فهرست مطالب

مقدمه

یکی از حساس ترین و مهم ترین مسائل برای یک دانش آموز در حین تحصیل، دارا بودن بیمه دانش آموزی است. این مساله از مهم ترین مواردی است که باید توسط مدیر مدرسه مورد توجه قرار بگیرد. داشتن بیمه برای دانش آموز هنگامی که از محیط خانه خارج میشود مانند بیمه کاری و شاید ضروری تر است. چرا که هر اتفاقی ممکن است در خارج از خانه برای دانش آموز رخ دهد. با مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی همراه باشید

 بیمه دانش آموزی چیست

اولین نکته ای که باید در نظر گرفته شود این است که خانواده ها نیاز دارند در این مورد آگاهی کامل داشته باشند. بسیاری از خانواده های ایرانی در این باره اطلاعات کافی ندارند در نتیجه وجود بیمه دانش آموزی برای فرزند خود ضروری نمیدانند. در درجه اول این وظیفه مسول و مدیر است که در این مورد اطلاعات کافی بدهد. اتحاد بین بخش های مختلف مدرسه نیز سبب اطلاع رسانی سریعتر میشود.

همچنین خانواده باید از اطلاع رسانی های مدرسه آگاهی کافی داشته باشد و با فرزند خود تعامل کافی داشته باشند. این امر سبب میشود تا اخبار جدید را به سرعت دریافت کند. کارت بیمه دانش آموزی تمام پوشش های بیمه ای را در بر میگیرد. بنابراین میتوان گفت یکی از کامل ترین انواع بیمه هاست.

مراحل دریافت کارت بیمه دانش آموزی

بعد از تصمیم به دریافت کارت بیمه دانش آموزی ابتدا باید دانش آموز را در سایت همگام ثبت نام کنید. برای ثبت نام اولیه نیاز به مشخصات، شماره ملی، آدرس، نام واحد آموزشی و.. است. دقت کنید اطلاعات این قسمت باید درست تکمیل شود وگرنه فرزند مشمول بیمه نخواهد شد.

برای ثبت نام بیمه دانش آموزی باید هزینه ای توسط والدین پرداخت شود. این میزان هزینه بسته به زمان و شرایط متفاوت است. در نهایت بعد ازتکمیل فرم بیمه داشن آموزی نیاز است که مهر و تایید واحد آموزشی نیز روی آن قرار داده شود. با ما همراه باشید تا مراحل ثبت نام بیمه دانش آموزی را به طور کامل برای شما شرح دهیم:

ثبت نام بیمه دانش آموزی ( تصویری)

راهنمای ثبت نام بیمه دانش آموزی

 برای ثبت نام طبق تصویر زیر ابتدا وارد سایت همگام شوید. بعد  از ورود با صفحه ای روبرو میشوید که حاوی سه گزینه است:

راهنمای ثبت نام بیمه دانش آموزی

 

ثبت نام، اعلان خسارت و ثبت مستندات پرداخت.

با کلیک بر روی گزینه ثبت نام وارد صفحه ای میشوید که باید کلاس دانش آموز انتخاب شود. در این صفحه برای ثبت بیمه دانش آموزی باید کلاس مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از مشاهده لیست دانش آموزان بر روی گزینه سبز رنگ ثبت بیمه دانش آموزان کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام بیمه دانش آموزی

قسمت دوم شما را به صفحه ای هدایت میکند که باید نوع بیمه دانش آموزی انتخاب شود. انواع بیمه های مشخص شده در این صفحه عبارتست از: بیمه فرزندان شهید (رایگان)، عادی، بیمه جانبازان، تحت پوشش کمیته امداد (رایگان) و تحت پوشش بهزیستی (رایگان).

بسته به نوع بیمه یکی از موارد را انتخاب میکنید. بعد از آن بر روی ذخیره کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.

راهنمای ثبت نام بیمه دانش آموزی

مدت اعتبار کارت بیمه دانش آموزی

دقت کنید برای هر بیمه ای که ثبت شود مدت اعتبار تا یکسال خواهد بود.

کارت بیمه دانش آموزی شامل چه مواردی میشود

✅ برای مطلع شدن از اینکه این بیمه چه مواردی را پوشش میدهد حتما این بخش را مطالعه کنید:

✅ پرداخت هزینه های مربوط به سمعک و کاشت حلزون در گوش

✅ غرامت ناشی از فوت

✅ پرداخت هزینه های مربوط به درمان سرپایی بیماری ها

✅ هزینه بیماری های صعب العلاج

✅ پرداخت غرامت نقص عضو

✅ پرداخت هزینه های مربوط به جراحی در صورت بستری شدن

✅ هزینه های پیوند و خرید کلیه

✅ جبران خرید ویلچر به تعداد 400 تا

✅ جبران خسارت ناشی از فوت در مدرسه به دلیل بروز حادثه به تعداد 100 عدد

جمع بندی

تلاش کردیم شما را با بیمه دانش آموزی، مواردی که تحت پوشش آن قرار میگیرد، مراحل ثبت نام تصویری این بیمه به طور کامل آشنا کنیم. در صورتی که دراین زمینه سوال یا ابهامی داشتید حتما با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در انتهای این پست درمیان بگذارید:

 

سوالات رایج

✅ کدام یک از انواع بیمه دانش آموزی رایگان است؟

بیمه شهدا و جانبازان و بهزیستی

✅ برای ثبت نام بیمه دانش آموز باید وارد کدام سایت شوید؟

سایت همگام

✅ مدت اعتبار بیمه دانش اموزی چه مدت است؟

یکسال

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *