نحوه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

فهرست مطالب

مقدمه

افرادی که مایل به شرکت در آزمون سراسری نیستند میتوانند در زمان های مشخصی با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دفترچه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی اقدام به ثبتنام نمایند. شما میتوانید شرایط لازم برای پذیرش دفترچه را مطالعه کنید و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام نمایید.

مساله ای که در مورد ثبت نام دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی وجود دارد، مهلت ثبتنام است. در صورتی که از شرایط و مهلت ثبت نام دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی اطلاع داشته باشید میتوان برای ثبت نام اقدام کرد. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی با این مقاله تا انتها همراه باشید:

زمان ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

با توجه به اینکه مهلت ثبت نام بدون کنکور در هر سال محدود است باید توجه داشته باشید تا از ثبتنام جا نمانید. ثبت نام براساس سوابق تحصیلی در دو مرحله مهر و بهمن صورت میگیرد. برای ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور در سال 1401 در نوبت مهر از مرداد تا شهریور فرصت هست. و برای نوبت دوم از از آذر ماه تا نهایتا بهمن سال 1401 فرصت ثبت نام هست. دانش آموزان سال دوازدهم نیز در صورت دریافت مدارک دیپلم خود تا شهریور میتوانند ثبت نام نمایند.

بیشتر بخوانید: شرایط ترمیم معدل کنکور

شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

با توجه به اهمیت پذیرش براساس سوابق تحصیلی باید داوطلب کلیه شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش با سوابق تحصیلی را داشته باشد وگرنه با درخواست موافقت نخواهد شد.

✅ تعهدنامه برای ادامه تحصیلی در صورت قبولی

✅ ارائه مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام جدید و قدیم، مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی ( برای افراد مقطع کارشناسی پیوسته )

✅ در صورتی که  مدرک دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که در آن شرکن میکند متفاوت باشد باید تفاوت درصد اعمال معدل کتبی لحاظ شود.

( راهنمای تصویری) نحوه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی SANJESH.ORG شوید روی کلمه سراسری سمت راست کلیک کنید.

نحوه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

در مرحله بعد با توجه به اینکه مهلت پذیرش برای مهر ماه سپری شده باید گزینه پذیرش براساس سوابق تحصیلی بهمن ماه 1401 را انتخاب کنید.

سپس هزینه مربوطه را پرداخت کنید.

نحوه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

سپس گزینه سامانه پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی مهر ماه 1401 “ویژه افرادی که در مرحله قبل ثبت نام نکرده اند” را کلیک کنید.

نحوه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

در این مرحله از ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی باید اطلاعات خواسته شده را دقیقا وارد نمایید.

نحوه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

سپس سریال خریداری به شما داده میشود که باید در نگهداری آن دقت نمایید. پس از آن وارد مرحله پرداخت میشوید.

نحوه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

پس از پرداخت هزینه باید همان سریال یادداشت شده را در این قسمت وارد کنید و اقدام به ورود نمایید.

نحوه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی

 قوانین پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی

دقت شود از آن جا که این انتخاب ها براساس سوابق تحصیلی دانش آموزان است در صورتی که داوطلبی دارای معدل بالاتر باشد پذیرش وی در اولویت قرار میگیرد.

برای ثبت نام داوطلب زمان مقررری در نظر گرفته شده که باید طبق موعد ثبتنام را انجا دهد. در صورتی که در موعد مقرر اقدام به ثبت نام ننماید مطابق آیین نامه اولویت با سایر افراد است.

در صورتی که رشته ای دارای شرایط خاص باشد دانشگاه یا موسسه آموزش عالی میتوانند با وی مصاحبه کنند. در غیر این صورت تخلف کرده و باید پاسخگو باشند.

طرح ویژه اردوی مطالعاتی نوروز 1402

در صورتی که  داوطلبی دارای سهمیه باشد:

در صورتی که داوطلبان دارای سهمیه باشند میتوانند از آن در پذیرش خود استفاده کنند. در حالت کلی 25 درصد افراد قبول شده براساس سوابق تحصیلی به سهمیه های آزادگان، جانبازان ، خانواده های شهید و.. به شرح زیر اختصاص میابد:

5 درصد از سهمیه مربوط به جانبازان زیر 25 درصد و خانواده آن ها.

5 درصد مربوط به نیروهای مسلح،  جهاد سازندگی و  داوطلبان بسیجی است.

در صورتی که مشمولین جانبازان، ایثارگران و یا خاناوده های آن ها ظرفیت را پر نکنند سایر داوطلبان عادی میتوانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه رتبه برتر کنکور باشم؟

دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی

حتما دقت کنید دفترچه دانلودی متناسب با سال و ماه جدید پذیرش باشد. چرا که شرایط سنجش ممکن است در طول زمان تغییر کند. در حال حاضر دفترچه ثبت نام دانشگاه براساس سوابق تحصیلی نوبت بهمن ماه هنوز منتشر نشده است.

نکته آخر

سعی کنید حتما از دانشگاه ارائه دهنده رشته بدون آزمون اطلاع داشته باشید. از آن جهت که به لحاظ مسافت، شرایط آب و هوایی، امکانات رفاهی و.. ممکن است با شرایط شما هم خوانی نداشته باشد بنابراین بهتر است حتما از دانشگاه های ارائه دهنده دروس اطلاعا کافی داشته سپس آن ها را گزینش نمایید.

 

طرح کلاس های جمع بندی پوردستمالچی

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *