبتکرانه داشته باشید از ثروتمندان این حوزه خواهید شد.

 مترجمی

تسلط به یک زبان زنده و معمول دنیا مساله ایست که هرگز کم اهمیت نخواهد شد. در بسیاری از کشورها مساله ترجمه و تسلط به یک زبان با توجه به گستردگی روابط بین المللی مانند روابط حساس سیاسی و تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد. این شغل در سطوح مختلف مانند مترجمی شکرت های بین المللی و تجاری درآمد بسیار بالایی دارد.

طرح ویژه اردوی مطالعاتی نوروز 1402

 برنامه نویس و طراح و توسعه دهنده وب

با توجه به پیشرفت دنیای تجارت الکترونیک و نیاز جامعه ایرانی برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران محسووب میشود. در صورتی که شما دانش برنامه نویسی را کسب کنید و استعداد لازم را نیز داشته باشید چون هزینه های راه اندازی این کار کم است به درآندهای بالایی خواهید رسید.

برای تبدیل شدن به یک طراح وب خوب نیز باید ؟

به زبان های نشانه گذاری  HTML مسلط باشد

زبان CSS برای استایل دهی را مسلط باشد.

جاوااسکریپت زبان اسکریپت نویسی تحت وب و جی کوئری نیز کتابخانه جاوااسکریپت میباشد.

اپلیکیشن نویسی موبایل

از پردرآمدترین مشاغل در ایران محسوب میشود. اپلیکیشن نویسی ام به موازات برنامه نویسی و طراحی وب و گاهی شاید بیشتر از آن درآمد زاست. نمونه برنامه های موبایل پردرآمد در کشور ما نیز برنامه های اسنپ و تپ سی است. برنامه های موبایل خدماتی یکی از بهترین راه های کسب درآمد در ایران است.

 از دیگر مشاغل پردرآمد در ایران عبارتست از:

بلاگری و تولید محتوا

تدریس آنلاین

مشاغل مربوط به حوزه کشاورزی و دامپروری

کسب و کار اینترنتی مانند وبسایت های فروشگاهی

مدیر شبکه های مجازی

تولید کننده محتوای متنی و تصویری

فروشنده محصول در اینستاگرام

 جمع بندی

در این مقاله از مجموعه مقالات مرکز مشاوره پوردستمالچی در مورد پردرآمدترین مشاغل در ایران صحبت کردیم. از اصلی ترین روش های کسب درآمد در کنار نوع شغل علاقه، زمان و انرژی است که برای شغل و پیشرفت خود میگذارید. در دوران تحصیل عاقلانه و براساس استعداد، علاقه و موقعیت کاری رشته خود درس میخوانیم تا برای آینده در رشته ای که در آن تحصیل میکنیم فرد مفیدی باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *