مشاوره کنکور تجربی 1402

فهرست مطالب

مقدمه

برای شرکت در کنکور تجربی رویاهای زیادی در سر دارید؟ میدانید که تنها داشتن رویا برای موفقیت در کنکور کافی نیست؟ مشاوره کنکور تجربی یکی از ظریف ترین و حساس ترین وظایف تعریف شده برای یک مشاور است. یک مشاور با تجربه قبل از انجام مشاوره تخصصی یک سری نکات کلی در  اختیار داوطلب کنکور تجربی میگذارد. ما در این مقاله از مجموعه مقالات مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی به 10 مورد از بهترین نکات مشاوره کنکور تجربی 1402 اشاره میکنیم:

مشاوره کنکور تجربی به صورت تخصصی به معنی اطلاع از بودجه بندی، روش های تست زنی، حذفیات و مشاوره روانشناختی در کنکور و سایر موارد مورد نیاز داوطلب است.

در پایان اگر خواستار مشاوره تخصصی کنکور 1402 بودید حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 نکات طلایی مشاوره کنکور تجربی موفق

 حفظ تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی

با توجه به اینکه کنکور 1402 به سمت مفهومی شدن پیش میرود درک معنایی مطالبی که میخوانید بسیار مهم است. این امر تنها در سایه تمرکز در هنگام مطالعه ممکن است. ممکن است در هنگام کار یا مطالعه افکار آزار دهند بسیاری به ذهن شما هجوم بیاورد. بهترین کار برای رد کردن این افکار یادداشت کردن آن هاست. با خود بگویید ” بعد از اینکه این کار را تمام کردم حتما روی این مساله یا مسائل نیز فکر خواهم کرد.” قانون 5 ثانیه را فراموش نکنید:

این قانون میگوید: “زمانی که کاری دارید تا 5 بشمارید و سریع کار را شروع کنید” هر زمان تمرکزتان از بین رفت به محض اینکه متوجه شدید مجددا بشمارید و باز بزنید به دل ماجرا!

این قانون برای افزایش تمرکز بسیار موثر است.

 

 بیشتر بخوانید: روش های جلوگیری از حواس پرتی در امتحان

 سعی کنید منابع مفید و حداقل تهیه کنید

به دنبال منابع متعدد برای کنکور نباشید. این مورد زیان بسیاری به شما میرساند. اولا که انرژی شما را هدر میدهد، ثانیا حس ناامیدی و کمبود وقت را در شما القا میکند. چون شما فکر میکنید زمان کافی برای خواندن همه مطالب را ندارید. ضمن اینکه ممکن است شما در خواندن مطالب گیج و سردرگم شوید. بنابراین یکی از اکیدترین توصیه های مشاوره کنکور تجربی 1402 به شما این است که سعی کنید منابع مفید و موثر انتخاب کنید نه متعدد!

 بیشتر از منابع باید دقت کنید که زمان خود را صرف مهارت در تست زنی کنید.

 تست زنی را یاد بگیرید

این یکی از بزرگترین مهارت های هر فردی است. این که شما در جلسه کنکور تست زنی را خوب بلد باشید تنها راه حل کافی نیست! شما باید بدانید با توجه به دانش خود تست ها را چگونه الویت بندی کنید! اگر تستی برای شما سخت است باید آن را کنار بگذارید و اگر چنان چه قصد افزایش مهارت در درسی دارید به سراغ زدن تست های سخت درباره آن بروید. این مورد میتواند زمان بندی در تمامی دروس را نیز تراز کند.

از توصیه های اکید در مشاره کنکور تجربی به شما این است که حتما به سراغ آموزش تکنیک های تست زنی از موسسه های مشاوره متخصص باشید.

 حتما در جلسات رفع اشکال دروس شرکت کنید

مشاوره کنکور تجربی به دانش آموزان میگوید که چه جلسات رفع اشکال در مدرسه باشد و جه توسط مراکز مشاوره با تجربه و متخصص برگزار شود سعی کنید کلاس های رفع اشکال را از دست ندهید. برای رفع اشکال های خود از دانش آموزان و سایر افرادی که فکر میکنید به آن مبحث مسلط هستند نیز کمک بگیرید.

 

 نقاط ضعف را بهبود دهید و بر روی نقاط قوت تمرکز کنید

اگر داوطلب کنکور بودید یا اکنون در آزمون های کنکور آزمایشی شرکت کردید باید سعی کنید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید. مشاوره کنکور تجربی به داوطلبان این درس توصیه میکند که حتما به دنبال تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف با توجه به ازمون های آزمایشی، امتحانات یا کنکورهای سال های قبل خود باشند.

 به دروس عمومی هم مانند دروس تخصصی بها بدهید

مشاوره کنکور تجربی باید این مساله را در نظر بگیرد که بخش بزرگی از موفقیت داوطلب در گرو پاسخ دادن و تسلط به دروس عمومی است.  در صورتی که دروس عمومی را از دست بدهید بیش از 40 درصد موفقیت شما در آزمون سراسری کاهش میابد. پس بهتر است در دو روز یک بار را برای مرور این دروس ( طبق برنامه ریزی ) و هر روز را یک الی دو ساعت برای خواندن مطالب جدید در نظر بگیرید تا به تسلط در این دروس برسید.

 سرعت مطالعه خود را بهبود دهید

مدام خود را ملزم نکنید که برای خواندن دروس زمان زیادی نیاز است. شما میتوانید با افزایش تمرکز در مدت زمان کوتاه بهترین نتیجه را به دست آورید. تکنیک های بسیاری برای افزایش سرعت مطالعه مفید وجود دارد که اساسی ترین آن ها بالا بردن تمرکز ذهنی است. یک فرد موفق در کنکور تسلط بسیار زیادی به بر خود دارد، قادر به کنترل نسبی اوضاع درونی خود اطراف است و  روانشناس فردی خوبی است!

مشاوره کنکور 1402

 برنامه ریزی داشته باشید

حتما برنامه ریزی درستی داشته باشید. برنامه ریزی به این معنا نیست که یک برنامه در ذهن یا روی کاغذ بنویسید . ویژگی های بسیاری برای یک برنامه ریزی خوب وجود دارد: یکی از آن ها این است که برنامه باید به نیازهای شما توجه کند، متناسب با روحیات شما باشد، دارای زمان استراحت مناسب و به دفعات باشد، مستمر باشد و…

 در مشاوره کنکور تجربی تمامی این موارد با جزئیات و به تفصیل و برحسب آزمون شخصیت شناسی به شما گفته خواهد شد. با توجه به موارد مشابه توصیه میشود حتما برنامه ریزی را در کنار یک متخصص با تجربه انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نکات برنامه ریزی موفق تحصیلی

 کیفیت مهم تر از کمیت است

 این نکته بسیار مهم است. ما هنگام مشاوره کنکور تجربی به داوطلب توصیه میکنیم که هرگز به دنبال تسلط بر تمامی دروس نباشد. چرا که تسلط بر یک درس ارزش بیشتری از خواندن تعداد زیادی مطلب درسی دارد بدون اینکه به هیچ کدام به اندازه کفایت تسلط داشته باشید! پس سعی کنید در زمانی که در اختیار شماست به تسلط فکر کنید نه به تعدد!

 برنامه ریزی حجمی زمانی داشته باشید

این به این معناست که محتوا و زمان را با هم تنظیم کنید.یعنی به طور مثال X تایم را به مطالعه درس Y اختصاص دهید . این طور بهتر میتوانید به دروس خوانده شده در زمان مقرر رسیدگی کنید.

مشاوره کنکور تجربی در مورد دروس اختصاصی و اصلی

درس شیمی

اولین نکته ای که در مورد درس شیمی مهم این است که سوالات این گروه به شکل ترکیبی مطرح میشوند. یعنی شنا ابتدا باید به یک سطح تسلط در مورد مفاهیم درس برسید. سعی کنید سوالات را به صورت ترکیبی در هم ادغام کنید. یعنی موقع مطالعه مفاهیم مختلف درس را با هم ادغام کنید. در این صورت تسلط شما روی هر مبحث نیز افزایش میابد.

درس زیست شناسی

در مطالعه این درس سرفصل ها و عناوین را مطالعه کرده و متون و تصاویر را نیز مطالعه کنید. پس از برای تثبیت درس به سراغ تست زدن بروید. حتما مواردی که درست و یا غلط زدید را مطالعه کنید.

برای اینکه متوجه شوید چه تعداد از تست ها را یاد گرفتید مجدد خود را محک برنید . همان مبحث را تست بزنید و زمان و تعداد تست های درست را ملاک بررسی قرار دهید.

جمع بندی

در این مبحث یکی از بخش های مشاوره کنکور تجربی در مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی را مطرح کردیم. در کنار این مباحث سعی کردیم به 10 مورد از نکات مهم در مشاوره کنکور تجربی 1402 نیز اشاره کنیم. مشاوره تخصصی کنکور به صورت جزئی وارد هرکدام از این مراحل شده و با توجه به روحیات داوطلب این موارد را بررسی میکند.

5/5 - (3 امتیاز)