موفقیت در امتحانات تحصیلی

فهرست مطالب

مقدمه

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی که پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری منتشر می شود دارای اطلاعات مفیدی است که به انتخاب رشته داوطلبان کمک می نماید. در این دفترچه داوطلبانی که مجاز شده اند، می توانند اطلاعاتی نظیر ظرفیت هر رشته، رشته های هر دانشگاه و … را مطالعه نمایند. این دفترچه از سایت sanjesh.org قابل دانلود می باشد.

در گروه های آزمایشی کنکور، رشته انسانی یکی از رشته های محبوب محسوب می شود. در سال های اخیر شاهد آن بودیم که رقابت در رشته فوق بسیار زیاد است. از همین رو افرادی که کارنامه اولیه کنکور 1401 خود را دریافت می کنند، اغلب با دغدغه انتخاب رشته مواجه می شوند که کار دشواری است. انتخاب رشته در هر گروه آزمایشی بر اساس تراز و درصد داوطلبان می باشد. در دفترچه فوق شما می توانید اطلاعات کاملی را در خصوص نحوه انتخاب رشته خوب و موفق به دست آورید.

 دانلود نمونه دفترچه کنکور انسانی 1401

در دفترچه ثبت نام کنکور انسانی 1401 شما می توانید اطلاعات مربوط به دانشگاه ها، ضوابط و شرایط آنها، ظرفیت کد رشته های مختلف، نحوه تاثیر سهمیه ها، رشته های بدون کنکور و مواردی از این قبیل را به دست آورید. از همین رو چون اطلاعات درج شده در این دفترچه زیاد بوده و مهم هستند لذا توصیه می شود تا آنها را با دقت مطالعه کنید.

نحوه دانلود دفترچه ثبت نام کنکور انسانی:

دفترچه ثبت نام کنکور انسانی 1401 توسط سازمان سنجش در سایت sanjesh.org قرار می گیرد. این دفترچه اطلاعاتی چون ظرفیت هر زیر گروه و کد رشته را بیان می دارد. لذا برای یک انتخاب رشته خوب شما به این اطلاعات نیاز خواهید داشت. هر داوطلبی که بنا بر کارنامه اولیه کنکور خود مجاز شده باشد، می تواند از بین کد های مندرج در دفترچه مذکور نهایتا 150 کد رشته را انتخاب نماید.

دفترچه ثبت نام کنکور انسانی پس از آنکه کارنامه اولیه کنکور سراسری منتشر شد، در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. تاکنون زمان دقیقی برای انتشار دفترچه بیان نشده است اما پیش بینی می شود که مانند روال سال های قبل، این مورد در نیمه اول مرداد ماه در سایت سازمان سنجش قرار گیرد. در ادامه می توانید با اطلاعات درج شده در این دفترچه بیشتر آشنا شوید.

هر آنچه که باید در خصوص دفترچه انتخاب رشته انسانی بدانید:

با توجه به اینکه امروزه دانشگاه های متفاوتی چون روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و … در لیست دانشگاه های سراسری قرار دارند و پذیرش در آنها نیز ضوابط خاص خود را دارد، لذا نیاز می باشد تا حتما با شرایط قبولی در آنان آشنا شوید. این مورد در دفترچه ثبت نام کنکور انسانی به صورت کامل توضیح داده شده است. در این دفترچه شما می توانید اطلاعات مربوط به هر دانشگاه، ظرفیت رشته های آنان و همچنین نحوه گزینش دانشجویان بومی را فرا بگیرید.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی شما قادر خواهید بود تا انتخاب های خود را اولویت بندی نمایید و کد رشته های مد نظر را وارد کنید. بسیاری از داوطلبان برای اینکه انتخاب بهتر و مطمئن تری داشته باشند از نرم افزار های مخصوص استفاده می نمایند. این نرم افزارها دارای دیتابیس کامل از آمار قبول شدگان سال های قبل هستند. لذا می توانند درصد قبولی شما را در کد رشته های مختلف بسنجند.

 بیشتر بخوانید: راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

در زمان انتخاب رشته و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی باید در نظر داشته باشید که گزینش بر اساس سوابق تحصیلی نیز همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری صورت می پذیرد. لذا این دو مورد در یک فرم انجام می شوند. از همین رو افرادی که تمایل برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور را دارند می توانند از از دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی اطلاعات لازم را به دست آورده و اقدام به انتخاب رشته کنند.

در دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی بیان شده است که اگر داوطلبی بخواهد در رشته های بدون کنکور و با کنکور شرکت نماید، لازم است تا کد رشته های مد نظر خود را با اولویت در فرم انتخاب رشته وارد نماید. از آنجا که این پروسه دشوار است لذا توصیه می شود تا حتما با مشاوران تحصیلی در این خصوص مشورت نمایید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

سوالات متداول:

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی در سال 1401 چه زمانی منتشر می شود؟

این مورد بر اساس تجربه در نیمه اول مرداد منتشر می شود. البته باید در نظر داشت که به محض انتشار، در سایت سازمان سنجش، تلویزیون و … اطلاع رسانی صورت می گیرد.

✅ چگونه می توان دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی را دریافت نمود؟

لینک دانلود دفترچه فوق در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد.

✅ در دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی چه اطلاعاتی درج شده است؟

ظرفیت رشته ها، ضوابط دانشگاه ها، کد رشته ها، سهمیه ها و مواردی از این قبیل در دفترچه فوق درج شده اند.

اگر مطلب مورد پسند شما بود با این ستاره ها به آن امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *