(https://s1.mediaad.org/serve/88987/retargeting.js)

اردو مطالعاتی پایانی

اردوی نوروزی 1402 پوردستمالچی

اردوی مطالعاتی پایانی 

_

معرفی اردو مطالعاتی پایانی

برنامه‌ریزی برای موفقیت در آزمون سراسری، نیازمند رفتار هوشمندانه و تجربه بالایی است و داوطلبانی که در سال‌های گذشته از رتبه‌های برتر آزمون سراسری بوده‌اند، همواره بر اهمیت و نقش برنامه‌ریزی در موفقیت خود تاکید داشته‌اند.

یکی از شاخص‌های مهم برنامه‌ریزی مناسب، اهمیت دادن به دوره‌های تاثیرگذار است. دوره‌هایی که به ظاهر تفاوتی با سایر دوره‌ها ندارد اما می‌‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر نتیجه داوطلبان بگذارد و اساساً یکی از ویژگی‌‌های داوطلبان موفق جدی گرفتن این دوره‌های اثرگذار است.

در بین دوره‌ های اثرگذار دوران مطالعاتی آزمون سراسری، دوره مطالعاتی پایانی به دلایل زیر از اهمیت دوچندانی برخوردار است:

اردوی مطالعاتی پایانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد تا همه داوطلبان بتوانند از این دوران طلایی استفاده مطلوب نمایند.


ویژگی‌های اردوی مطالعاتی پایانی

مرکز مشاوره محمدرضا پوردستمالچی

داوطلبان30-15 دقیقه قبل از شروع اردو باید در محل برگزاری اردو حاضر باشند. در صورت ممنوعیت تردد در این ایام، واحد انتهایی (8) برای داوطلبان به صورت اختیاری خواهد بود و در صورت ترک اردو بایستی در منزل آن واحد را مطالعه نمایند.

 برنامه مطالعاتي اردو از ساعت 7:00 الي 20:20 در روزهاي معين‌شده براساس ساعت رسمی کشور (طبق جدول زير) برگزار مي‌گردد

(واحد مطالعاتی9 (20:35 تا 21:50) اختیاری است و در منزل انجام می‌شود.)

دوره اول (4 روز)

دوره دوم (4 روز)

5/4/1402  الي  8/4/1402

9/4/1402 الي  12/4/1402

برنامه اردو به 8 واحد مطالعاتی با در نظر گرفتن زمان استراحت تقسیم‌ شده است که داوطلبان در واحدهای 75 تا 85 دقیقه‌ای به مطالعه طبق جدول مطالعاتی تنظیم‌شده می‌پردازند. واحد 9 برای جبرانی، مرور و تست زماندار در نظر گرفته ‌شده است که داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند با مشورت مشاور همراه خود این واحد را به صبح منتقل نمایند.

داوطلبان حاضر در اردوی پایانی، یک برنامه مطالعاتی دقیق، ریز بینانه، مدون، کارشناسی شده و بر اساس نیاز و تفاوت‌های فردی دریافت می‌نمایند که این برنامه در یک جلسه مشاوره تنظیم می‌گردد. این برنامه در طول دوره اردو با توجه به سرعت پیشروی داوطلب در صورت نیاز توسط مشاور همراه به صورت تخصصی تغییر می‌کند.

این برنامه در زمان جلسه (حضوری یا تلفنی) مشاور همراه با داوطلب که به جهت تنظیم برنامه دقیق و شخصی‌سازی شده تشکیل می‌شود، در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت.

با توجه به هدف اردوی مطالعاتی پایانی، حضور کارشناسان رفع اشکال علمی که از رتبه‌های برتر سال‌‌های گذشته هستند در راستای پاسخگویی به سوالات علمی داوطلبان می‌تواند تاثیر به سزایی در بهبود روند مطالعاتی داوطلبان داشته باشد. علاوه بر آموزش و رفع اشکال مطالب علمی، حضور رتبه‏های برتر، مدل و الگوی فکری مناسبی برای موفقیت داوطلبان است.

کارشناسان رفع اشكال علمی در محل معيني مستقر بوده و داوطلبان مي‌توانند جهت رفع اشكال و آموزش مطالب با هماهنگي ناظران و حفظ فاصله 2 متری طبق دستورالعمل‌های بهداشتی به اين نیروها مراجعه كنند.

در طول دوره اردوی پایانی ناظران مطالعاتی در واحدهای مطالعاتی تنظیم‌شده بر عملکرد داوطلبان نظارت داشته و در صورت بی‌نظمی و یا عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هر یک از داوطلبان، پس از تذکر شفاهی، در صورت تکرار بی نظمی، برخورد لازم صورت خواهد گرفت. همچنین جهت بررسی علت بی‌نظمی، داوطلب به مدیر اردو معرفی شده و در صورت لزوم جلسه‌ای با روانشناس تشکیل می‌شود.

حضور ناظران با ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از داوطلبان خواهد بود.

 

با توجه به اهمیت تغذیه و نقش بسیار مهم آن در یادگیری و قدرت حافظه، برنامه غذایی اردو متناسب با نیازهای داوطلبان آزمون سراسری توسط متخصص تغذیه تنظیم و در آن (صبحانه، نهار، میان وعده های مناسب) بیشتر ویتامین‏ها، پروتئین ها و … مورد نیاز داوطلبان در نظر گرفته شده است.

پذیرایی از داوطلبان بر اساس برنامه غذایی ارائه شده توسط متخصص در واحدهای مختلف متناسب با نیاز داوطلبان و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود. پذیرایی‌ها شامل خوراکی‌ها و مواد غذایی بسته‌بندی شده و صنعتی بوده که پس از ضدعفونی کامل در اختیار داوطلبان قرار می­گیرد.

در اردو مشاوران همراه در طول دوران اردوی پایانی حداقل 1 بار (و در صورت نیاز بیشتر) با داوطلبان مشاوره خواهند داشت. جلسات مشاوران با داوطلبان به صورت انفرادی و با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزار می‌گردد.

همچنین داوطلبان موظف‌اند در پایان هر روز، وضعیت اجرای برنامه را به صورت جزئی جهت کنترل بیشتر برای مشاور

همراه ثبت نمایند

جهت تکرار شرایط آزمون سراسری، افزایش قدرت تمرکز و تمرین هنر آزمون دادن، فضایی برای برگزاری آزمون‌های دوران جمع‌بندی با شبیه‌‍سازی کامل و رعایت استانداردهای آزمون سراسری در محیط اردو ایجاد می‌شود.

به منظور جمع‌بندی صحیح، آزمون‌های جامع شبیه‌ساز آنلاین (با اعمال حذفیات) به داوطلبان اردوی حضوری ارائه خواهد شد، این داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل آزمون‌ها را برای خودشان چاپ کرده و به محل اردو بیاورند.

برای شادابی و نشاط بیشتر داوطلبان در دوران مطالعاتی پایانی ، اکسیژن‌رسانی به مغز و بالا بردن سطح ترشح هورمون اندروفین (عامل شادابی و تقویت تمرکز)، زمانی برای نرمش و تفریح تحت عنوان تمرینات مفرح ایروبیک در نظر گرفته شده است. این تمرینات به‏صورت روزانه، منظم و با نظارت مربی متخصص صورت می‏گیرد.

همچنین در واحدهای پایانی تمریناتی ویژه آرامش (یوگا) آماده شده است که داوطلبان بایستی همزمان با مربی این تمرینات را انجام دهند.

این تمرینات به‏صورت روزانه، منظم و با نظارت مربی متخصص در فضای باز و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (فاصله اجتماعی حداکثری، همراه با ماسک و …) صورت می‏گیرد.

عنصر انگیزه، چه در وجه درونی و چه در وجه بیرونی و همگانی یک عامل کلیدی در موفقیت داوطلبان است.

در همین راستا برنامه‌ها و محتواهای خاصی در راستای تفریح، افزایش انگیزه و استراحت روانی و بازیابی انرژی داوطلبان در اردوی مطالعاتی پایانی در نظرگرفته شده است.

هر روز برنامه‌های انگیزشی متنوعی (بازی‌های جمعی، نوشتن خاطرات، عکس دسته‌جمعی و …) اجرا می‌شود. همچنین در راستای ایجاد انگیزه، برطرف کردن استرس، اهمال‌کاری و … در صورت نیاز جلسات فردی با روانشناس مرکز برگزار می‌گردد

اردو مطالعاتی پایانی بهترین فرصت برای فراگیری عادات صحیح مطالعه است. عاداتی که در مدت کوتاهی اصلاح‌شده و سبب پیشرفت تحصیلی داوطلبان خواهد شد. از این‌ رو داوطلبان با رعایت شرایط صحیح مطالعه (ذهنی، فیزیکی، محیطی) به اصلاح عادات نادرست مطالعاتی خود می‌پردازند.

با توجه به شرایط خاص نزدیک به آزمون سراسری، داوطلبان دچار خستگی و کاهش انگیزه به ‌صورت مقطعی می‌گردند.

درحین برگزاری اردوی حضوری، به جهت افزایش بازده مطالعاتی داوطلبان در این دوران، جلسات مشاوره گروهی انگیزشی توسط محمدرضا پوردستمالچی برای افزایش انگیزه و جهت‌دهی داوطلبان برگزار می‌گردد.

در این کارگاه ها داوطلبان با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک شرکت خواهند کرد و قبل از شروع و پس از پایان کارگاه‌ها، صندلی‌ها و محیط ضدعفونی می‌گردد.

با توجه به برخورد داوطلبان با موضوعاتی مانند اضطراب، و کنترل هیجانات … برگزاری کارگاه های روانشناسی در این برهه حساس کمک بزرگی به داوطلبان می‌کند.

با حضور روانشناس مرکز در اردوی مطالعاتی پایانی، حضور در این کارگاه با توجه به نیاز داوطلبان و بر اساس تست‌های روانشناسی انجام می‌گیرد.کارگاه‌های رواشناسی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد.

والدین نیز به جهت تاثیر فراوانی که در عملکرد و نتیجه داوطلبان بخصوص درروزهای پایانی دارند، بایستی درباره مسائل روانشناختی اطلاعات

مناسبی را کسب نمایند.

کارگاه‌های ویژه اولیای داوطلبان اردوی پایانی، توسط روانشناس مرکز مشاوره و در محل اردو با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد.