بسته هدایت تحصیلی_شغلی

بسته مشاوره‌ای هدایت تحصیلی شغلی

چرا هدایت تحصیلی-شغلی مهم است؟

امروزه شغل‌ها تنوع زیادی پیدا کرده‌اند زیرا نیازهای جامعه با گذشته کاملاً فرق کرده است. انسان¬ها از لحاظ استعدادها، علایق، ویژگی‌ها و توانایی¬ها با همدیگر متفاوت هستند و باید گفت که موفقیت در هر کاری مستلزم تطابق این عوامل با خصوصیات آن کار است. شغل و حرفه هر شخص در ظاهر صرفاً به بعد معیشتی زندگی مربوط می‌شود، اما واقعیت این است که شغل با موفقیت، آرامش، خوشبختی و امید به زندگی یک فرد در ارتباط است.

هدایت تحصیلی-شغلی در دنیا

در بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا مراکز خاصی برای هدایت تحصیلی و راهنمایی شغلی وجود دارد. در این مراکز با روش‌های علمی به مراجعان کمک می‌کنند تا در این زمینه انتخاب درستی داشته و از این راه باعث پیشرفت و تعالی خود و جامعه شوند. در کشور ما با ‌وجود‌ اینکه رشته تحصیلی و انتخاب شغل آینده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نوجوانان و جوانان است، انتخاب آن عمدتاً بدون توجه به استعداد، علاقه، اهداف و ارزش‌های فردی مشخص می‌شود.

از جمله ویژگی‌های مهم این بسته مشاوره‌ای که اکثر نمونه‌های مشابه آن در سطح کشور از آن بهره نمی‌برند، در نظر گرفتن و لحاظ نقش توانایی‌های درسی دانش‌آموز (عملکرد تحصیلی) است که این امر از طریق طراحی فرمول‌هایی برای محاسبه اثرات نمرات دانش‌آموز در دروس خاص بر رشته انتخابی میسر شده است.

معرفی بسته آنلاین هدایت تحصیلی-شغلی

در این بسته سعی شده در کمترین زمان ممکن علاقه‌مندی، استعداد، توانایی‌ و رغبت‌های دانش‌آموز از طریق روش‌های مختلف مانند تست‌های روانشناسی متناسب شناسایی شده تا هم او و هم خانواده‌ی او با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب رشته تحصیلی فرزندشان تصمیم‌گیری کنند.

این دفترچه شامل پنج فصل است:

* فصل اول : اولین گام به سوی موفقیت

این فصل به هدف پی بردن به اهمیت و ضرورت داشتن شغل در جامعه و آشنایی با عوامل مهم رضایت شغلی که نیاز به هدایت شغلی را ضروری می‌سازد.

* فصل دوم : اصلاح باورهای نادرست

هدف این فصل شناخت باورهای صحیح و منطقی و آگاهی از باورهای غلط و مرسوم در جامعه و اصلاح آن‌ها به منظور تصمیم‌سازی بهینه است.

* فصل سوم : خودشناسی

شناخت علایق و رغبت‌های شغلی، استعدادها، ارزش‌های، سبک‌های یادگیری و شناختی خود از اهداف این فصل است.

* فصل چهارم : معرفی رشته‌ها

آشنایی با کلیه رشته‌های دانشگاهی و آینده شغلی آن‌ها

* فصل پنجم : حل مسئله و تصمیم‌گیری

آشنایی با مهارت‌های حل مسئله و تصمیم‌گیری، تطابق نتایج فصل خودشناسی و برخی رشته‌ها و در نهایت تصمیم‌گیری نهایی

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 22141440 – 26761665 تماس حاصل فرمایید.