دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1401

فهرست مطالب

مقدمه

به کارگیری تکنیک های انتخاب رشته موفق می تواند سرنوشت شما را رقم بزند. انتخاب رشته دقیق و اصولی آینده شما را تضمین خواهد کرد. شما به کمک تکنیک هایی که مشاور تحصیلی در اختیارتان می گذارد به تعیین رشته می پردازید. وارد شدن به یک رشته دانشگاهی مسیر آینده شما را مشخص می کند. در صورتی که به رشته خود علاقه داشته باشید می توانید با انگیزه فراوان به مسیر خود ادامه دهید.

شما با استفاده از تکنیک انتخاب رشته موفق توانمندی های خود را بهتر می شناسید و همسو با آن گام بر می دارید. در مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی تلاش می شود که خواسته ها و درونیات یک فرد به درستی شناسایی شود. به این ترتیب نتیجه تعیین رشته نیز می تواند رضایت بخش باشد.

داوطلبان کنکور گام به گام به کمک مشاور تحصیلی مراحل این انتخاب سرنوشت ساز را طی می کنند و به چیدمان لیست انتخاب رشته می پردازند. در نظر گرفتن نکات مختلف هنگام تعیین رشته اهمیت زیادی خواهد داشت.

معرفی چند تکنیک انتخاب رشته موفق

تکنیک انتخاب رشته موفق باعث می شودکه انتخاب های شما واقع گرایانه و اصولی باشد. مشاور تحصیلی وظیفه دارد با برگزاری جلسات مشاوره به داوطلب کنکور و خانواده ایشان اطلاعات دقیقی ارائه نماید.

در زیر به چند تکنیک انتخاب رشته موفق پرداخته می شود:

تکنیک اول، شناخت خود

شما تا چه حد خود را می شناسید؟ مسلما برای یک نوجوان هفده ساله شناخت درونیات و خواسته هایش کار آسانی نیست. اما در صورتی که با افراد با تجربه تماس داشته باشد می تواند استعداد های خود را بهتر بشناسد.

در تکنیک انتخاب رشته موفق با همراهی مشاور تحصیلی اهداف شما مشخص می شود. گذشته شما مورد بررسی قرار می گیرد. اینکه از کودکی رویای پرداختن به چه کاری را در سر داشته اید؟ چه توانمندی هایی در این زمینه کسب کرده اید؟ در حال حاضر می توانید با وارد شدن به کدام رشته دانشگاهی آینده خود را بسازید؟

تکنیک دوم، معرفی رشته های دانشگاهی

 شما باید با رشته های مختلف دانشگاهی آشنا شوید. در سال های اخیر رشته های نوظهوری به نظام آموزشی وارد شده که نیروهای جوان را به خود جذب کرده است. باید توجه داشت که برخی از این رشته ها علی رغم عنوان های جذابی که دارند آینده مشخصی در انتظارشان نخواهد بود. بنابراین با کمک کارشناس تعیین رشته باید به بررسی رشته های مختلف پرداخت.

تکنیک سوم، ارزیابی امکانات و شرایط

تکنیک انتخاب رشته موفق زمانی کارآمد خواهد بود که شما از امکانات خود شناخت کافی داشته باشید. شما به امکانات مادی برای ادامه تحصیل در رشته ها و دانشگاه های مختلف نیاز دارید. علاوه بر آن سرمایه معنوی شما کارنامه و ترازی است که از شما به دست آمده است. رتبه شما نشان می دهد که در کدام رشته های دانشگاهی می توانید وارد شوید و شرایط شما به چه صورت است. بنابراین وضعیت شما هم نظر اقتصادی و هم توان علمی بررسی خواهد شد.

استفاده از تکنیک انتخاب رشته موفق در کنکور سراسری

مشاور تحصیلی تکنیک انتخاب رشته موفق را برای شما شرح می دهد و پس از آن به شما کمک می کند که به درستی از آن استفاده کنید. کنکور سراسری یک فرصت محدود است که در اختیار یک نوجوان گذاشته می شود. شما در این بازه زمانی می توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را مشخص کنید. مسلما تصور چنین چیزی می تواند برای شما استرس زا باشد. اینکه در یک سال تحصیلی هدفمند به مطالعه کتاب ها بپردازید و در عرض چند هفته تکلیف انتخاب رشته خود را مشخص نمایید.

اما با استفاده از تکنیک انتخاب رشته موفق و با همراهی مشاور تحصیلی می توان این مسیر را با آرامش بیشتری طی کرد. در مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی کارشناسانی حضور دارند که به شما کمک می کنند به درستی کارنامه خود را آنالیز کنید و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید.

تعیین آینده شغلی با کمک مشاوره تحصیلی

مهمترین تکنیک انتخاب رشته موفق شناسایی رشته های دانشگاهی است. رشته های آینده دار و رشته های پولساز دانشگاه را شناسایی کنید. پیشرفت تحصیلی تنها یکی از اهداف شما برای رفتن به دانشگاه است. حقیقت آن است که کسب درآمد از مهمترین دلایل افراد برای ادامه تحصیل می باشد.

از الزامات طرح تکنیک انتخاب رشته موفق معرفی رشته های پردرآمد به داوطلبان است. بازار کار هر رشته مورد بررسی قرار می گیرد. قوانین انتخاب رشته، تغییر رشته، قوانین مربوط به نظام وظیفه برای آقایان و سایر موارد شرح داده خواهد شد. در نهایت شما بر اساس اطلاعاتی که در اختیارتان قرار داده می شود لیست تعیین رشته را تایید می کنید.

در سال های گذشته مانورهای زیادی بر روی رشته هایی همچون پزشکی، دندان پزشکی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، داروسازی، معماری، حقوق و…. داده می شد. این رشته ها اگر چه هنوز هم در ایران مورد توجه عده بسیاری از داوطلبان است. اما شناسایی سایر رشته ها و بازار کار پر درآمد آن افراد زیادی را به خود جذب کرده است. رشته هایی همچون هوش مصنوعی، آی تی، مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، رشته های پیراپزشکی مانند بینایی سنجی، شنوایی سنجی و… میتوانند بازار کار مناسبی داشته باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

تاثیر انتخاب رشته اصولی در قبولی دانشگاه

یادگیری تکنیک انتخاب رشته موفق این مزیت را دارد که شما را با رشته های مختلف آشنا می کند. در موسسات برتر مشاور تحصیلی با تجربه و تخصص کافی که در اختیار دارد شما را راهنمایی خواهد کرد.

آشنایی با رشته هایی مانند مهندسی شهرسازی، مهندسی ایمنی، مهندسی مدیریت اجرایی یا MBA ، علوم و فنون هوانوردی، مهندسی رباتیک، مهندسی انرژی، مهندسی اپتیک و لیزر و همچنین شناخت رشته های علوم انسانی مانند علوم ارتباطات اجتماعی، مدیریت هتلداری، امور گمرکی، و رشته های هنر و زبان مانند صنایع دستی، کارشناسی فرش، موزه داری، عکاسی، زبان آلمانی، زبان روسی و … می تواند در انتخاب شما اثر گذار باشد.

جمع بندی

در این مقاله اشاره ای کلی به تکنیک های انتخاب رشته موفق داشتیم. آشنایی با رشته های مختلف و به کارگیری تکنیک انتخاب رشته موفق به طور اصولی می تواند در تعیین مسیر آِینده به شما کمک کند. مشاوره تحصیلی با تحلیل دادهای آماری و بررسی ظرفیت دانشگاه ها، ارزیابی سهمیه، تعداد متقاضیان و…. شما را برای انتخاب نهایی راهنمایی خواهد کرد.

✅ اصلی ترین مزیت تکنیکی یک انتخاب رشته موفق چیست؟

معرفی رشته های پردرآمد به دانش آموز.

✅ اولین و مهم ترین تکنیک یک انتخاب رشته موفق چیست؟

شناخت دقیقی از خود و آنچه نیازهای خود است

✅ ایا در مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی جلسات مشاوره فردی و گروهی انجام میشود؟

بله این جلسات با تکیه بر شناخت داوطلب از خود، نیازها، علایق با تکیه بر ساختن آینده اوست.

✅ شکل کلی مشاوره های مرکز مشاوره پوردستمالچی چگونه است؟

این جلسات چه به شکل دوره ای و چه سالیانه شامل دسته کاملی از مجموعه عوامل تحصیلی، اجتماعی، روانشناختی و خانوادگی دانش آموز است. چرا که تمامی این عوامل در موفقیت تحصیلی دانش آموز دخیل است.

5/5 - (8 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *