نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

فهرست مطالب

مقدمه

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 که شامل درصد ها و رتبه داوطلبان کنکور می باشد، مرداد ماه منتشر می گردد. از همین رو داوطلبان می توانند با مراجعه به وب سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org نسبت به رتبه و درصد های خود آگاهی یابند.

پس از اینکه کنکور سراسری برگزار گردید، داوطلبان منتظر نتایج اولیه کنکور خود هستند که در آن درصد ها، ترازها و نمره آخرین نفر درج شده است. بر اساس این موارد آنها می توانند یکی از دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور و … را انتخاب نمایند. در واقع این کارنامه مجاز بودن داوطلب برای انتخاب دانشگاه ها را نشان می دهد. از آنجا که آزمون دانشگاه سراسری و آزاد به صورت همزمان برگزار می شوند لذا افرادی که متقاضی ثبت نام در دانشگاه آزاد نیز هستند، می توانند نتایج خود را در کارنامه کنکور 1401 مشاهده نمایند. داوطلبانی که برای ثبت نام در دانشگاه های آزاد مجاز شده باشند، در کارنامه فوق به آنها کد دسترسی داده می شود.

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 چه زمانی منتشر می شود؟

بر اساس اطلاعات سال های قبل، عموما یک ماه پس از کنکور، نتایج اولیه آن در سایت سازمان سنجش درج می شود که افراد می توانند از آن بهره ببرند. کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401، در سایت سازمان سنجش به آدرس SANJESH.ORG منتشر می گردد که افراد بر اساس آن قادر خواهند بود وضعیت خود را سنجیده و اقدام به انتخاب رشته نمایند. البته باید در نظر داشته باشید که زمان انتشار کارنامه کنکور 1401 تاکنون اعلام نشده است. اما پیش بینی می گردد که این مورد نیمه اول مرداد ماه در سایت سازمان سنجش درج گردد. افرادی که مایل به انتخاب رشته بودند، می توانند این کار را با نرم افزار های موجود انجام داده و شانس قبولی خود را افزایش دهند.

 

 بیشتر بخوانید: راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

چگونه می توان کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 را در سایت مشاهده نمود؟

پس از انتشار نتایج اولیه کنکور، داوطلبان باید وارد وبسایت SANJESH.ORG شوند. سپس به کمک اطلاعات هویتی یا ثبت نامی خود که شامل شماره داوطلبی، شماره پرونده و کد رهگیری است، اقدام به دانلود کارنامه خود کنند. در ادامه تمام این موارد به صورت تصویری آموزش داده شده است.

  • ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به آدرس ORG شوید و کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 را مطابق با تصویر زیر با کلیک روی لینک کارنامه دریافت نمایید.
  • در صفحه جدیدی که باز می شود، داوطلبان می توانند نتایج اولیه کارنامه خود را با در دست داشتن یکی از موارد زیر دریافت نمایند:
    • شماره شناسنامه، پرونده و شماره سریال
    • شماره پرونده، شناسنامه و کد رهگیری
    • شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد

در نظر داشته باشید که در روش اول داوطلب باید اطلاعات شناسنامه و شماره داوطلبی خود را داشته باشد تا بر اساس آن جستجو انجام دهد. اما در روش دوم، نیاز به کد رهگیری است. کد رهگیری یک عدد 16 رقمی می باشد که پس از ثبت نام در کنکور، توسط سایت سنجش در اختیار افراد قرار داده می شود. در روش سوم از جستجوی کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401، شما می توانید با داشتن اطلاعات شناسنامه ای و شماره پرونده خود اقدام به رویت کارنامه خود کنید.

نکته: برای مشاهده نتایج اولیه کنکور 1401 چنانچه داوطلبی شماره شماره پرونده، کد رهگیری یا هر کدام از اطلاعات مورد نیاز را گم کرده باشد، می تواند از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نماید.

رویت کارنامه نتایج کنکور سراسری و مواردی که باید در نظر داشته باشید:

در کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 داوطلبان می توانند رتبه و تراز خود را در هر یک از دروس مشاهده نمایند. همچنین در کارنامه اولیه رتبه آخرین فرد قبولی نیز درج شده است که داوطلبان با در نظر گرفتن آن می توانند یک انتخاب رشته اصولی تری داشته باشند. البته باید دقت نمایید که انتخاب رشته یک کار بسیار حرفه ای می باشد و نیاز به دانش و اطلاعات زیادی دارد. از همین رو توصیه می شود تا برای این کار از دانش مشاوران کاربلد استفاده نمایید.

پس از رویت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401، برای انتخاب رشته لازم است تا فاکتورهای متفاوتی را در نظر بگیرید. از مهمترین فاکتورها می توان به علاقه، دانشگاه، رفت و آمد، بعد مسافت، رشته، هزینه، سکونت و …اشاره نمود. این موارد هم در انتخاب رشته دانشگاه سراسری و هم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارای اهمیت بالایی می باشند. از همین رو توصیه می شود تا قبل از انتخاب رشته حتما با مشاوران تحصیلی در این خصوص صحبت نمایید.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1401

چنانچه داوطلبی نسبت به کارنامه کنکور 1401 خود اعتراض داشته باشد، می تواند پس از اعلام نهایی نتایج کنکور در شهریور ماه به صورت اینترنتی اعتراض خود را با ادله ثبت نماید تا بررسی گردد.

 

انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

در کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 چه مواردی درج می شوند؟

در کارنامه اولیه نتایج، شما می توانید اطلاعات هویتی، تراز و درصد های خود را در هر درس مشاهده نمایید. از سوی دیگر رتبه در سهمیه و تراز آخرین فرد قبولی نیز در این کارنامه درج می گردد که برای انتخاب رشته می توانید از آنان بهره ببرید.

برای اینکه بتوانیم کارنامه نتایج اولیه کنکور سراسری را دریافت نماییم، چه اطلاعاتی نیاز می باشد؟

برای این مورد لازم است تا اطلاعات شناسنامه و مواردی چون کد رهگیری در زمان ثبت نام، شماره پرونده، شماره داوطلبی و مواردی از این قبیل را در اختیار داشته باشید.

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 چه زمانی منتشر می شود؟

این مورد بر اساس تجربه سال های قبل، در نیمه اول مرداد ماه منتشر می شود اما زمان دقیق آن در سال 1401 هنوز بیان نشده است.

 

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *