بهترین رشته های ریاضی مناسب خانم ها

فهرست مطالب

مقدمه

با توجه به اینکه بسیاری از رشته ها و شاخه های علوم ریاضی به صنعت مربوط میشوند بنابراین پیدا کردن کار مناسب در این حوزه برای خانم ها کمی دشوار شده است. البته از حق نگذریم هرچه جلوتر میرویم حضور و میزان موفقیت خانم ها در کنکور سراسری بیشتر و بیشتر به چشم می آید. اما خب در این بین مشاغلی نیز وجود دارند که ترجیح یا راحتی خانم ها در آن نیست. ما در این مقاله که به همت کارشناسان مرکز مشاوره کنکور پوردستمالچی تدارک دیده شده بهترین رشته های ریاضی مناسب خانم ها را آورده ایم؛ در ادامه با ما باشید:

 اسامی رشته های ریاضی مناسب خانم ها

مهندسی پزشکی

برای خانم ها یکی از بهترین رشته های شاخه ریاضی فیزیک است. مهندسی پزشکی تلفیقی از علم مهندسی و پزشکی است. کاربرد علم مهندسی در دانش پزشکی از جمله طراحی و تعمیر و ساخت وسایل و تجهیزات پزشکی کارآمد در علم پزشکی از وظایف اصلی یک مهندس پزشکی است. البته به این نکته توجه داشته باشید بیشتر از بحث جنسیت در این شاخه کارآمد بودن و تخصص شماست که اهمیت دارد. بنابراین تا میتوانید برای کسب مهارت در این رشته تلاش کنید و لحظه ای از کسب تجربه غفلت نکنید. رشته مهندسی پزشکی دارای بیش از 10 گرایش است که در حالت کلی گرایش های بیوالکتریک و بیومکانیک دارای بازار کار خوبی هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین دانشگاه های مهندسی ایران

بهترین رشته های ریاضی مناسب خانم ها

 مهندسی معماری

یکی از بهترین رشته های ریاضی مناسب خانم ها دقیقا معماری است. در رشته معماری نیز مانند سایر رشته ها باید کارایی خوبی به لحاظ تجربی داشته باشید. یعنی هم به لحاظ فنی هم به لحاظ تجربی باید تا جاییکه میتوانید با نرم افزارهای مختلف کار کنید و کسب تجربه کنید. نرم افزارهای تخصصی رشته معماری را کار کنید و در آن ها کسب مهارت کنید. مهندسی معماری ترکیبی از عمل مهندسی و طراحی با هنر است. در مورد خانم ها این رشته بسیار جای رشد دارد چرا که توانایی های درک هنر به مراتب بالاتری نسبت به آقایان دارند. سمت هایی که میتوان در این شاخه داشت: مهندس ناظر، استخدام در ادارات دولتی مانند شهرداری ها، بنیاد مسکن، مراکز دولتی و بانک های خصوصی ، مسکن و شهرسازی و..

بیشتر بخوانید: چگونه مهندسی عمران قبول شوم؟

 مهندسی کامپیوتر

این رشته یکی از پردرآمد ترین و بهترین رشته های ریاضی مناسب هم خانم ها هم آقایان است. اگر شما فارغ التحصیل مهدسی کامپیوتر باشید بیکار نخواهید ماند! نوشتن این جمله آن هم برای یک مرکز مشاوره میتواندکمی سنگین باشد؛ اما من این اطمینان را به شما خواهم داد در صورتی که به دانش نسبی مناسب از طراحی وبسایت، برنامه نویسی، بهینه سازی پایگاه داده، شبکه و امنیت شبکه، امنیت سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی و… رسیده باشید میتوانید بازار کار مناسبی در آینده داشته باشید.

طرح ویژه اردوی مطالعاتی نوروز 1402

 مهندسی شیمی

از دیگر رشته های ریاضی مناسب خانم ها مهندسی شمی است. رشته ای که هم در کارخانجات هم صنایع کاربردهای فراوانی دارد. در حال حاضر این رشته در کارخانجات بزرگ رنگ سازی، مواد غذایی، تولید دارو و.. به کار برده میشود. این رشته بهترین شرایط شغلی را برای خانم ها دارد و به لحاظ مالی و اجتماعی وجهه مناسب و شرایط خوبی دارد. در موارد زیر میتوانید در این رشته مشغول به کار شوید:

صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

صنایع بازیافت

صنایع غذایی

صنعت تولید رنگ و رزین

صنعت پلیمر و داروسازی و..

 تدریس

این شغل نیز از بی حاشیه ترین مشاغل در رشته ریاضی و مناسب برای خانم هاست. اگرچه شاید این رشته به لحاظ درآمدی قابل مقایسه با بسیاری از مشاغل دیگر حوزه ریاضی فیزیک نباشد اما از محاسن خاص خود برخوردار است:

✅ تحصیل با حقوق در دوران دانشجویی

✅ دریافت حقوق ثابت پس از استخدام

✅ تعطیلی در سه ماه تابستان با همراه دریافت حقوق

✅ شرایط خوب و مناسب بیمه

✅ دریافت به موقع حقوق و حق بازنشستگی و بیمه

 بنابراین دبیری هم شغل مناسب و بی حاشیه ای برای خانم ها است هم در جایگاه خود برای افراد علاقمند میتواند حقوق و مزایای مناسبی داشته باشد. ضمن اینکه شغلی بدون حاشیه با امنیت مالی است.

طرح کلاس های جمع بندی پوردستمالچی

جمع بندی

در این مقاله درباره انتخاب بهترین رشته های ریاضی مناسب خانم ها صحبت کردیم. تلاش کردیم مناسب ترین رشته های شاخه فنی که برای شرایط کاری خانم ها مناسب میباشد را عنوان کنیم. امید است که این موارد بتواند به شما دانش آموزان در انتخاب رشته و شاخه شغلی مناسب نیز کمک کند. در صورتی که سوالی داشتید با همکاران ما در ارتباط باشید:

مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

4.2/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *